• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (Tänk efter före)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-07 22:06:56 följande:
    vad menar du kan hända med kvinnorna? 

Det händer mycket skit i närheten av flyktingförläggningar. Idag stal en tonårig "pojke" en polismans pistol. Läs på aftonbladet.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Why not) skrev 2015-10-07 21:43:28 följande:
    Varför inte? Folk är uppenbart alltid missnöjda med politiken.
    Valet var efter julhandeln December 2011 så då kan man ju faktiskt säga att vi haft en folkomröstning efter den händelsen.
    Vilka länder har folkomröstningar om flyktinginvandring?
    Är ett land med i EU så får man rätta sig efter vad EU beslutar i vissa frågor för man kan ju inte bara ta emot EU-bidrag som jordbruksstöd och pengar från diverse EU-fonder för projekt utan att dela på ansvaret för exempelvis flyktingar.

Det är nog en omröstning angående EU som ska efterfrågas och om vi vill ha fri rörlighet och om vi svenskar ska kunna röra oss fritt och arbeta i andra EU-länder eller om vi ska hålla oss hemma och kräva visum för de som kommer hit och då även själva söka visum om vi vill jobba i Frankrike. För det är väl ingen som tror att EU låter svenskar ha fri rörlighet om vi inte släpper in människor som flytt tull andra EU-länder.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Tänk efter före) skrev 2015-10-07 22:23:09 följande:

Det händer mycket skit i närheten av flyktingförläggningar. Idag stal en tonårig "pojke" en polismans pistol. Läs på aftonbladet.
    klart det kan hända tråkigheter - men jag förstår inte hur du får ihop " att vi offrar våra barn och främst vuxna döttrar på multikulturalismens altare"

du menar att vi ska stänga våra gränser och inte ta emot folk som flyr för att överleva? 
  • ninasord
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-07 22:21:29 följande:
    varför ger du dig in i diskussioner som du inte har något att tillföra!? 
    Jag skriver det jag gör, vad måste jag skriva istället tänkte du?
  • Anonym (Lisa)
    ninasord skrev 2015-10-07 22:26:11 följande:
    Jag skriver det jag gör, vad måste jag skriva istället tänkte du?
    du får skriva precis vad du vill - men om du vill att folk ska ta dig på alvar och kunna föra en diskussion med dig så kan du inte bara säga slumpmässiga saker och när man frågar vad du menar - så har du inget svar..... 
  • Anonym (x)
    Anonym (Tänk efter före) skrev 2015-10-07 22:02:42 följande:

Tyvärr har vi inte tid att vänta. Hoppas Svensson inser det. Vi har inte tid att offra våra barn och främst vuxna döttrar på multikulturalismens altare. Svensson måste inse det. NU. OM TRE ÅR ÄR DET FÖR SENT. Regeringen agerar olagligt och är livsfarliga och måste stoppas. Jag skiter i om vi måste gå ur FN, EU, och självklart INTE gå med i NATO, bara vi vänder på skutan, för i kommer närmare avgrunden varje dag. VAR ÄR REVOLUTIONEN? VAR ÄR UPPLYSNINGEN? VAR ÄR MAN UR HUSE?
    Vilken lag är det exakt som regeringen bryter mot?
  • ninasord
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-07 22:29:16 följande:
    du får skriva precis vad du vill - men om du vill att folk ska ta dig på alvar och kunna föra en diskussion med dig så kan du inte bara säga slumpmässiga saker och när man frågar vad du menar - så har du inget svar..... 
    Det är väl ingen som tar mig på allvar vad jag är skriver så jag begriper inte mig på ditt påstående där direkt eller alls. Jag svarar på dina kommentarer eller vad bill du att jag ska skriva?
  • Anonym (Sahara)

Vi får vara med och bestämma! Varje gång vi går till val. Glöm aldrig bort att 87% av Sveriges befolkning nu har fått exakt det de ville. Massinvandring, mångkultur och i princip öppna gränser. Ingen, absolut INGEN, av dessa 87% har rätt att klaga på IS-krigare, hedersvåld, handgranater eller stenkastning. Ingen av dessa 87% har heller någon rätt att klaga på de nedskärningar i välfärden som kommer. Ingen av dessa 87% har rätt att gnälla när första lyckade självmordsattentatet inträffar. Mångkultur beställd, mångkultur serverad. Suck it up.

• Anonym (Lisa)
    ninasord skrev 2015-10-07 22:31:45 följande:
    Det är väl ingen som tar mig på allvar vad jag är skriver så jag begriper inte mig på ditt påstående där direkt eller alls. Jag svarar på dina kommentarer eller vad bill du att jag ska skriva?
    om du har något att tillföra en diskussion ska du ju självklart svara - men jag frågade vad som kan hända kvinnorna?
    då svarar du att de kan bli utsatta. på frågan vad de kan bli utsatta för skriver du att du har ingen aning....... 

hänger du med på vad jag menar? att du kan ju inte skriva att kvinnorna blir utsatta när du inte har en aning om vad? 

Det tillför ju inget i en diskussion......
  • Anonym (Tänk efter före)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-07 22:26:09 följande:
    klart det kan hända tråkigheter - men jag förstår inte hur du får ihop " att vi offrar våra barn och främst vuxna döttrar på multikulturalismens altare" du menar att vi ska stänga våra gränser och inte ta emot folk som flyr för att överleva? 

Är du allvarlig?

Vi har tagit in lika många på en månad som vi normalt tar in på ett år, är det 28 000?
    Och nere i Sydeuropa står miljoner till som vill in, och i Libanon står flera miljoner som vill in.

ÄR DU ALLVARLIG??
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?