Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-17 22:01:36 följande:
    Visst dra rasistkortet bara så fort din världsbild rubbas. 

Haha! Du handskas verkligen inte bra med motgångar! Var det jobbigt att bli emotsagd? Du förstår, det här är ett öppet diskussionsforum och då får man stå ut med att folk inte håller med eller sväljer vad skit som helst. Bara för att du vill tro att bilden inte är manipulerad, för den passar ju så fint in i din världsbild, betyder de inte att vi andra inte ser rakt igenom den propaganda diverse grupperingar med agendor vill sprida som "sanning". Om du inte kan tåla det föreslår jag att du använder din demokratiska rättighet att stänga av datorn.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (damaskus) skrev 2015-10-18 06:24:03 följande:
    Så ni är i grund och botten rätt lika. Du vill inte tro på bilden så du bestämmer dig, utan att ha någonting att stödja dig på, för att inte tro på bilden då den inte stämmer med din världsbild.

Nu är bilden bortplockad av någon moderator men jag hade tänkt göra en reverse Google search och visa bevisen som finns för att den, och hundratals andra bilder som den, är manipulerade. Så länka gärna till bilden igen så kan du få se vad jag menar. I övrigt, tänk på alla gånger de Sverigefientliga här har postat bilder på påstådda IS soldater som enligt dem är i Europa som redan femtioelva gånger exponerats som falska bilder i internationell press. Jag sitter inte direkt bara på FL och spanar....
  • SpanskaFlugan
    Världsmedborgare skrev 2015-10-18 18:02:51 följande:
    För att inte tala om Youtube, det finns säkert 100-tals manipulerade filmer där, många kommer från de större nyhetsmedierna, inslag som rasisterna sedan ändrat, t.ex plockat bort speakern och lagt på egen text. Har själv flera ggr sett orginalen via sat-tv, då de internationella nyhetskanalerna står på mest dygnet runt.

Jag förstår i te hur folk kan vara så naiva att de tror att bara för att speakern säger att en film visar något så är det sant (fast givetsvis då bara om det passar in i den egna världsbilden). I somras cirkulerade ett klipp här som påstods visa flyktingar vid gränsen till Ungern som vägrade ta emot mat och vatten från Röda Korset tidigare samma vecka. Det var bara det att det snöade i filmen.... Jag vet inte vad det var men Ungern i juli var det inte.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (damaskus) skrev 2015-10-18 18:58:02 följande:
    Minns inte riktigt hur bilden såg ut, inte särskilt intresserad, men har för mig att det var nån sorts halshuggningsbild (om jag inte blandat ihop den med någon annan bild). Hur som helst gjorde jag ett google bildsök på "is beheading" och fick upp ett antal lämpliga kandidater vars äkthet ni kan träta om. Fast känsliga personer bör nog låta bli just de sökorden.

Bildens äkthet handlade inte om själva halshuggningar utom att den påståtts postats på Facebook av en muslimsk man som befinner sig i Sverige och som i kommentarerna till bilden skriver på svenska att det här ska han göra med svenskarna.
  • SpanskaFlugan
    HenryIronstead skrev 2015-10-18 20:35:43 följande:
    Åh den. Den såg jag här i tråden igår eller så. Den var intressant. En IS-bild där man radat upp folk i vad som som ser ut att vara orangeröda overaller (påminde mig om fångarna på Gitmo dvs Guantanamo Bay) och alla tillfångatagna, på rad, har en bödel klädd i svart bakom dom med (böjda?) knivar, och en snubbe skriver på svenskan i status raden något i stil med : "sådär ska vi göra mot svennarna bror" varpå näste svarar inunder : "ja bror, de kommer inte fatta vad som händer, svennejävlarna" typ. Såvitt jag minns.

Anonym (god morgon) skrev 2015-10-18 20:17:46 följande:
    Bilden har blivit borttagen av Facebook självt för innehållet var av stötande innehåll.  

Den har även blivit bortplockad från den här tråden.
  • SpanskaFlugan
    Rutgers skrev 2015-10-18 21:30:58 följande:
    Bra, då kan du berätta för oss var Avpixlats forum är.

Oj, men ursäkta mig då, det var ju den livsviktigt detaljen som allt hängde på och jag skrev fel! Eller så kanske du och polarna plockar fram lite riktiga argument istället för att fjanta er med halmstrån.....
  • SpanskaFlugan
    Anonym (god morgon) skrev 2015-10-18 21:50:20 följande:
    Skitsnack från sektmedlemmar bör belysas när man stöter på den, så vilken forum nu igen hämtar du din info från? För tydligen verkar inte existerande såna inte duga  

HenryIronstead skrev 2015-10-18 21:53:06 följande:
    Att det ska ligga så långt inne att säga "jag hade fel". Det gör inte ont. Jag har sagt det. Jag vet.

