Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ju haft en "folkomröstning" när vi hade val 87% valde partier som var för flyktingmottagande.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Why not) skrev 2015-10-07 21:43:28 följande:
    Varför inte? Folk är uppenbart alltid missnöjda med politiken.
    Valet var efter julhandeln December 2011 så då kan man ju faktiskt säga att vi haft en folkomröstning efter den händelsen.
    Vilka länder har folkomröstningar om flyktinginvandring?
    Är ett land med i EU så får man rätta sig efter vad EU beslutar i vissa frågor för man kan ju inte bara ta emot EU-bidrag som jordbruksstöd och pengar från diverse EU-fonder för projekt utan att dela på ansvaret för exempelvis flyktingar.

Det är nog en omröstning angående EU som ska efterfrågas och om vi vill ha fri rörlighet och om vi svenskar ska kunna röra oss fritt och arbeta i andra EU-länder eller om vi ska hålla oss hemma och kräva visum för de som kommer hit och då även själva söka visum om vi vill jobba i Frankrike. För det är väl ingen som tror att EU låter svenskar ha fri rörlighet om vi inte släpper in människor som flytt tull andra EU-länder.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Enkelt) skrev 2015-10-08 17:10:55 följande:
    JAG TYCKER VI SKA INFÖRA ALLMÄNNA IQ-TEST I LANDET OCH ALLA SOM HAR IQ UNDER 120 FÅR INTE RÖSTA.
    DÅ BLIR ALLT BRA!
    BARA DE SOM ÄR TILLRÄCKLIGT SMARTA FÖR ATT KÄLLKRITISKT GRANSKA ALLA SENSATIONER I SKVALLERBLADEN FÅR RÖSTA OCH sd FÅR BARA ETT PAR HUNDRA RÖSTER.
    Det är ett bra förslag att bara de får rösta med tanke på att tom. politiker som vi betalar säger sig inte behöva källor utan går på sin känsla...för vi vill ju inte ha människor som tar beslut på känsla eller när de är i affekt..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-09 07:05:50 följande:
    Var jag påstått att det är flyktingarnas fel? Jag anklagar inte dem, hade antagligen också klivit förbi ett antal länder i trygghet för att få det bästa, landet med högsta bidragen, retroaktivt barnbidrag mm. mm. (ofta högre än arbetande svenskar).
    "Sluta inbilla dig att det kommer hit folk från IS" skriver du. Ursäkta men såg du länkarna jag bifogade eller funkade inte dom på din dator? Det är länkar som är på riktigt. VAKNA!
    Här har du en till dagsfärsk om du kan läsa:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article21551490.ab

Men eftersom du verkar vara en människa som inte vill upplysa dig något särskilt har jag här ett kortare utdrag ur den som jag hoppas du kan tänka dig läs och försöka inse fakta, eller gör du inte det förrän någon anhörig ligger lämlästad, många i det här landet reagerar ju inte på fakta om det inte kommer visuellt".

" Vi har flera pågående utredningar och rent generellt följer vi framför allt upp personer med kopplingar till terrorgrupper i Syrien och Irak, säger Sirpa Franzén, presschef på Säpo, till GP. "
    Fast nu har ju alla experter både här i landet och i övriga länder slagit fast att det är mycket liten sannolikhet att det finns några från IS eller andra terrorgrupper bland de flyktingar som flyr till Europa dels pga. risken för att de skulle bli lynchade om de blandar sig i grupper med människor som flyr från vad de ställt till med. De terrorister som finns är de som levet i decennier i landet, unga människor som rekryterats för att bygga en islamisk stat och strida för IS. De har inga som helst tankar på att bygga kalifat i Sverige utan i de områden som en gång var det rike som korsfararna tog i sin strid för att kristna områden.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (skärpning) skrev 2015-10-09 09:47:57 följande:

Men vilket skitsnack, svenska "experter" kan vi avfärda omgående, dom säger det vad media vill höra och vad politiker behöver höra för att bedriva vansinnet.

Flertal länder har varnat oss för stora grupper is sympatisörer i flyktinglägren som rör sig hit, is har gått ut själva och sagt dom hart skickat hit tusentals av sina egna, flertal länder har gått ut varnat oss för terrorströmmen som går upp mot 2% av dom miljoner som är på väg hit.

Deras tanke är att islam ska vara värdsdominerande och ta död på allt vi står för, synd att vi har glömt historien och inte försvarar våra kristna områden nu, med några undantag i form av östländer.

