Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-12 16:26:21 följande:
    Jaha, så du menar att bombaren i december 2011 var på väg till Arlanda för att åka utomlands med sin bomb runt magen men "råkade" istället detonera den i Stockholms city? 

Du uppvisar tyvärr ett klassiskt beteende hos någon som väljer att bara läsa och ta in de nyheter som bekräftar ens egen världsbild. Här kan du läsa i brittiska The Independent om de många fejk bilder som just nu cirkulerar på nätet. www.independent.co.uk/news/world/europe/the-fake-refugee-images-that-are-being-used-to-distort-public-opinion-on-asylum-seekers-10503703.html
  • SpanskaFlugan
    kenneth768768 skrev 2015-10-12 17:45:52 följande:
    Är ditt tankesätt att eftersom det finns fejkbilder på nätet så ska man bortse från hot från terrororganisationer? Hälsa Turkiet.

Jag anser att man inte ska sprida falsk information. Det hjälper inte på något sätt och gör oss inte säkrare.
  • SpanskaFlugan
    kenneth768768 skrev 2015-10-12 17:43:24 följande:
    Är ditt tankesätt att man kan strunta i hot från terroristorganisationer, eftersom det även finns enstaka dårar med sprängmedel, eller vad var det du argumenterade för?

Poängen var nog att det finns både inhemska och utländska knäppgökar med sprängmedel. Och att de kan vara vem som helst du går förbi på gatan.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-12 19:05:50 följande:
    Fast nu får vi kanske ändå utgå ifrån sannolikhetsläran, eller? Ju fler potentiella extremister vi tar in desto större är risken att det inträffar något bombdåd, likt det i Ankara igår. Fattar man inte det är man ju så naiv så att röstsrätten borde dras in omgående.

Men den logiken borde vi förbjuda män också. Och SD-politiker också så klart. Samt bilar. Och studsmattor. Och allt annat som potentiellt någon gång kan skada oss. Förresten har hela den där "IS invaderar Europa genom flyktingströmmarna" har avfärdats som oekonomiskt, riskabelt, tidsslöseri och fullkomligt ologiskt av den flertalet internationella experter och forskare inom terrorism. Varför skulle de skicka terrorister hit via Medelhavet när hundratals (tusentals?) europeiska medborgare med giltiga pass rest från Europa till IS? De kan ju bara hoppa på ett flyg och vandra in i Schengen igen som medborgare...(det där gjorde dig väl lugnare eller hur? OBS, ironi...).
  • SpanskaFlugan
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-12 18:44:54 följande:
    Inte alls, hade du läst konversationen jag haft med personen jag citerade så hade du upptäckt att hon å sin sida i princip förnekade att någon bombning av religionspolitisk art någonsin ägt rum i Sverige. Hade allt varit så fridfullt och rosenskimrande (som vissa försöker få det att framstå som) och integrationen fungerat som den skulle (vilket det hade gjort om vi tagit in färre människor så att vi hann med att integrera dem!) så hade vi inte haft förorter i våra storstäder som snart går att jämföra med Damaskus. Då är liksom vitsen att de flytt hit inte så stor.

Att vi har problem med integrationen håller jag med om. Att Sveriges förorter kommer bli som Damaskus tvivlar jag starkt på (Damaskus före kriget var förresten trevligt, minus diktatorerna så klart, vi kunde ha det mycket sämre om Sverige blev som Damaskus).
  • SpanskaFlugan
    Anonym (*****) skrev 2015-10-15 00:49:33 följande:
    Precis som Sverige!  Fantastiskt! ....innan kriget...

Har du gått i svensk skola?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (*****) skrev 2015-10-16 00:59:34 följande:
    Rasist! Det spelar ingen roll vilken skola jag har gått i!

Hade du gått i svensk skola hade du haft ett hum om det svenska samhället. Men om du inte gått i svensk skola förstår jag att det är svårt att tolka den politiska utvecklingen i Sverige korrekt och det ger en rimligt förklaring till dina felaktiga antaganden som jag förstår bygger på grov okunskap.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-17 20:39:00 följande:
    Ja som det sägs en bild säger mer än tusen ord. Men visst fortsätt att blunda för sanningen tills en dag kanske det blir du som får skallen kapad.

Du har verkligen en tråkig attityd. Men jag förstår att det är svårt när folk säger emot dig på internetet, det är inte lätt när man inte ens får sprida sin anonyma propaganda i fred utan att någon Sverigevän kommer och punkterar ens ballonger. Jag föreslår att du vänder dig till Nordfront eller Avpixlats forum, där får du nog mer medhåll och ryggdunkningar.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?