Ni gräver er verkligen vara djupare och djupare ner i gropen.... Har ni något kvar att debattera eller har ni slutligen insett att ni representerar den förlorande sidan? Vill ni ha lite fler halmstrån?
  • SpanskaFlugan
    HenryIronstead skrev 2015-10-18 22:20:34 följande:
    Nej föffan, jag vill bara ha länken till Avpixlats forum. Jag slutar fråga dig så fort du kontrollerar din tes och återkommer - antingen med länk eller ett "jag hade fel" alt ett "jag misstog mig".

Lägg ner. Du har fel och jag har rätt och det är inget att diskutera. Nej, Avpixlat har tydligen inget forum, men jag förstår att du hänger upp dig på detaljer när du inte har något annat att komma med. En majoritet av Sveriges befolkning stödjer fortsatt invandring och tycker att vi ska hjälpa de som flyr. Det måste svida som faaaan i röven när du inser att du står på den förlorande sidan. Vi kommer fortsätta rösta FÖR invandring, mångkultur och öppna gränser och det finns inte ett skit du kan göra åt det och alla dina argument är slut. Så god natt, nu är jag trött på dig och jag har fortfarande rätt. Toodles!
  • SpanskaFlugan
    Rutgers skrev 2015-10-18 22:45:00 följande:
    Ville bara belysa att det är en bra ide att kolla på andra sidan innan man kritiserar den. Bara för att man anser att vi inte bör ta emot verenda jävel som på något vis lyckas komma hit som flyktning bli kallad dödsknarkarnazist som skriver äcklig hatpropaganda på forum som inte ens finns. Det för liksom inte debatten framåt. Jag läser på Avpixlat kanske 1 gång i mån, aldrig någonsin skrivet något där. Nah, jag är inte så intresserad av att plocka fram argument. Tycker bara det är hysteriskt kul att se på på folk som sågar av sin egen gren.

Ville bara belysa att jag inte påstått att du läser Avpixlat överhuvudtaget.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (god morgon) skrev 2015-10-18 22:51:42 följande:
    Typiskt sektmentalitet, du har fel jag har rätt. Ja du blev tagen på lögn, likt dina sektkompisar ofta blir. En majoritet av det svenska folket stödjer INTE fortsatt invassion, igen lögn. Nej, folk kommer panikrösta för att slå sig ut ur vansinnet om dom får chansen , tills vidare kommer rösten falla för att stänga gränser när sd får ihop en folkomröstning.  

Ingen har frågat svenska folket om någon "invassion". Däremot frågade man i mars över tusen svenskar om inställningen till invandring. 60% är positiva till invandring. Den undersökningen, DN/Aftenposten, är den senaste stora undersökningen så det är möjligt att siffran är högre idag. Engagemanget från svenska folket i och med flyktingkatastrofen visar tydligt att majoriteten inte stöder SD:s kallhamrade politik.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 10:21:47 följande:
    Som sagt, tältministerns frälsta anhängare bryr sig inte vad som kommer inom kort drabba dom, dom tror sig bygga utopi.  

Och du uppvisar samma besatta beteende av svetsare, tält och "invassion" som i går. Är du överhuvudtaget förmögen att debattera utan att ta till förolämpningar, öknamn och sektanklagelser? Har du något som helst konkret, originellt att komma med? Eller vill du fortsätta rapa vad andra sagt är dig är "sant"?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 10:34:36 följande:

Smack.

Halleluja!

Smack

Du har annars två konkreta inlägg att bemötta om du är i stånd att göra det sektis.

Varför i hela friden skulle jag bemöda mig att bemöta dig så bara fokuserar på att förolämpa alla som inte håller med dig? Nej du, jag tänker nog fortsätta med att irritera dig i trådarna med mina "PK-åsikter". Det är ju uppenbart att vi som gillar invandring stör dig riktigt mycket, varje inlägg du skriver vittnar om hur frustrerad och irriterad du blir på oss. Och det gör ju det hela så mycket roligare! :D
    "Det är inget att diskutera, jag har rätt och du har fel." - professor Hans Rosling
  • SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 10:47:20 följande:
    Tack för ditt ädla valarbete åt SD. Under tiden normala tänkande människor fasar över det som händer i länder som ligger på samma nivå som vi eller värre så försöker sektmedlemmar att sopa det under mattan. Fortsätt så, du behövs Lite trist att du faktiskt erkände att du bara trollar men det är nyttigt trollande ni sektisar bedriver  

