• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (I)
    Anonym (Galet!) skrev 2015-10-08 08:45:49 följande:

Ärligt talat blir jag mörkrädd när jag ser alla invandrare slungas in i vårt land.

Kommer från en liten ort o Sverige där invandrarna redan tagit över.

Barn och ungdomar blir hotade, min familj har blivit misshandlad av en helt okänd anledning. Eftersom dom sitter i klungor och röker på! Kvinnor unga som gamla blir våldtagna och inte ens en vuxen man vågar gå till Ica själv. Är det verkligen så vi vill ha det? Och kläderna som vi alla ska skänka... Tror ni verkligen de duger?! (Till vissa kanske) men långtifrån alla för här i Sverige vet dom vad dom får. Nya snygga kläder, en android telefon, nya barnvagnar och cyklar av senaste modellen... Som inte ens många svenskar skulle ha råd med.

Ni som tycker vi ska hjälpa hela världen, sätt er själva på en mindre ort och känn på verkligheten så ska vi se om ni håller fast vid samma åsikt.

Röstar man på SD betyder det inte att man är rasist, jag tror dock svenska folket fått nog och vill markera. Det finns faktiskt svenska barn som inte har mat för dagen...

Jag blir livrädd av tanken att mina barn kommer växa upp bland människor som dödar folk utan det minsta samvete. IS-krigare som smyger sig in. Jag blir ärligt talat jävligt rädd!

Ja det är tyvärr det som är problemet med rasister. De är oftast rädda. För övrigt snackar du jävligt mkt skit. De har inte råd med nya kläder, androidtelefoner och dyra barnvagnar och allt du sa.
  • Anonym (inte så)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-07 20:53:00 följande:

Vi har ju haft en "folkomröstning" när vi hade val 87% valde partier som var för flyktingmottagande.

Så va det ju inte direkt.

13% av svenska folket kände att det är bättre att rösta på ett parti som inte har någon direkt plan, utan bara för att dom står emot invandring, än att rösta på ett parti med en plan för Sverige men som står för invandringen.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Tänk efter före) skrev 2015-10-08 00:40:21 följande:

Vi borde KRÄVA nyval pga Löfvens inkompetens.

jag tror ju inte det kommer att göra någon större skillnad - de som röstade på socialdemokraterna i sista valet kommer sannolikt att fortsätta göra det - så vad kommer ett nyval att göra!? 
  • VictoriaJ02
    Anonym (I) skrev 2015-10-08 09:12:26 följande:
    Ja det är tyvärr det som är problemet med rasister. De är oftast rädda. För övrigt snackar du jävligt mkt skit. De har inte råd med nya kläder, androidtelefoner och dyra barnvagnar och allt du sa.
    Argumentum ad ignorantiam heter det visst, när man som du bara blundar och ignorerar fakta och avfärdar det som skitsnack.

Ni som vill ha hög invandring ser er som godhetens apostlar men ni struntar blankt i om svenska barn och äldre far illa. Eller om man som svensk inte vågar gå ut och handla efter ett visst klockslag. Ni lyckas inte få in i skallen att 20-25% sympatiserar med SD av en anledning. Hur kan man vara så avtrubbad?

• Anonym (Farbror blå)

Svenska folket ska öppna sina hjärtan vare så vi vill eller inte. Alla partier utom ett är överens om att fortsätta på den inslagna kursen mot stupet. Finns inget som helst konsekvenstänkande hos vår media och politikerkår tyvärr. Men gissar att dom första som lämnar den sjunkande skutan är dessa godhetsknarkare när korthuset rasar ihop tyvärr.

• VictoriaJ02
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-08 11:44:03 följande:

Svenska folket ska öppna sina hjärtan vare så vi vill eller inte. Alla partier utom ett är överens om att fortsätta på den inslagna kursen mot stupet. Finns inget som helst konsekvenstänkande hos vår media och politikerkår tyvärr. Men gissar att dom första som lämnar den sjunkande skutan är dessa godhetsknarkare när korthuset rasar ihop tyvärr.

