Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-16 10:06:36 följande:
    Om du vill bli familjehem åt en av dom många flyktingungdomarna så ställs vissa krav om det är pojkar. Du får inte ha hund då dom i deras hemländer ses som ohyra. Och har du tonårsdöttrar blir det också nej då dom inte är kompatibla med hormonstinna unga män med en annorlunda kvinnosyn.
    Det ska jag försöka kolla upp under nästa vecka.

Förresten, vilken kommun gäller för dina påståenden?
  • Världsmedborgare
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-16 18:51:20 följande:
    Det där påstående är en skröna som sprids på FB, sägs att det är en socialsekreterare som sagt dessa saker vid ett köksbordssamtal till någon som önskat bli familjehem för ensamkommande. Dels så lämnar man in en ansökan om att bli familjehem och dels så sker det en utredning på familjen för att se om den har resurser och lämpar sig att bli familjehem. Jag tror att socialtjänsten inte skulle välja en familj med tonårsbarn i familjen i första hand överhuvudtaget om familjen inte varit familjehem under många år tidigare, dels med tanke på att tonåringar i sig kräver en hel del och för att dessa tonåringar har med sig traumatiska händelser 
    Ok, jag anade att det var nåt sån´t, men har ett möte med min/vår kommun nästa vecka ang flyktingar och boende, så jag kan lika bra ta och göra en grundlig utfrågning då.
    Behöver uppdatera mig i vissa frågor och dessutom få veta hur akut läget är i flyktingfrågan just nu.
  • Världsmedborgare
    Anonym (vakna upp) skrev 2015-10-16 20:30:40 följande:

Ingen mening med det, tältministern vill hålla folket ovetande.

I alla fall sektmedlemar som inte kan tänka själva.

Pröva med att läsa annat än Avpixlat och Flashback, så ska du se att du hittar all information du behöver.

• Världsmedborgare
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-18 17:39:12 följande:

Nu är bilden bortplockad av någon moderator men jag hade tänkt göra en reverse Google search och visa bevisen som finns för att den, och hundratals andra bilder som den, är manipulerade. Så länka gärna till bilden igen så kan du få se vad jag menar. I övrigt, tänk på alla gånger de Sverigefientliga här har postat bilder på påstådda IS soldater som enligt dem är i Europa som redan femtioelva gånger exponerats som falska bilder i internationell press. Jag sitter inte direkt bara på FL och spanar....
    För att inte tala om Youtube, det finns säkert 100-tals manipulerade filmer där, många kommer från de större nyhetsmedierna, inslag som rasisterna sedan ändrat, t.ex plockat bort speakern och lagt på egen text.

Har själv flera ggr sett orginalen via sat-tv, då de internationella nyhetskanalerna står på mest dygnet runt.
  • Världsmedborgare

Flyktingkatastrofen måste EU lösa, om det så behöver ske med majoritesbeslut och tvingande åtgärder.
    Sen får vi hoppas att dagens möte mellan regeringen V och Alliansen ger ett bra resultat med konkreta åtgärder, så vi får en gemensam strategi att jobba efter. 

SD kan vi glömma, dom har för länge sen avsagt sig ett ansvar för Sverige, svenskarna och den värsta humanitära katastrofen Världen upplevt i modern tid.
    Så för min del kan dom få stå och tigga medlidande utanför våra köpcentra, viftande med sina flygblad tillsammans med dom andra tiggarna.

• Världsmedborgare
    Anonym (sibylla) skrev 2015-10-21 10:20:07 följande:
    Tar dom inte ur biståndskassan så kommer det tas pengar ur de andra budgeterna. Något som kommer påverka alla som lever och bor i sverige. Att pengar idag tas ur biståndskassan är förskräckligt. Svenskar säger sig vara ett humant folk och som påstå sig bry sig om människor. Bryr ni er inte om att folk svälter ihjäl i vissa delar av världen? Att den stora massan med människor finns kvar på plats och behöver hjälp där. Dom som kommer till sverige är en liten, liten, liten del. Den lilla, lilla delen kostar samhället mer pengar än vad som finns. Den lilla, lilla delen urholkar både biståndet till andra länder och kommer även urholka välfärden.
    Budgeten för årets flyktingmottagande är redan spräckt. Pengar till flykingarna tas nu ur en annan/ flera andra budgetar.