Jag gillar invandring och jag gillar mångkultur. Svensk integration har misslyckats, men det betyder inte att vi ska förneka hjälp och skydd till människor som behöver det. Jag anser att länder vinner på att blanda kulturer och människor om man samtidigt ser till att alla har tillgång till bra utbildning och en fungerande arbetsmarknad. Just nu kämpar Sverige med både skolväsende och arbetsmarknaden men jag anser inte att lösningen är att stoppa invandringen. Tvärtom anser jag att Sverige i längden har mycket att vinna på att ta emot invandrare. Att du tror att jag trollar när jag argumenterar mot dina unkna åsikter visar bara på hur vriden din världsbild är. Kom med några riktiga argument om du vill ha en roligt debatt. Annars kommer jag fortsätta irritera dig med mina åsikter om din "debatteknik" som mest verkar gå ut på att skrika "Sekt!" åt alla som inte håller med dig.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 11:30:31 följande:
    HALLELUJA I vanlig ordning så bemötte du inte sakfrågan sektis utan rabblade en del floskler som inte hörde till. Svetsarn har lärt dig väl! Du må gilla Sveriges undergång, självskadebeteende är väl en del av sjukdomsbilden. Svensk integration har inte misslyckats, det var kört från början,man kan inte integrera muslimer i ett fritt och öppet samhälle, dom vill inte leva i frihet. Samma anledning till att alla andra länder har misslyckats med sin "integration" www.liveleak.com/view Du kan tycka att jorden är platt också men den har visat sig vara rund, det har också visat sig genom historien att mångkultur har aldrig fungerat nånstans. Eller så har man EN kultur eller så har man våldsam kaos. Rätt har du i alla fall att skolan har kollapsat och vi har inga jobb att erbjuda ens till svenskar. Man reder inte upp skolan med att trycka in vuxna analfabeter från tredje världen som anser att slöjlösa tjejer är horor man slipper betala i ordinarie svenska klasser som Fridolin har föreslagit. Vad har vi att vinna på detta?   www.welt.de/politik/deutschland/article146919... Eller detta? www.gatestoneinstitute.org/6668/germany-migra... Du skriver ju själv att du trollar, förstår du inte ens din egen text?  Inte undra på att du är inte i stånd att bemöta text du citerar  

Och så drar du igång ditt tramsande igen. Nej. Jag tänker inte bemöta dig så länge du håller på och förolämpar mig.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (ohållbart) skrev 2015-10-19 11:22:25 följande:
    Flyktingarna måste ju ta vägen någonstans. Det jag inte förstår är varför de tillåts resa fritt genom Europa och själva välja destinationsland. Vad hände med Dublinförordningen? Det är ju i längden inte hållbart att Sverige tar emot tusentals människor i veckan. Förr eller senare tvingas vi stänga gränserna oavsett vad vi tycker om invandring eller mångkultur. Om flyktingarna fördelades bättre i EU och kriget i Syrien, Irak mm, stoppades inom några år, skulle detta fungera. Men inte som det är nu. Det behövs gemensamma uppsamlingsplatser i EU:s gränstrakter och därifrån fördelning till olika länder. När det kommer så här många människor kan de inte få bestämma själva vilket land de vill söka asyl i, men hänsyn bör tas om de redan har nära anhöriga i ett land t ex.

Dublinförodningen fungerade medan det var mindre antal människor som kom. Men Italien, Grekland och andra gränsländer har fått ta emot fler än de kan handskas med. Dessutom undvek många flyktingar redan för flera år sedan att registrera sig i ex Italien för att de ville till andra länder. Och polisen lät dem ofta resa vidare utan att registreras. Så Dublinförordningen kollapsade nog för länge sedan och den var aldrig anpassad för det antal personer som kommer nu. Problemet nu är ju, som du skriver, att det är tusentals som kommer varje vecka. Å ena sidan tycker jag att folk borde få bestämma själva var de vill bo, men å andra sidan är det orimligt att exempelvis Grekland eller Italien ska ta hand om alla bara för att de råkar vara första landet flyktingarna kommer till. I en perfekt värld skulle hela EU och USA ta ett gemensamt ansvar och fördela flyktingarna jämt samtidigt som alla som får asyl får samma bidrag och rättigheter i alla länder. Då skulle man undvika att alla kommer till Tyskland eller Sverige för att vi ger bättre villkor än andra länder.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-27 11:27:11 följande:
    Hur som helst kan inte hela Syrien och Afghanistan komma till lilla Sverige och bli försörjda, det hoppas jag att även du förstår...? Det kanske däremot är dags att sätta lite press på Saudi Arabien som har ett läger för vallfärdare till Mecka för ungefär 3 MILJONER människor!!! petterssonsblogg.se/2015/09/10/saudiarabien-l.../ Eller att vi i Sverige faktiskt säger STOPP, nu har vi inte längre kapacitet att ta emot fler. Det kommer sätta press på övriga Europa. Men sålänge vi gör jobbet åt dem, så tiger de i stillhet och hånler åt det land som styrs av idioti. "Så länge mamma tvättar dina kläder slipper du själv, skönt! Men när mamma slutar tvätta och garderoben gapar tom och du inte längre kommer in i tvättstugan pga. all smutstvätt lär du börja tvätta själv".

Att sätta press på Saudi och även UAE håller jag med om. De är rika länder som bör ta mycket större ansvar. Men det förvånar mig att du säger att Sverige inte kan ta emot alla flyktingar när det är exakt det grannländerna runt om Syrien gör. Miljontals syrier bor sedan lång tid i gigantiska flyktingläger i grannländerna, länder som är betydligt mycket fattigare än EU länderna. Varför förväntar vi (läs SD) att dessa länder ska ta hela ansvaret och husera alla flyktingar?
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?