• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (Farbror blå)
    Anonym (***) skrev 2015-10-09 20:31:31 följande:
    Rösta rätt? Det dröjer 3 år innan det är val igen.
    Det vet vi inte ännu nu när DÖ har gått i graven. Nu i dag lämnade SD in en misstroendeförklaring vilket kan leda till nyval redan innan jul.
  • Anonym (***)
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 20:43:43 följande:

Två månader annars men vist.

Vem ska utlysa nyval, menar du?
  • Anonym (***)
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-09 20:53:19 följande:
    Det vet vi inte ännu nu när DÖ har gått i graven. Nu i dag lämnade SD in en misstroendeförklaring vilket kan leda till nyval redan innan jul.
    Nu är det ju regeringen som bestämmer det. Inte SD.
  • Anonym (***)
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-09 20:53:19 följande:

Hur skulle det gå till, menar du?
  • Anonym (nej)
    Anonym (***) skrev 2015-10-09 21:00:25 följande:
    Vem ska utlysa nyval, menar du?

Godkväll på dig, det hände mycket i Sverige idag, DÖ har gått i graven, moderater och kd lämnar skitet i hopp om att få rädda ansiktet nu efter ett år av lögner.

Åkesson lämnar samtidigt in misstroendeförklaring mot finansministern som bara råkar vara med i svetsarns gäng, vad tror du händer egentligen?

• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)
    Anonym (Gammal och rädd) skrev 2015-10-09 19:25:50 följande:
    Hur tycker du att den valda regeringen skött sig???? Har inte våran statsminister ljugit om det ena än det andra. Lovat guld och gröna skogar som han inte har hållit.

Hur tycker du det är i Sverige just nu?????

Finns det bostäder till alla?
    Finns det jobb åt alla?
    Finns det vård åt alla?
    Hur mår våra gamlingar?

Jag skulle kunna fortsätta i det oändliga, men att jag skulle få svar på allt tror jag 0 på.
    Dock hade ju ingen kunnat förutspå att Stefan skulle få en psykos med grandiosa vanföreställningar mitt upp i allt och tycka att flyktingarna ska bo i tältläger i -20 °C här i Sverige efter flera månaders flyktväg, istället för i närområdets värme/kulturella igenkännedom osv.

Jag röstade inte på honom dock! Men tycker synd om alla lurade satar som gjorde det.
  • Anonym (***)
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 21:08:54 följande:

Godkväll på dig, det hände mycket i Sverige idag, DÖ har gått i graven, moderater och kd lämnar skitet i hopp om att få rädda ansiktet nu efter ett år av lögner.

Åkesson lämnar samtidigt in misstroendeförklaring mot finansministern som bara råkar vara med i svetsarns gäng, vad tror du händer egentligen?

Och hur blir detta nyval?

Är du överhuvudtaget insatt i hur det funkar?
  • Rutgers
    Anonym (Vi har redan bestämt) skrev 2015-10-09 20:32:54 följande:
    Finns det bostäder till alla? Ja det finns det. Det finns fullt av gamla par eller till och med singlar som har en hel jävla villa för sig själva, massor av ensamhushåll eller barnlösa par som vackert kan akta på sig för att ge plats åt flyktingar som behöver bostäderna mer än dem.
    Oj, trodde inte det fanns så radikala västerkommunister längre. V är rena högerpartiet. Du får nog svårt att hitta 51% som anser att all egendom skall lämnas över till staten som sen delar ut till behövande.

• Anonym (Cc)
    Anonym (***) skrev 2015-10-09 20:31:31 följande:
    Rösta rätt? Det dröjer 3 år innan det är val igen.
    Kan ju hända tidigare.
  • Anonym (Gammal och rädd)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-09 21:13:56 följande:
    Dock hade ju ingen kunnat förutspå att Stefan skulle få en psykos med grandiosa vanföreställningar mitt upp i allt och tycka att flyktingarna ska bo i tältläger i -20 °C här i Sverige efter flera månaders flyktväg, istället för i närområdets värme/kulturella igenkännedom osv.

Jag röstade inte på honom dock! Men tycker synd om alla lurade satar som gjorde det.
    Jag håller med dig att alla dem som röstade på sossarna får se detta .....Tältläger i Sverige under vintern!!!???  Det är ett under att Stefan Löven vill sitta kvar.

Jag ska inte undgå  att jag själv röstat på sossarna fram till Göran Persson trädde fram, men sen var det adjöss för denna parti.

Vad håller våra politiker på med......ska hela Sverige få under eller ?
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?