• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Fråga: är det nån mer här som är svälld i magen under ruvartiden? Jag ser ut att vara gravid i tredje månaden. Det är lite böttre på morgonen men sen under dagen ökar det igen. Tänk om det är överstimulering eller kanske mensen som är på G. De sa att jag inte hade npgra tecken på att bli överstimulerad ?

• Nmg

Aha ok det kanske är progrsterontabletterna som gör att man blir svälld och gasig? mina bröst känns bara ömma och tunga och något tydligare blå ådror men jag kanske inbillar mig. Annars inget speciellt ! Brukar du känna så som du har nu? Annars borde det vara ett bra tecken?

Iskristall skrev 2015-12-16 19:05:50 följande:

Jag känner mig svullen och är gasig i magen. Men jag har ju ingen risk för överstimulering med mina få ägg.

Vet inte om jag skrev tidigare om att jag är öm i hela brösten nu och inte bara bröstvårtorna. Känns när jag känner och gå nerför trappor.

Hur känns det i dina bröst Nmg?

• Nmg

Absolut, hoppet är det sista som överger oss nu

Är det sluttampen! Inte

Många dagar kvar nu av ruvardagarna

Iskristall skrev 2015-12-16 20:18:22 följande:

Nä jag brukar ju inte det. Ömma bröstvårtor ja, men inte öm i hela brösten. Men tänker att det kan vara progesteronet iallafall. Vi har ju säkert högre progesteronhalter än vanligt eftersom vi tar tillskott så man vet ju inte egentligen. Men man hoppas ju!

• Nmg

Mmm verkligen. Japp imorgon testar jag, det borde vara ganska relevant ändå tycker jag, är det negativt så är det säkert så med stor sannolikhet. Men jag tar sånt där plustest imorgon för och senom spökstrecket blivit starkare. Är det ett svagt plus så tar hag den digitala på söndag när jag får testa enligt kliniken.

Iskristall skrev 2015-12-16 20:34:49 följande:

Åh lite läskigt att tänka så, snart vet vi! Å vad jag hoppas för oss alla! Skulle du testa i morgon igen?

• Nmg

Tack va gullig du är! Och jag tror på ditt guldägg!

Iskristall skrev 2015-12-16 21:26:28 följande:

Jag hoppas så för ett starkare plus för dig. Och jag tror på det för dig, har trott på din lilla blastocyst ända från början

• Nmg

Det är nog inte kört än! Men förstår hur du tänker. Har läst på olika sidor att med blastocyst så kan man få hcg utslag rd

Iskristall skrev 2015-12-17 05:06:52 följande:

Då har jag tjuvtestat första gången, RD8. Brutalt negativt. Vet att det är tidigt men inte ens tillstymmelse av spökstreck. Så nu ställer jag in mig på mens och en vanlig jul. Bättre bli positivt överraskad senare om det ändå tagit sig, än gå och hoppas på nåt som inte finns.

Lycka till Nmg idag och lycka till alla andra!

• Nmg

Nu blev det nåt fel, rd 9 , 10 eller nåt sånt, så med din borde det dröja ytterligare nån dag! Testa igen om några dagar

Nmg skrev 2015-12-17 06:22:57 följande:

Det är nog inte kört än! Men förstår hur du tänker. Har läst på olika sidor att med blastocyst så kan man få hcg utslag rd

• Nmg

Nu har jag tagit ett till test med clearblue plus på RD7. Den visar positivt! Även fast det är ett svagt plus men den är tydlig. De senaste testen har jag fått vrida och vinkla för att se "spökstrecket" i rätt ljus med denna ser man och den är blå oxå, inte grå som de tidigare. Stämmer detta nu verkligen? Trodde jag skulle börja hoppa av glädje men jag känner bara "jaha????". Kanske inte fattat än. Min sa att han inte vill veta vad det är för resultat, han har varit emot att jag testar tidigt så han vet inte ens om att jag fått svaga streck för flera dagar sen. Han vill Vänta till söndag. Haha då tar jag ett nytt test då och hoppas att det fortfarande är plus!.....

• Nmg

Tack! Håller tummarna för dig nu!

Iskristall skrev 2015-12-17 08:32:47 följande:

Grattis! Visste väl att ni skulle lyckas! Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november