• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-12 16:26:21 följande:
    Jaha, så du menar att bombaren i december 2011 var på väg till Arlanda för att åka utomlands med sin bomb runt magen men "råkade" istället detonera den i Stockholms city? 

Du uppvisar tyvärr ett klassiskt beteende hos någon som väljer att bara läsa och ta in de nyheter som bekräftar ens egen världsbild. Här kan du läsa i brittiska The Independent om de många fejk bilder som just nu cirkulerar på nätet. www.independent.co.uk/news/world/europe/the-fake-refugee-images-that-are-being-used-to-distort-public-opinion-on-asylum-seekers-10503703.html
  • kenneth768768
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-12 16:45:57 följande:
    Kommer alltid att finnas dårar som utlöser bomber, anlägger bränder osv., var ju inte allt för längesedan det hittades 400 kg sprängmedel hemma hos en yngre förmåga som hade Hitleraltare i hemmet.
    Är ditt tankesätt att man kan strunta i hot från terroristorganisationer, eftersom det även finns enstaka dårar med sprängmedel, eller vad var det du argumenterade för?
  • kenneth768768
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-12 17:36:33 följande:

Du uppvisar tyvärr ett klassiskt beteende hos någon som väljer att bara läsa och ta in de nyheter som bekräftar ens egen världsbild. Här kan du läsa i brittiska The Independent om de många fejk bilder som just nu cirkulerar på nätet. www.independent.co.uk/news/world/europe/the-fake-refugee-images-that-are-being-used-to-distort-public-opinion-on-asylum-seekers-10503703.html
    Är ditt tankesätt att eftersom det finns fejkbilder på nätet så ska man bortse från hot från terrororganisationer? Hälsa Turkiet.
  • Rataxes
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-12 16:31:20 följande:

">

Bara å hoppas att fler än denna vettiga människa tar sitt sans till fånga. FORT!!!
    Den där tokan bloggar om chemtrails och annat svammel. Antar att du även skulle se "Gudasänd" som en tillgång för SD?
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • SpanskaFlugan
    kenneth768768 skrev 2015-10-12 17:45:52 följande:
    Är ditt tankesätt att eftersom det finns fejkbilder på nätet så ska man bortse från hot från terrororganisationer? Hälsa Turkiet.

Jag anser att man inte ska sprida falsk information. Det hjälper inte på något sätt och gör oss inte säkrare.
  • SpanskaFlugan
    kenneth768768 skrev 2015-10-12 17:43:24 följande:
    Är ditt tankesätt att man kan strunta i hot från terroristorganisationer, eftersom det även finns enstaka dårar med sprängmedel, eller vad var det du argumenterade för?

Poängen var nog att det finns både inhemska och utländska knäppgökar med sprängmedel. Och att de kan vara vem som helst du går förbi på gatan.
  • Anonym (anonym)
    HenryIronstead skrev 2015-10-12 17:18:20 följande:

Konstigt. Har aldrig hört detta förr. Tror du får komma upp till bevis.
    www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjACahUKEwjO9orbp73IAhUFFywKHa7mBHI&url=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyheter%2Farticle21147238.ab&usg=AFQjCNFo3nP9MUSsNChENEIthtagz_5ULQ
  • Anonym (anonym)
    kenneth768768 skrev 2015-10-12 17:43:24 följande:
    Du får väl ge länkar till hot från terrororganisationer som utfärdats mot Sverige, och då menar jag inte till konspirationsbloggare eller agendahemsidor.
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-12 17:36:33 följande:

Inte alls, hade du läst konversationen jag haft med personen jag citerade så hade du upptäckt att hon å sin sida i princip förnekade att någon bombning av religionspolitisk art någonsin ägt rum i Sverige.

Hade allt varit så fridfullt och rosenskimrande (som vissa försöker få det att framstå som) och integrationen fungerat som den skulle (vilket det hade gjort om vi tagit in färre människor så att vi hann med att integrera dem!) så hade vi inte haft förorter i våra storstäder som snart går att jämföra med Damaskus. Då är liksom vitsen att de flytt hit inte så stor.
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-12 17:52:33 följande:

Poängen var nog att det finns både inhemska och utländska knäppgökar med sprängmedel. Och att de kan vara vem som helst du går förbi på gatan.

Fast nu får vi kanske ändå utgå ifrån sannolikhetsläran, eller? Ju fler potentiella extremister vi tar in desto större är risken att det inträffar något bombdåd, likt det i Ankara igår. Fattar man inte det är man ju så naiv så att röstsrätten borde dras in omgående.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?