• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Åh nej va tråkigt att höra så himla orättvist och klart man blir arg och besviken. Skönt dock att du fått ett ny tid att starta om det är inte alls långt dit, snart sitter du där och ruvar!

FörstaIVF skrev 2015-12-22 08:53:52 följande:

Vi som trodde att det skulle gå så bra... äggplocket gick jättebra, 7 av 8 ägg blev befruktade. När vi i söndags skulle åka tillbaka för att förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst så ringer läkaren när vi nästan är framme för att meddela att det inte blir någon insättning :( Det fanns två ägg som kanske skulle gå att frysa men det visste som inte förrän dagen efter. Igår ringde dom och meddelade att inget av äggen gick att frysa. Jag blir gaaaalen... J*vla pisspotta rent utsagt. Så söndagen gick åt till att gråta, äta choklad och tycka synd om mig själv.

Har talat med läkaren igen (dom är ju helt FANTASTISKA måste jag tillägga) och hon tyckte också det var jättetråkigt men var väldigt positiv och menade att det nog säkert komma gå vägen tillslut. Så i feb gör vi ett nytt försök! Känns redan lite bättre faktiskt... Jag börjar få tillbaka min kropp igen om man ska säga nåt positivt om det hela. Magen börjar kännas plattare igen och träningslusten är tillbaka. Har  ju kört nonstop denna hösten utan uppehåll med pergotime och två omgångar sprutbehandlingar så kroppen behöver nog vila och återhämta sig lite :)

Grattis till alla som har plussat, det är ju helt fantastiskt!

• Nmg

Va skönt att du har berättat! Det underlättar! Hos mig är det min chef och en kollega som vet. Jag jobbar på kontor så vi har ett pentry som vi äter lunch i tillsammans är dock ganska glad att jag har ett fritt jobb nu inte så mycket möten. Var chef för några månader sen och det hade blivit jobbigare om man skulle må illa och spy på möten med personalen. Och hitta på ursäkter att man ställer in nåt möte eller så....

Lotten skrev 2015-12-22 06:39:41 följande:

Ja! Jättekonstigt. Jag har jättesvårt att sova också. Började innan vi plussade, om det nu är ett plus. Vi har inte litat riktigt på det vi gjorde. På torsdag gör vi ett nytt.

Mina kollegor är väl medvetna vad vi gått igenom. Har inte kunnat dölja mitt mående så bra. Jobbar med barn. Så jag äter tillsammans med barnen.

Vad jobbar du med? Jag försöker iaf träna minst 30 min :)

• Nmg
    Iskristall skrev 2015-12-22 10:06:24 följande:

Nu börjar det kännas läskigt, tidigare när lutinuset rann ut tänkte man bara, det är lutinuset. Men nu! Nu tror man ju att det är mensen som kommer varje gång! :-/

• Nmg

En fråga... Ska till mina föräldrar på julafton och då kommer min kusin dit med sin 6-åring som hon tror har vattkoppor ( han fick tydligen nåt utslag hör i fredags) men det var så lite så hon vet inte om det var vattkoppor.. Suck. Nu blir jag nojig. Vågar man hälsa på? Har självt haft vattkoppor och det kanske inte är farligt så härntidigt i graviditeten? Många vet ju inte ens om att de är gravida i vecka 4.

• Nmg

Jag blev jättyr när jag tog lutinus. Det kanske inte vara en biverkning då? Annars kan det oxå bli så om det är för varmt i duschen kan jag tänka mig.

hope88 skrev 2015-12-22 15:36:38 följande:

Usch var med om något så obehagligt för en stund sen!

Stod i duschen och helt plötsligt känner jag ett extremt illamående och yrsel. Blev så svag att jag kände sätter jag mig inte ner nu så svimmar jag. Satte mig ner och allt fortsatte snurra, öronen susade och kroppen kändes helt lealös. Låg med huvudet mellan benen i säkert 5-10 min innan jag orkade resa mig.. Har aldrig hänt förut!

Min förkylning?

För varmt i duschen?

Lågt blodtryck helt plötsligt?

Ingen aning men det var så obehagligt! Mår bättre nu..

• Nmg

Usch för lutinus. Kan de liksom inte göra de grejerna smidigare?

Tjorven1980 skrev 2015-12-22 15:53:49 följande:

Vill gnälla lite...

Lutinus, ogillar den så mkt. Kladdigt och äckligt. Nu har jag blivit hårt i magen oxå, kan inte gå på toaletten. Jag har varit och handlat katrinplommon och laxerande tabletter till natten. Längtar efter att få känna mig normal. Så enkelt det är för männen detta med ivf. Min sambo sa att han tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov, höll på att klappa till honom. Tur för honom att han själv kom på vad han sa

Nåväl, när jag väl får mitt plus kommer det att vara värt all medicinering och biverkningar. Är på ruvardag 3, tror jag. Hade insättning i lördags så jag räknar söndag som dag 1. Tog ett gravtest idag för att kolla om ägglossningssprutan gått ur vilket den hade. Så nu släpar sig tiden fram.

• Nmg

Grattis igen! Va kul jag tog oxå ett test idag hade en kvar, och det visade fortfarande positivt så jag kan känna mig lugn ett tag. Blev lite nervös där efter minskade symptom.

Lotten skrev 2015-12-23 04:33:13 följande:

Ja det känns väldigt skönt. Jag trodde inte man skulle känna av det såhär tidigt. Luktar verkligen jättemycket.

Ett digitalt test är gjort och vi fick positivt!! :)

• Nmg

Var det idag som var din testdag?

Iskristall skrev 2015-12-23 06:21:10 följande:

RD14 negativt test. Känns som om jag borde sluta ta lutinus så att min mens sätter igång. Färgade flytningar hela tiden.

• Nmg

Ok, förstår Att det känns tråkigt men vänta till juldagen och ta ett nytt då. Håller tummarna!

Iskristall skrev 2015-12-23 11:36:58 följande:

Juldagen.

• Nmg

Sitter och kollar på bingolottos uppesittarkväll och kom att tänka på att imorgon är det exakt 1 månad sen jag började med sprutorna. Körde ju kort protokoll så så här dagen innan var man alldeles nervös inför allting. Känns som att det var flera månader sen man kanske har förträngt lite oxå

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november