Varför skulle en terrorgrupp som har tillgång till miljarder dollar skicka krigare till Europa genom att låta dem ingå i dessa stora skaror flyktingar som tar sig över haven i gummibåtar och genom att vandra hundratals mil när de kan skicka hit dem på ett bekvämt sätt med falska handlingar och direktflyg till valfri stad där bostad redan finns ordnad?
    De stora terrororganisationerna har enorma resurser att betala för att få iväg massor av krigare utan att det väcker någon större uppmärksamhet och inte är det genom att skicka iväg dem bland en massa flyktingar.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-09 15:21:57 följande:
    Hej och tack för rådet. Jag har underbara vänner från Syrien, och andra delar av världen, vilka jag inte är rädd för. Har även råkat väldigt illa ut (oprovocerad misshandel) av syrianer, och träffar många (inte lika tacksamma) i mitt arbete nästan dagligen, men jag drar inte alla över en kam då man aldrig får generalisera. Det är inte människorna som grupp jag är rädd för.

Däremot är det den totalt oansvariga integrationspolitiken som Sverige för. I Danmark avkrävs flyktingarna identitetshandlingar men inte här.

www.dn.se/nyheter/varlden/200-flyktingar-har-.../

Jag är rädd för hur flyktingarna kommer att reagera nu när de ska få bo i tältläger här i kalla Sverige, vilket är Löfvéns fantastiska förslag då vi inte snart har en enda säng kvar att placera dem i? Det kanske inte riktigt var det som utlovades i media i Syrien.. De kommer naturligtvis känna sig svikna, efter en låååååång resa (OBS genom och förbi många länder där de hade varit trygga) för att komma till just Sverige med alla dess fördelaktigheter.
    Vad händer när de blir besvikna? När ett liv här inte blev som de förväntat sig, när de inte har något att förlora?

Då vet du att syrianer inte har något med Syrien att göra och att de är ortodoxt kristna.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Tänk efter före) skrev 2015-10-09 16:51:06 följande:

Det har med saken att göra hur?
    I rädsla för terrorister från Syrien så ska man alltså räkna upp vilka människor man blivit oprovocerat misshandlade av, då kan jag berätta att jag blev slagen av två raggare från Skara  i en korvkö när jag så åt dem att de inte skulle tränga sig före.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 17:13:18 följande:

Nu jävlar gäller det att rösta rätt, DÖ är död.

Så vi kan snart få bukt på problematiken i ts, rösta Sverige, rösta sd.

Nu är förhoppningsvis större delen av befolkningen så pass skärpta att de inte kommer att rösta på ett enfrågeparti.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 18:28:54 följande:

Nja, SD är Sveriges största parti efter sjuklöverns fuckups och önskan att ta död på det som är svenskt.

Ni lever igen i demokrati, nått som avskaffades av svetsarhelvete och nu får folket komma till tal, jag hoppas innerligt att folk lär sig av misstaget och röstar på det enda parti som värnar om oss främst och inte alla andra.

nyheteridag.se/sentio-oktober-sd-fortsatt-sto.../

Och SD har vilken budget som är bra för landet så att arbetslösheten sjunker, så att vård, skola och omsorg fungerar, så att arbetslösa och pensionärer får det bättre, så att fusk inom rot/rus upphör, så att bostadsbristen åtgärdas, så att de företag inom jordbruksnäringen inte konkurreras ut av andra länder, ja vilken budget har SD för alla dessa frågor?
    För att få möjlighet att slippa ta emot flyktingar så måste Sverige gå ur EU eftersom det är ett samarbete mellan EU-länderna, har SD en plan för att Sverige ska klara sig utan bidrag från EU?
    Ska ersättning till arbetslösa, sjuka minskas så blir det lite skralt för alla dessa som är mellan jobb och gått i livets skola.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (nej) skrev 2015-10-09 18:55:10 följande:

Ingen säger att vi ska sluta ta emot flyktingar, så länge dom är kompatibla med oss och faktiskt är flyktingar.

Flyende iskrigare eller dom med den tron kan gott åka tillbaka till Putin och diskutera livsstilen med han.

SD plan är inte "vi måste hjälpa alla andra än oss själva" omkring där kan vi rösta först och reda ut detaljer i efterhand.

Fast inte kommer en SD få en majoritet eller ens makt när det inte finns en budget som skulle fungera, det går liksom inte att få makt genom att ha en enda fråga på sin agenda då skulle de där småpartierna som vill värna familjen och ta bort aborträtten komma in i riksdagen.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?