• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Haha ja man överanalyserar allt ju.. skönt att det bara ör 1 vecka kvar nummer crinone för mig börjar kännas lite små äckligt med den och det där ljudet när man trycker ut gelén. Hahah. Hur länge ska du ta lutinus?

Iskristall skrev 2015-12-13 16:52:34 följande:

Jag tror också på lutinusen. Jag skyller allt jag känner på lutinusen nu, biverkningar, tror annars inte så mycket skulle visa sig redan RD4 även om man så gärna vill att det ska vara så Jadu gumman om vi det visste. Hoppas på nåt bra iallafall! Det kanske är svårt att veta exakt varifrån det man känner kommer?

• Nmg

Ja haha det låter fruktansvärt äckligt. Ok ja nan får köra nedräkning så slipper vi det där snart

Iskristall skrev 2015-12-13 17:54:51 följande:

Haha ger den ljud ifrån sig haha kan tänka mig att det är som att trycka ut en microlax

Jag ska ta lutinus fram till TD, sen vet jag faktiskt inte. Tänker att jag tar i de tre veckor jag fått tabletter till. Slutar förstås om jag inte är gravid.

• Nmg

21 dagar! Va duktig du är som orkar hoppas på ÄP snart då

FörstaIVF skrev 2015-12-13 18:47:06 följande:

Hejsan!

Har inte varit särskilt aktiv här på ett tag eftersom jag har haft känslan att även detta försöket kommer avbrytas pga för låg dos. Men skam den som ger sig, efter 21 (!) sprutdagar med successivt höjt dos har vi nu fått tid för äggplock på tisdag! :) Läkaren var jättepositiv, själv är jag fortfarande försiktigt optimistisk...

Jag mår oförskämt bra i magen efter alla sprutor, inte särskilt svullen och bara öm ibland. Någon annan som också mått fram till äggplocket??

Hoppas det går bra därinne ändå.. :) Har hört att det kan bero på att PCO äggstockar vanligtvis är förstorade..??

Läkaren sa att det egentligen inte finns någon gräns för hur många dagar man sprutar, kanske kan vara bra för någon annan här att veta :)

• Nmg

En fråga, känner ni ökad törst som biverkning av lutinus eller så? Undra bara om det är min crinone eller nåt annat fel. Brukar inte dricka så mycket vatten annars.

• Nmg

Aha då får vi hoppas att det är ett bra tecken för mig oxå

Dirvas skrev 2015-12-14 17:26:46 följande:

Jag var jättetörstig under hela ruvartiden så tänkte att det var pga lutinus. Slutade med lutinus i fredags men än hänger törsten kvar.

• Nmg

Jo det är br ä annars. Man vet ju inte vad som är vad längre, biverkningar, menssignal eller annat. Det jag känner nu på RD5: ökad törst och mer kissnödig vilket i och för sig borde hänga ihop, mer spänd mage, trött och seg, tycker mig ana tydligare ådror på bröstet men vet inte om det är inbillning, kanske alltid haft så men tänker på det mer nu.hur mår du?

Iskristall skrev 2015-12-14 18:35:24 följande:

Nä, inte mer än vanligt.

Hur mår du annars nu då?

• Nmg

Haha visst går det sakta nu??

Iskristall skrev 2015-12-14 19:19:26 följande:

Jag mår bra, samma vanliga "biverkningar" Inget nytt

• Nmg

Åh va tråkigt! Men håller tummarna för att eskimån är den rätta för er!

stajlish skrev 2015-12-14 20:53:43 följande:

Det blev negativt för oss denna gång =( Trist såklart! Men det känns ändå okej. Vi ska göra FET v.3, hoppas på att den lilla blastocysten som ligger i frysen är vår bebis! :) Hoppas allt går bra för er andra i tråden! God jul! Hänger nog kvar i tråden ändå för o se hur de går för er andra. Håller alla tummar och tår för er! Kram

• Nmg

Absolut! Skönt att ni fick en tid så tidigt, då blir det inte så lång väntan!

stajlish skrev 2015-12-14 21:20:36 följande:

Tack! Vi med! Annars har vi ju två försök/plock till om det skulle behövas. Nån gång är det nog vår tur! :)

• Nmg

Ja men eller hur! Känns som att ET var såååå länge sen!

Iskristall skrev 2015-12-14 21:51:36 följande:

Ja, min sambo satt och räknade igår och kom fram till RD4 och lät så besviken att det inte gått längre tid haha Jo, men det går sakta, men framåt

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november