Jag blir rädd för den extrema dubbelmoralen som finns i det här landet. Ni säger att ni är solidariska, att ni är humana och att ni bryr er. Cirka 38 miljoner somaliska barn riskerar att svälta ihjäl. Det är barn som aldrig får en chans. Barn som aldrig kommer att komma till sverige eller något annat land. Men i stället för att sverige ser till att hjälpa bland annat dessa oskyldiga barn som svälter ihjäl, så minskar sverige hjälpen.
    Tvi på er!!

www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-ser-ove...
    Hur är det nu SD-folket och de främlingsfientliga brukar säga, "Sverige kan inte hjälpa alla i hela Världen".

Och just nu har vi en stor flyktingström i Europa som vi/EU måste agera på, att välja bort den går inte.
    Det betyder att nåt annat måste prioriteras bort, då det mest akuta alltid måste komma i första hand.

• Världsmedborgare
    Anonym (sibylla) skrev 2015-10-21 11:09:37 följande:
    Sd har mig veterligen alltid sagt att man ska hjälpa på plats, då hjälpen behövs mer på plats. 

Hur hjälper man en flyktingström "på plats"?
    Vet du ens varför det finns en flyktingström, troligen inte, men det beror på att det inte längre går att hjälpa på plats, att de i flyktinglägren gett upp hoppet att nånsin kunna återvända och ger sig iväg.
    Det är vad som händer i alla flyktingläger efter några år, så "på plats" är det bara idag det mest akuta som det i bästa fall går att hjälpa till med.

Och inne i Syrien är det numera helt omöjligt att bedriva nån vettig organiserad hjälp, du kommer ingenstans, inte ens sjukvård kommer fram, den stoppas av de hundratals stridande grupper som har vägspärrar överallt.

Och i närtid kommer det att bli etter värre, när nu kriget trappas upp med hjälp av ryssarna, så nu flyr fler än tidigare från Syrien.
    Vi kan alltså räkna med ännu fler flyktingar som försöker ta sig till EU/Europa, och att det blir ännu svårare att bedriva hjälp "på plats".
    Det finns även dom som tror på en spridning av kriget in i Libanon, ja kanske även till Turkiet, så förbered dig på ett långt större flyktingproblem än vad vi ser nu i Europa.

Och i det här läget tvingas vi prioritera, vi har inget val helt enkelt.
    Vi har länge nog inom EU hållit på med politiskt käbbel, så nu måste vi/EU agera kraftfullt och gemensamt, annars kommer vi få se vad en verklig kris innebär.

• Världsmedborgare
    Anonym (vakna upp) skrev 2015-10-21 11:50:25 följande:

Genom att stoppa dom i porten innan dom forcerar den.

Det finns ingen flyktingström, det finns däremot lyxsökare och terrorister som nu flyr Putin, vet du ens varför dom har nu möjlighet att ta sig hit?
    Det är inte som kumbaja minister dikterar att det pågår krig utan för att USA med väst Sverige inkluderat har bombat sönder länder länder som tidigare skyddade oss, bland annat Assads och Gaddafis.

Det vad som händer nu att vi är så ekonomiskt slaktade att vi tar av biståndet och låter miljoner svälta på plats, det är nu en riktig folkvandring börjar mot våra gränser av den enkla anledningen att folk tror det finns mat till dom här vilket inte längre kan garanteras då våra system är inte gjorde för hantera tiotals miljoner extraflabbar som kräver bostad vård och resurser att leva här.

Det tog USA omkring 2 veckor att förstöra Iraks arme, det kommer inte ta Putin mycket längre att sudda bort Assads motstånd och stabilisera landet, därmed hela Syrien konflikten är överspelat, om man helt bortser från att dom flesta som kommer hit nu är inte från Syriens krig.

Om vi inte sätter stopp för detta nu står vi inför total systemkollaps, mycket av det har vi redan sett i form av havererad vård äldreomsorg välfärd rent allmänt, till och med polisen har gått och ut och sagt dom inte kan hantera situationen längre.
    Vi har inget val längre, regeringen måste bort, svetsarn är direkt fara för oss alla.

Ingen har ännu lyckats stoppa de 70 miljoner "i porten" som nu är på flykt, och ingen kommer heller att kunna stoppa den gigantiska folkvandring som kommer när väl klimatpåverkan sätter in på allvar.

Så det är lika bra du vänjer dig, hela Världen kommer att tvingas till stora uppoffringar i framtiden, och den framtiden är inte långt borta, i själv verket har den redan börjat. 

Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?