• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (invassion)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-19 11:14:52 följande:

Jag gillar invandring och jag gillar mångkultur. Svensk integration har misslyckats, men det betyder inte att vi ska förneka hjälp och skydd till människor som behöver det. Jag anser att länder vinner på att blanda kulturer och människor om man samtidigt ser till att alla har tillgång till bra utbildning och en fungerande arbetsmarknad. Just nu kämpar Sverige med både skolväsende och arbetsmarknaden men jag anser inte att lösningen är att stoppa invandringen. Tvärtom anser jag att Sverige i längden har mycket att vinna på att ta emot invandrare. Att du tror att jag trollar när jag argumenterar mot dina unkna åsikter visar bara på hur vriden din världsbild är. Kom med några riktiga argument om du vill ha en roligt debatt. Annars kommer jag fortsätta irritera dig med mina åsikter om din "debatteknik" som mest verkar gå ut på att skrika "Sekt!" åt alla som inte håller med dig.

HALLELUJA

I vanlig ordning så bemötte du inte sakfrågan sektis utan rabblade en del floskler som inte hörde till.
    Svetsarn har lärt dig väl!

Du må gilla Sveriges undergång, självskadebeteende är väl en del av sjukdomsbilden.

Svensk integration har inte misslyckats, det var kört från början,man kan inte integrera muslimer i ett fritt och öppet samhälle, dom vill inte leva i frihet.
    Samma anledning till att alla andra länder har misslyckats med sin "integration"

www.liveleak.com/view

Du kan tycka att jorden är platt också men den har visat sig vara rund, det har också visat sig genom historien att mångkultur har aldrig fungerat nånstans.
    Eller så har man EN kultur eller så har man våldsam kaos.

Rätt har du i alla fall att skolan har kollapsat och vi har inga jobb att erbjuda ens till svenskar.
    Man reder inte upp skolan med att trycka in vuxna analfabeter från tredje världen som anser att slöjlösa tjejer är horor man slipper betala i ordinarie svenska klasser som Fridolin har föreslagit.

Vad har vi att vinna på detta?

www.welt.de/politik/deutschland/article146919471/Islamisten-bedrohen-Christen-in-Fluechtlingsheimen.html

Eller detta?

www.gatestoneinstitute.org/6668/germany-migrant-crime-wave

Du skriver ju själv att du trollar, förstår du inte ens din egen text? 
    Inte undra på att du är inte i stånd att bemöta text du citerar

• SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 11:30:31 följande:
    HALLELUJA I vanlig ordning så bemötte du inte sakfrågan sektis utan rabblade en del floskler som inte hörde till. Svetsarn har lärt dig väl! Du må gilla Sveriges undergång, självskadebeteende är väl en del av sjukdomsbilden. Svensk integration har inte misslyckats, det var kört från början,man kan inte integrera muslimer i ett fritt och öppet samhälle, dom vill inte leva i frihet. Samma anledning till att alla andra länder har misslyckats med sin "integration" www.liveleak.com/view Du kan tycka att jorden är platt också men den har visat sig vara rund, det har också visat sig genom historien att mångkultur har aldrig fungerat nånstans. Eller så har man EN kultur eller så har man våldsam kaos. Rätt har du i alla fall att skolan har kollapsat och vi har inga jobb att erbjuda ens till svenskar. Man reder inte upp skolan med att trycka in vuxna analfabeter från tredje världen som anser att slöjlösa tjejer är horor man slipper betala i ordinarie svenska klasser som Fridolin har föreslagit. Vad har vi att vinna på detta?   www.welt.de/politik/deutschland/article146919... Eller detta? www.gatestoneinstitute.org/6668/germany-migra... Du skriver ju själv att du trollar, förstår du inte ens din egen text?  Inte undra på att du är inte i stånd att bemöta text du citerar  

Och så drar du igång ditt tramsande igen. Nej. Jag tänker inte bemöta dig så länge du håller på och förolämpar mig.
  • Anonym (invassion)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-19 11:34:16 följande:

Och så drar du igång ditt tramsande igen. Nej. Jag tänker inte bemöta dig så länge du håller på och förolämpar mig.

HALLELUJA!

• SpanskaFlugan
    Anonym (ohållbart) skrev 2015-10-19 11:22:25 följande:
    Flyktingarna måste ju ta vägen någonstans. Det jag inte förstår är varför de tillåts resa fritt genom Europa och själva välja destinationsland. Vad hände med Dublinförordningen? Det är ju i längden inte hållbart att Sverige tar emot tusentals människor i veckan. Förr eller senare tvingas vi stänga gränserna oavsett vad vi tycker om invandring eller mångkultur. Om flyktingarna fördelades bättre i EU och kriget i Syrien, Irak mm, stoppades inom några år, skulle detta fungera. Men inte som det är nu. Det behövs gemensamma uppsamlingsplatser i EU:s gränstrakter och därifrån fördelning till olika länder. När det kommer så här många människor kan de inte få bestämma själva vilket land de vill söka asyl i, men hänsyn bör tas om de redan har nära anhöriga i ett land t ex.

