• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (***)
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-08 16:19:37 följande:

Att vissa privata vårdbolag tar upp till 85000kr/mån för en enda lägenhet till en enda ensamkommande är en hårresande fräckhet som vi skattebetalare får stå för tyvärr. Läste här om dagen om gravt synskadade Paul 93 som nekas plats på ett äldreboende så nu snackar vi prioritering där dom som gjort rätt för sig hela livet hamnar i strykklass på gamla dagar.

Ja, du. SD är för vinster i välfärden. 
  • Anonym (Jo)

Jag röstar på första parti som inser vansinnet och går ut med att de ändrar på flera punkter angående invandringen. Så länge inget parti gör deta finns bara SD.

KD Ebba Busch Thor börjar nu inse vansinnet, men det krävs mer ändå för att jag ska rösta på kristdemokraterna, hoppas kunna göra det om de stramar åt ytterligare! Välkomnar detta :www.expressen.se/nyheter/ebba-busch-thor-det-ar-nu-atgarder-kravs/

• Anonym (Ojoj)

Ja det är en mardröm.

Vi måste göra något nu, annars har vi inget land kvar. De tar allt, 7klövern + media och politiken de för. Nästan alla jag träffar är kritiska till detta som nu sker. Det går emot allt sunt förnuft. Vi kan få krig, terrorism, totalt havererad välfärd. Tvingas fly vi också.

Vi kan inte hjälpa alla. Jag vill inte. Hellrepå plats och ett fåtal här.

Vad händer då alla sk flyktingar i lägren blir tillräckligt många, arga. Khar vi tillräckligt många poliser att hantera detta? Militär?

Männiiskorna i Syrien hade det bra i Syrien, om de inte engaerade sig i politiken. Det är en diktator som styr men de flesta hade det bra. Detta enl en man därifrån. De flesta vill åka tillbaka om det bli fred där. Det är de rika Syrierna som kommer hit, de som har råd att betala. Det är väl därför de är missnöjda på Herrgårdarna där de tvings bo. Jag tror inte de trodde att de skulle tvingas fly, det trodde man inte var möjligt i Sverige heller förr. Nu vet jag inte.

Politikerna är naiva, okunniga, förstår inte konsekvensen av sina beslut och kör landet käpprätt åt helvete.

• CarinaL26
    Anonym (twilight zone) skrev 2015-10-08 16:45:43 följande:

Och ändå är det bara toppen av isberget, alla andra har gått under radarn.

Det sägs att omkring 2% av "flyktingar" är regelrätta terrorister, det kommer alarmerande rapporter om hur is sympatisörer svämmar över i dom riktiga flyktingläger.

Och här står dumsvensken med welcome refugees skyltar.

"Det sägs..."

Say no more...
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Ojoj) skrev 2015-10-08 17:55:01 följande:

Männiiskorna i Syrien hade det bra i Syrien, om de inte engaerade sig i politiken. Det är en diktator som styr men de flesta hade det bra. 

Eh....
    Syriens civilbefolkning bombas dagligen av alla parter i kriget, och bomberna gör ingen som helst skillnad på vilka som är politiskt aktiva och inte...
    När husen bombas går de sönder, och de som är inuti husen skadas eller dör.

Det "en man därifrån" säger stämde för ett par år sen, men läget har förvärrats.
    Det finns något som kallas nyheter - cool grej som visar bilder å sånt från andra platser, tex Syrien.
    Det finns på nätet - testa att googla nyheter + Syrien så kan du hitta ett och annat. Om du är intresserad av att få veta hur det ser ut i verkligheten.
  • Anonym (Tänk efter före)

Kan ni er historia?När det blir revolution hjälper armén bara adeln och elitfolken. Är du inte med där kan du kyssa din röv hejdå. Varje regel har sitt undantag - Franska revolutionen är undantaget som bekräftar regeln.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Enkelt) skrev 2015-10-08 17:10:55 följande:
    JAG TYCKER VI SKA INFÖRA ALLMÄNNA IQ-TEST I LANDET OCH ALLA SOM HAR IQ UNDER 120 FÅR INTE RÖSTA.
    DÅ BLIR ALLT BRA!
    BARA DE SOM ÄR TILLRÄCKLIGT SMARTA FÖR ATT KÄLLKRITISKT GRANSKA ALLA SENSATIONER I SKVALLERBLADEN FÅR RÖSTA OCH sd FÅR BARA ETT PAR HUNDRA RÖSTER.
    Det är ett bra förslag att bara de får rösta med tanke på att tom. politiker som vi betalar säger sig inte behöva källor utan går på sin känsla...för vi vill ju inte ha människor som tar beslut på känsla eller när de är i affekt..
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Enkelt) skrev 2015-10-08 18:12:16 följande:

Eh....

Syriens civilbefolkning bombas dagligen av alla parter i kriget, och bomberna gör ingen som helst skillnad på vilka som är politiskt aktiva och inte...

När husen bombas går de sönder, och de som är inuti husen skadas eller dör.

Det "en man därifrån" säger stämde för ett par år sen, men läget har förvärrats.

Det finns något som kallas nyheter - cool grej som visar bilder å sånt från andra platser, tex Syrien.

Det finns på nätet - testa att googla nyheter + Syrien så kan du hitta ett och annat. Om du är intresserad av att få veta hur det ser ut i verkligheten.

Inte nu förstås. Nu härjar ju alla möjliga där bland annat IS. Men det finns trygga Zoner där också. Nu.
  • Anonym (Anna)

[quote=75851524][quote-nick]Anonym (Enkelt) skrev 2015-10-08 17:10:55 följande:[/quote-nick]

JAG TYCKER VI SKA INFÖRA ALLMÄNNA IQ-TEST I LANDET OCH ALLA SOM HAR IQ UNDER 120 FÅR INTE RÖSTA.

DÅ BLIR ALLT BRA!

BARA DE SOM ÄR TILLRÄCKLIGT SMARTA FÖR ATT KÄLLKRITISKT GRANSKA ALLA SENSATIONER I SKVALLERBLADEN FÅR RÖSTA OCH sd FÅR BARA ETT PAR HUNDRA RÖSTER.

Då lär knappast någon i riksdagen få rösta . Har 129 i iq och umgås nästan bara med babbar.

Röstar inte på Sd då jag är rätt liberal, men om man inte begriper att detta kostar otroligt mycket pengar så är det verkligen illa. Det finns och har alltid bara funnits 1kaka att dela på.

Som jag ser det så ser jag med glädje fram emot när V/S/mp dårarna får slåss om brödsmulorna med invandrare med iq 80, är helt övertygad om att de svenska curling-barnen inte kommer att ha en chans.

• Anonym (Anna)

[quote=75851524][quote-nick]Anonym (Enkelt) skrev 2015-10-08 17:10:55 följande:[/quote-nick]

DÅ BLIR ALLT BRA!

Då lär knappast någon i riksdagen få rösta . Har 129 i iq och umgås nästan bara med babbar.

Röstar inte på Sd då jag är rätt liberal, men om man inte begriper att detta kostar otroligt mycket pengar så är det verkligen illa. Det finns och har alltid bara funnits 1kaka att dela på.

Som jag ser det så ser jag med glädje fram emot när V/S/mp dårarna får slåss om brödsmulorna med invandrare med iq 80, är helt övertygad om att de svenska curling-barnen inte kommer att ha en chans.

Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?