• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (Farbror blå)

Både bilden och personen är från ett äkta facebookkonto, Tyvärr tror jag inte att han är ensam med sitt hat mot oss svenskar.

• Rutgers
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-17 20:59:50 följande:

Avpixlats forum
    Finns det verkligen ett sånt?

• Anonym (damaskus)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-17 22:07:54 följande:
    Bara för att du vill tro att bilden inte är manipulerad, för den passar ju så fint in i din världsbild, betyder de inte att vi andra inte ser rakt igenom den propaganda diverse grupperingar med agendor vill sprida som "sanning".
    Så ni är i grund och botten rätt lika. Du vill inte tro på bilden så du bestämmer dig, utan att ha någonting att stödja dig på, för att inte tro på bilden då den inte stämmer med din världsbild.
  • Anonym (vakna upp)
    Anonym (damaskus) skrev 2015-10-18 06:24:03 följande:
    Så ni är i grund och botten rätt lika. Du vill inte tro på bilden så du bestämmer dig, utan att ha någonting att stödja dig på, för att inte tro på bilden då den inte stämmer med din världsbild.

Sektmedlemar förljer en och samma mall, lätt att känna igen dom

• HenryIronstead
    Rutgers skrev 2015-10-17 23:15:59 följande:
    Finns det verkligen ett sånt?

Inte vad jag vet.
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-17 23:12:28 följande:
    Både bilden och personen är från ett äkta facebookkonto, Tyvärr tror jag inte att han är ensam med sitt hat mot oss svenskar.

Hittar inte länken, kan du vara snäll och länka?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (damaskus) skrev 2015-10-18 06:24:03 följande:

Nu är bilden bortplockad av någon moderator men jag hade tänkt göra en reverse Google search och visa bevisen som finns för att den, och hundratals andra bilder som den, är manipulerade. Så länka gärna till bilden igen så kan du få se vad jag menar. I övrigt, tänk på alla gånger de Sverigefientliga här har postat bilder på påstådda IS soldater som enligt dem är i Europa som redan femtioelva gånger exponerats som falska bilder i internationell press. Jag sitter inte direkt bara på FL och spanar....
  • Världsmedborgare
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-18 17:39:12 följande:

Nu är bilden bortplockad av någon moderator men jag hade tänkt göra en reverse Google search och visa bevisen som finns för att den, och hundratals andra bilder som den, är manipulerade. Så länka gärna till bilden igen så kan du få se vad jag menar. I övrigt, tänk på alla gånger de Sverigefientliga här har postat bilder på påstådda IS soldater som enligt dem är i Europa som redan femtioelva gånger exponerats som falska bilder i internationell press. Jag sitter inte direkt bara på FL och spanar....
    För att inte tala om Youtube, det finns säkert 100-tals manipulerade filmer där, många kommer från de större nyhetsmedierna, inslag som rasisterna sedan ändrat, t.ex plockat bort speakern och lagt på egen text.

Har själv flera ggr sett orginalen via sat-tv, då de internationella nyhetskanalerna står på mest dygnet runt.
  • SpanskaFlugan
    Världsmedborgare skrev 2015-10-18 18:02:51 följande:
    För att inte tala om Youtube, det finns säkert 100-tals manipulerade filmer där, många kommer från de större nyhetsmedierna, inslag som rasisterna sedan ändrat, t.ex plockat bort speakern och lagt på egen text. Har själv flera ggr sett orginalen via sat-tv, då de internationella nyhetskanalerna står på mest dygnet runt.

Jag förstår i te hur folk kan vara så naiva att de tror att bara för att speakern säger att en film visar något så är det sant (fast givetsvis då bara om det passar in i den egna världsbilden). I somras cirkulerade ett klipp här som påstods visa flyktingar vid gränsen till Ungern som vägrade ta emot mat och vatten från Röda Korset tidigare samma vecka. Det var bara det att det snöade i filmen.... Jag vet inte vad det var men Ungern i juli var det inte.
  • Anonym (damaskus)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-18 17:39:12 följande:

Minns inte riktigt hur bilden såg ut, inte särskilt intresserad, men har för mig att det var nån sorts halshuggningsbild (om jag inte blandat ihop den med någon annan bild). Hur som helst gjorde jag ett google bildsök på "is beheading" och fick upp ett antal lämpliga kandidater vars äkthet ni kan träta om.

Fast känsliga personer bör nog låta bli just de sökorden.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (damaskus) skrev 2015-10-18 18:58:02 följande:
    Minns inte riktigt hur bilden såg ut, inte särskilt intresserad, men har för mig att det var nån sorts halshuggningsbild (om jag inte blandat ihop den med någon annan bild). Hur som helst gjorde jag ett google bildsök på "is beheading" och fick upp ett antal lämpliga kandidater vars äkthet ni kan träta om. Fast känsliga personer bör nog låta bli just de sökorden.

Bildens äkthet handlade inte om själva halshuggningar utom att den påståtts postats på Facebook av en muslimsk man som befinner sig i Sverige och som i kommentarerna till bilden skriver på svenska att det här ska han göra med svenskarna.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?