Dublinförodningen fungerade medan det var mindre antal människor som kom. Men Italien, Grekland och andra gränsländer har fått ta emot fler än de kan handskas med. Dessutom undvek många flyktingar redan för flera år sedan att registrera sig i ex Italien för att de ville till andra länder. Och polisen lät dem ofta resa vidare utan att registreras. Så Dublinförordningen kollapsade nog för länge sedan och den var aldrig anpassad för det antal personer som kommer nu. Problemet nu är ju, som du skriver, att det är tusentals som kommer varje vecka. Å ena sidan tycker jag att folk borde få bestämma själva var de vill bo, men å andra sidan är det orimligt att exempelvis Grekland eller Italien ska ta hand om alla bara för att de råkar vara första landet flyktingarna kommer till. I en perfekt värld skulle hela EU och USA ta ett gemensamt ansvar och fördela flyktingarna jämt samtidigt som alla som får asyl får samma bidrag och rättigheter i alla länder. Då skulle man undvika att alla kommer till Tyskland eller Sverige för att vi ger bättre villkor än andra länder.
  • Lars E

Nu ska det hållas hemligt var nya boenden ska öppnas då vissa tar till drastiska metoder för att slippa få problemen i sin egen kommun. Vad kommer härnäst? Att många mindre kommuner numera ställs inför enorma problem med skola och vård och annan kommunal verksamhet när ofta utan förvarning MV stjälper av hundratals nya asylanter. Och ofta utan någon som helst förvarning är i dag mer regel än undantag tyvärr. 

• Anonym (Hm)

Det diskuteras för lite vad som kommer att hända med vårt land framöver. Vad det kommer att innebära och kosta. Folk vill hjälpa men inte begå misstag. Samt retar sig många på att permanenta uppehållstillstånd ges.

Man vill hjälpa utan att sänka sitt land. Det finns få jobb och ännu mindre bostäder. Det är besparingar och nedskärningar till höger och vänster. Men vi har råd med något som kostar miljarder. Den ekonomin går inte ihop för oss vanliga dödliga.

När politikerna bara tvär öppnar gränserna utan vidare eftertanke, känns det inte okej. De kan inte fatta ett sådant stort beslut själva. De är inte bara de som betalar. Det gör vi alla skattebetalare.

• Lars E

Det är närmast en nationell våldtäkt som pågår. Utan något som helst inflytande tvingas vi att bevittna hur politiker och media i symbios skyfflar över gigantiska utmaningar på våra barn och barnbarn.

• Anonym (ohållbart)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-19 11:43:28 följande:

Dublinförodningen fungerade medan det var mindre antal människor som kom. Men Italien, Grekland och andra gränsländer har fått ta emot fler än de kan handskas med. Dessutom undvek många flyktingar redan för flera år sedan att registrera sig i ex Italien för att de ville till andra länder. Och polisen lät dem ofta resa vidare utan att registreras. Så Dublinförordningen kollapsade nog för länge sedan och den var aldrig anpassad för det antal personer som kommer nu. Problemet nu är ju, som du skriver, att det är tusentals som kommer varje vecka. Å ena sidan tycker jag att folk borde få bestämma själva var de vill bo, men å andra sidan är det orimligt att exempelvis Grekland eller Italien ska ta hand om alla bara för att de råkar vara första landet flyktingarna kommer till. I en perfekt värld skulle hela EU och USA ta ett gemensamt ansvar och fördela flyktingarna jämt samtidigt som alla som får asyl får samma bidrag och rättigheter i alla länder. Då skulle man undvika att alla kommer till Tyskland eller Sverige för att vi ger bättre villkor än andra länder.
    Flyktingarna kan få bestämma själva vad de vill bo så länge de inte behöver bidrag. Men så är det ju inte.

Det säger sig självt att Sverige, Tyskland och några få andra länder inte kan försörja alla. Om man skapade gemensamma uppsamlingsplatser skulle det minska trycket på enskilda länder, både Sverige, Tyskland, Grekland och Italien. Samtidigt skulle det sätta press på ovilliga EU-länder att ta större ansvar. Annars skulle ju "deras" flyktingar bli kvar i dessa uppsamlingsläger.

• seriösanvändare
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-19 11:43:28 följande:

Dublinförordningen har egentligen aldrig fungerat. Det är inte rimligt att några få gränsländer ska behöva ta emot alla, även om det bara är en mindre andel som kommer.

Men att flyktingarna får välja destinationsland själva är lika ohållbart när det kommer så här många. Ett gemensamt mottagningssystem är det enda hållbara.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?