• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • HenryIronstead
    Fjonken skrev 2015-10-12 13:58:02 följande:
    Jag antar att de inte skänker bort lägenheterna så värdet består ju. Men det är ändå fel på så många plan. Djupt upprörande. 

Fast det tror jag inte på för fem öre. Varför köpa bostadsrätt där det i stort sett kostar lika mycket som i innerstan? Då gjorde de klokare i att köpa br ute i typ Flemingsberg eller Flen eller nåt där de är mycket billigare.
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-11 22:41:07 följande:

Den bilden förställde inte någon IS-krigare utan en person som krigat mot IS.
    De personer som ansluter sig till IS är unga människor som växt upp i Europa och som lockas till IS på samma sätt som andra lockas till USA för att bli stjärnor, ställer upp och har sex i TV för att få uppmärksamhet.
    inte en enda rapport om terrorister som eftersöks i Sverige är eftersökta eller misstänkta för att planera något i Sverige de är misstänkta för terrorbrott i utlandet, det är de där som åker iväg och strider för kalifat kommer hem och vilar upp sig och tänker sig tillbaka som rättsväsendet vill ha tag i för att döma dem för brott de begått exempelvis i Syrien.

Jaha, så du menar att bombaren i december 2011 var på väg till Arlanda för att åka utomlands med sin bomb runt magen men "råkade" istället detonera den i Stockholms city? 
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-12 13:55:47 följande:

Någon som orkade titta på Löfvens propagandakupp "Sverige tillsammans" på SVT play? Bara godhetsmaffian inbjudna och ingen vågade ifrågasätta vansinnet. Bara dom vanliga flosklerna "vi måste" och"vi kan" "alla goda krafter" etc.. Och hur objektivt och opartiskt är SVT som sänder ren propaganda där alla inblandade har samma agenda att till varje pris fortsätta med vansinnet?

">

Bara å hoppas att fler än denna vettiga människa tar sitt sans till fånga. FORT!!!
  • Fjonken
    HenryIronstead skrev 2015-10-12 16:00:31 följande:

Fast det tror jag inte på för fem öre. Varför köpa bostadsrätt där det i stort sett kostar lika mycket som i innerstan? Då gjorde de klokare i att köpa br ute i typ Flemingsberg eller Flen eller nåt där de är mycket billigare.
    Jo, men Danderyds kommun ligger inte i Flen. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-12 16:26:21 följande:
    Jaha, så du menar att bombaren i december 2011 var på väg till Arlanda för att åka utomlands med sin bomb runt magen men "råkade" istället detonera den i Stockholms city? 
    Kommer alltid att finnas dårar som utlöser bomber, anlägger bränder osv., var ju inte allt för längesedan det hittades 400 kg sprängmedel hemma hos en yngre förmåga som hade Hitleraltare i hemmet.
  • HenryIronstead
    Fjonken skrev 2015-10-12 16:32:01 följande:
    Jo, men Danderyds kommun ligger inte i Flen. 

Danderyds kommun har pröjsat andra kommuner för att ta hand om en stor del av deras flyktingar och invandrare, då det inte finns en endaste lägenhet ledig, i flera år. . Vad är det som säger att de inte skulle kunna "franchise-a" flyktingar på det sättet?
  • HenryIronstead
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-12 16:45:57 följande:
    Kommer alltid att finnas dårar som utlöser bomber, anlägger bränder osv., var ju inte allt för längesedan det hittades 400 kg sprängmedel hemma hos en yngre förmåga som hade Hitleraltare i hemmet.

Konstigt. Har aldrig hört detta förr. Tror du får komma upp till bevis.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-11 18:51:35 följande:

I Danderyd har man planer på att köpa in BR lägenheter till dom ensamkommande "barnen" då dom anses vara för gamla för att bo i gruppboende. Väl använda skattepengar?

Tror att Uppsala-kommun köpte 400 drygt härom året, inga nyheter det där.

Alla har givetvis rätt att bo någonstans!
  • Anonym (Anna)
    Fjonken skrev 2015-10-12 13:58:02 följande:

Jag antar att de inte skänker bort lägenheterna så värdet består ju. Men det är ändå fel på så många plan. Djupt upprörande. 

Haha inte för att vara den! Men ett par lägenheter här och där med 8 ensamkommande i varje lägenhet, lär ju sänka värdet rätt väsentligt. : )
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?