• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Tänk efter före) skrev 2015-10-09 16:51:06 följande:

Det har med saken att göra hur?
    I rädsla för terrorister från Syrien så ska man alltså räkna upp vilka människor man blivit oprovocerat misshandlade av, då kan jag berätta att jag blev slagen av två raggare från Skara  i en korvkö när jag så åt dem att de inte skulle tränga sig före.
  • Anonym (nej)

Nu jävlar gäller det att rösta rätt, DÖ är död.

Så vi kan snart få bukt på problematiken i ts, rösta Sverige, rösta sd.

• Anonym (anonym)
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 17:13:18 följande:

Nu är förhoppningsvis större delen av befolkningen så pass skärpta att de inte kommer att rösta på ett enfrågeparti.
  • Anonym (nej)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-09 17:32:36 följande:
    Nu är förhoppningsvis större delen av befolkningen så pass skärpta att de inte kommer att rösta på ett enfrågeparti.

LOL efter cirkus helvete vi har fått bevittna från sjuklövern så kan man hoppas att folk är smartare än att rösta emot Sverige.

I och för sig nu när vi har fått demokratin tillbaka så kan folket rösta hur korkat dom vill men sjuklövern har visat sig vara ett gäng av maktkåta lögnaktiga pajasar som har gett alla sina väljare fingret, man kan hoppas att folk inte gör oss samma misstag som startade detta från första början.

• HenryIronstead

Jag vill på intet sått uppmana till våld mot ministrar eller statsråd, men om vi inte får omval nu, så hoppas jag på rena tjurrusningen till Rosenbad... Så att folkets talan får höras til slut.

Och tro inte att det bara är SD som är förbannade, alla som röstade på borgerlig politik och som uttalar sig, t ex i läsardebatt på SvD, mfl är VRÅLFÖRBANNADE på DÖ. De kastade bort sina röster till en Allians som lämnade walkover till sossarna och vänstern.

• Anonym (Vi har redan bestämt)

Vi får vara med och bestämma, vi lever faktiskt i en demokrati. Vi har valt en regering som vi tror kan leda landet, Socialdemokraterna med stödpartier bestämde vi gemensamt att de skulle leda landet.

Så vi har redan bestämt, SD vann inte, så sluta gnälla, ni är minoritet och har redan som det är för mycket inflytande.

• Anonym (misstänker)

alla vuxna får rösta. är du omyndigförklarad?

• Anonym (nej)
    Anonym (Vi har redan bestämt) skrev 2015-10-09 18:26:08 följande:

Vi får vara med och bestämma, vi lever faktiskt i en demokrati. Vi har valt en regering som vi tror kan leda landet, Socialdemokraterna med stödpartier bestämde vi gemensamt att de skulle leda landet.

Så vi har redan bestämt, SD vann inte, så sluta gnälla, ni är minoritet och har redan som det är för mycket inflytande.

Nja, SD är Sveriges största parti efter sjuklöverns fuckups och önskan att ta död på det som är svenskt.

Ni lever igen i demokrati, nått som avskaffades av svetsarhelvete och nu får folket komma till tal, jag hoppas innerligt att folk lär sig av misstaget och röstar på det enda parti som värnar om oss främst och inte alla andra.

nyheteridag.se/sentio-oktober-sd-fortsatt-storsta-parti-nytt-bottenrekord-for-s/

• puss
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 17:13:18 följande:

rösta på SD är det mest sverigefientliga man kan göra.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 18:28:54 följande:

Nja, SD är Sveriges största parti efter sjuklöverns fuckups och önskan att ta död på det som är svenskt.

Ni lever igen i demokrati, nått som avskaffades av svetsarhelvete och nu får folket komma till tal, jag hoppas innerligt att folk lär sig av misstaget och röstar på det enda parti som värnar om oss främst och inte alla andra.

nyheteridag.se/sentio-oktober-sd-fortsatt-sto.../

Och SD har vilken budget som är bra för landet så att arbetslösheten sjunker, så att vård, skola och omsorg fungerar, så att arbetslösa och pensionärer får det bättre, så att fusk inom rot/rus upphör, så att bostadsbristen åtgärdas, så att de företag inom jordbruksnäringen inte konkurreras ut av andra länder, ja vilken budget har SD för alla dessa frågor?
    För att få möjlighet att slippa ta emot flyktingar så måste Sverige gå ur EU eftersom det är ett samarbete mellan EU-länderna, har SD en plan för att Sverige ska klara sig utan bidrag från EU?
    Ska ersättning till arbetslösa, sjuka minskas så blir det lite skralt för alla dessa som är mellan jobb och gått i livets skola.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?