• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Aha ok då förstår jag! ja haha man är alltid orolig för nåt men det går nog bra ska du se

hope88 skrev 2015-12-18 11:24:34 följande:

Nä nära nu! Spännande men nervöst! Är rädd för minus.

Att det är bra med sänkt immunförsvar för då jobbar kroppen med att ta hand om förkylningen istället för att motarbeta embryot men vet ju inte om det är sant :D

• Nmg
    ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/12, 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti

Nmg
  • Nmg

Grattis!!

Emrony skrev 2015-12-19 10:49:11 följande:

Idag hade vi vår testdag, har inte tjuvtestat något innan dess och det vart positivt :) vi kan inte riktigt fatta det, ena sekunden så är det som att jag glömmer bort att det är verkligt, andra sekunden så gråter jag :) såg att ni skrivit lite om förkylning, jag blev dunderförkyld två dagar efter återföringen, och än så länge har det ju gått bra! Ska ringa till kliniken på måndag, antar att man får ett ungefärligt datum då. Grattis till er som plussat och lycka till nu till er som väntar fortfarande! Så glad att man kunna ventilera här med er! Kram på er!

• Nmg

Tack! Känner mig väldigt svälld i magen. Hur mår Du??

Iskristall skrev 2015-12-19 09:44:12 följande:

Nä, inga mer geleklumpar hahaSå roligt för er! Så glad för er skull, först ivfen!

Hur mår du idag?

• Nmg

Tråkigt att det känns så! Hoppas att du har fel! nu är det i alla fall inte långt kvar tills du får testa. Om det är till nån hjälp så hade inte jag heller så svullna bröst. Inte nu heller, trodde att det skulle vara mycket mer. Du ör inte sugen på nåt speciellt? Jag är sugen på citron hela tiden. Och det är ju vanligt att vara svälld och gasig i början ocå om det är sånna symptom du har. ..

Iskristall skrev 2015-12-19 16:27:42 följande:

Som jag skrev, känner mig negativ idag. Ömmandet i brösten har minskat. Jag tror jag kommer få mens, vet inte ens om jag har lust att tjuvtesta i morgon som jag och sambon pratat om. Inga andra symtom heller direkt. Värken i magen som bara kommer korta stunder ibland är så sällan att jag inte ens tror jag kan räkna det som symtom, är nog bara gaser i tarmarna.

• Nmg

För min del sa de att jag kunde testa 2 dagar innan testdag, är det det för dig idag?

Iskristall skrev 2015-12-19 17:42:11 följande:

Klart jag hoppas ju att jag har fel också såklart men, men. Nä, inte sugen på nåt speciellt heller. Ja, gasig är jag, men känner mig inte längre så uppsvälld. När kan man räkna med att få ett plus på stickan om man har sån tur? I morgon är jag på RD11. Det förstås alla är ju olika och plussar olika tidigt. Nu vet jag inte alls hur jag ska göra Blir väl test på julafton om inte mensen kommit innan?! På julafton skulle jag vara på RD15.

• Nmg

Grattis vad roligt!

Lotten skrev 2015-12-20 07:02:26 följande:

Det är något test som stod Apoteket på iaf.

Vågar inte riktigt säga tack ännu, haha snacka om att man är så van vid att få negativt test att man inte vågar tro på detta.

Kram

• Nmg

Har inte testat stickvarianterna men det låter ju konstigt om färgen skulle smita över till grav.testet? Åh vad jag hoppas för dig!

Iskristall skrev 2015-12-20 09:32:55 följande:

Här kommer en dum fråga tjejer, är ni beredda?!  Om man tar ett ÄL-test och ett Grav-test av samma sort, den billiga stickvarianten där man utläser två streck. Man får svagt utslag på ÄL-testet och negativt på g-testet. Lägger tillbaka bägge testen i samma folieförpackning. Om de då ligger kant i kant med varandra i den förpackningen i ca 3 timmar. Kan då färgen från ÄL-testet smita över till grav-testet?Jag gick tillbaka och tog fram testen igen och ser då till min förvåning ett svagt streck på grav-testet också. Vet att man inte ska lita på ett test som legat efter testtiden. Men min fråga är om färgen kommit över från ÄL-testet?

• Nmg

Jag mår bra, är bara svälld i magen inte så roligt faktiskt att se ut som gravid i 5e månaden redan men jag hopad det lägger sig snart. Är väldigt sugen på citron ich sura saker, från morgon till kväll. Hellre det än kakor annars är det lungt inte så sända bröst inte så mycket andra känningar. Idag gjorde hag ett digitalt test ich den visade gravid 2-3 veckor. Hur rökar man egentligen? Är det ÄP som

Är dagen eller ET? Hoppas att du slipper din förkylning snart så du kan vila ordentligt i jul .

hope88 skrev 2015-12-20 09:41:48 följande:

Stort grattis Emrony till plus och jag säger även grattis till Lotten ett plus är ett plus! Vad kul tjejer håller tummarna för er =)

Hur mår du nu Nmg?

Härligt med återföring Tjorven80 =) Vad skönt! Vi fick inte heller något till frysen men förhoppningsvis är det guldägget vi ruvar på både du, jag och Iskristall =) Håller mina tummar! Angående lutinus japp så kladdar det emellanåt. Lite olik. Kan verkligen rinna ur en. Har binda hela tiden. Men som Iskristall skrev så tar kroppen upp det den behöver och resten kommer ut =)

Själv är jag på RD 9 idag och kommer tidigast tjuvtesta på onsdag på RD12. Fortfarande molvärk som om mensen är här? Ömma bröst och hugger till i livmodern/ljumskarna ibland?

Vågar inte hoppas känns som mensen är på g.

Annars mår jag rätt risigt pga förkylningen vilar mest.

Hm jag hade inte vågat lita på det Iskristall. På mina test står det läs aldrig av testen efter utsatt tid på ca 3-5 min. Tror det blir fel när det står och drar sig. Håller tummarna för plus åt dig vännen! När testar du igen? Kram

Än en gång grattis till era plus och håller tummarna för alla ruvare! Kram

• Nmg

Har ringt och meddelat kliniken nu och de sa att det är

ÄP man räknar så jag ör i vecka 4+2. Bf 25/8. Då fick jag svar på hur man räknar

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november