Japp, fegt och egoistiskt kommer de schappa till något skatteparadis eller spanska solkusten och lämna kaoset åt oss som är kvar. Skrämmande att 75- 80% av väljarkåren fortfarande inte fattar någonting. Men nu går det snabbt utför, så ingen lär komma undan.

• Anonym (Tänk efter före)
    VictoriaJ02 skrev 2015-10-08 11:48:27 följande:
    Japp, fegt och egoistiskt kommer de schappa till något skatteparadis eller spanska solkusten och lämna kaoset åt oss som är kvar. Skrämmande att 75- 80% av väljarkåren fortfarande inte fattar någonting. Men nu går det snabbt utför, så ingen lär komma undan.

De fattar inte ett dugg, de tror att det bara är "fattiga lantisar" som drabbas. Men vänta bara. Mycket snart, i dagarna, kommer skattechocken. Medelklassen får mycket mindre i plånboken. Sen går boräntan upp. De med lån kommer vara belånade till döddagar, och klarar de inte att amortera så kommer bankerna ta deras hus och BR. Sen brister bostadsbubblan, vilket kommer innebära att villorna / BR förlorar tio års samlade värde. Men vi är inte klara där. Sen måste vi alla ha privat sjukförsäkring osv när välfärden krackelerar. Det är INTE bara de fattiga /arbetarklassen som ska krossas, utan även medelklassen. De enda som kommer klara sig är "eliten", de med privata pengar eller politikerlöner på några miljoner per år. Skolan är i fritt fall redan, så det blir fritt fram för alla med pengar, alla riskkapitalister att olocka upp medelklassens smulor och sko sig, starta upp privata skolor mm.

Titta bara hur snabbt Borelius' företag Aleris (fd attendo fd partena) kom in i matchen. Först höll de på med medicin, inte lönsamt nog. Sen, direkt när Reinfeldt blev minister, började de vinna alla offerter för åldringsvård. Sen, nu, startar asylboenden på löpande band.

>! DET FINNS JU PENGAR ATT TJÄNA!!!

Sanna mina ord, snart öppnar de privata skolor. Och skrattar heeela vägen till banken.
  • micromat

Läste någonstans att migrationsverket varnat säpo för 260 personer. I mina ögon är det 260 personer för mycket.

• Anonym (Farbror blå)
    Anonym (Tänk efter före) skrev 2015-10-08 14:21:40 följande:

De fattar inte ett dugg, de tror att det bara är "fattiga lantisar" som drabbas. Men vänta bara. Mycket snart, i dagarna, kommer skattechocken. Medelklassen får mycket mindre i plånboken. Sen går boräntan upp. De med lån kommer vara belånade till döddagar, och klarar de inte att amortera så kommer bankerna ta deras hus och BR. Sen brister bostadsbubblan, vilket kommer innebära att villorna / BR förlorar tio års samlade värde. Men vi är inte klara där. Sen måste vi alla ha privat sjukförsäkring osv när välfärden krackelerar. Det är INTE bara de fattiga /arbetarklassen som ska krossas, utan även medelklassen. De enda som kommer klara sig är "eliten", de med privata pengar eller politikerlöner på några miljoner per år. Skolan är i fritt fall redan, så det blir fritt fram för alla med pengar, alla riskkapitalister att olocka upp medelklassens smulor och sko sig, starta upp privata skolor mm.

Titta bara hur snabbt Borelius' företag Aleris (fd attendo fd partena) kom in i matchen. Först höll de på med medicin, inte lönsamt nog. Sen, direkt när Reinfeldt blev minister, började de vinna alla offerter för åldringsvård. Sen, nu, startar asylboenden på löpande band.

>! DET FINNS JU PENGAR ATT TJÄNA!!!

Sanna mina ord, snart öppnar de privata skolor. Och skrattar heeela vägen till banken.
    Det är säkert inte bara en tillfällighet att Filippa Reinfeldt har en hög post inom just Aleris.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?