• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Grattis!!!

Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

• Nmg

Skönt att det är gjort! Håller tummarna för

Äggen!

hope88 skrev 2015-12-09 11:07:58 följande:

Stort stort grattis till dig/er Dirvas! Åh så härligt =)

Håller tummarna för insättning nmg och Iskristall! Snart är ni ruvare :)

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas* och TD 27/12 i så fall.

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Kram

• Nmg

Tack så mycket! Håller tummarna för dig oxå! Skriv sen hur det gick

Iskristall skrev 2015-12-09 12:48:30 följande:

Värsta stressiga morgonen på jobbet sitter nu och väntar på tåg och försöker andas med magen och lugna ner mig. Inte den allra bästa starten på återföringsdagen, men i eftermiddag är jag ledig. Ingen har ju ring och sagt att vi inte ska komma in så, försöker få in att jag om nån timme är ruvare för allra första gången!

Skönt att ÄP gick så bra hope88! Jag hoppades ju på fler ägg än "bara" 4 också. Men hoppas vi fått guldäggen. Jag får väl höra idag hur många av mina 4som blev befruktade. Hoppas så innerligt att vi får iallafall ett ägg till frysen.

Mng: håller tummarna för dig kl. 15!

• Nmg

Så då ör det klart! Då är man officiellt ruvare haha! Av våra 8 ägg som odlades så var Det 5 st som som klarade sig länge till igår men de var bara "ok" och valdes därför bort. 3 st blastocyster blev det. 1 återfördes och 2 till frysen. Frågade hur många %chans det va att detta går vägen så sa han över 50% chans. Känns riktigt bra men man vågar fortfarande inte hoppas för mycket!

• Nmg

Hej på dig! Vad skönt att allt är bra! JS tänk att vi är ruvare nu! Tänk när vi skulle börja sprutorna, då trodde vi aldrig det här. Känns fortfarande ofattbart. Va kul dp har vi testdag nästan samtidigt hoppas att vi får "julbebisar"! hoppas hoppas att ditt andra ägg går vidare till frysen då. Skönt att veta att man har nån mer chans om inte detta funkar! Hur var ET? Jag fick lugnande igen för jag ville ha det men jag tyckte det kändes väldigt ömt.

Iskristall skrev 2015-12-09 15:19:52 följande:

Nu är jag hemma och ruvare för första gången Embryot såg fint ut sa de och hade delat sig en gång till när de visade oss det på skärmen.

Återförandet gick bra!

Av de 4 äggen var två omogna men de andra två såg som sagt bra ut. Ett är nu i min livmoder och förhoppningsvis frodas, delas och fortsätter må bra. Det andra odlas vidare. Och i nästa vecka får vi veta om det gått att frysa in som blastocyst...hoppas hoppas. Skulle vara skönt att ha det i frysen om nu inte detta lilla embryo vill stanna.

Håller tummarna för dig nu Nmg! Kan du tänka, vi två är ruvare!

• Nmg

Du är nog snart ruvare du oxå Var det på fredag du skulle tillbaka?

hope88 skrev 2015-12-09 15:51:08 följande:

Såg det :) Tack så mycket för pepp! Är så rädd att det här försöket inte går vägen bara. Vill ju så gärna åtminstone komma till ruvarstadiet. Hoppas allt går bra!

När fick du TD? :)

• Nmg

Haha! Ja man orkar inte hålla dig liksom! Då får vi framemot glöggen nästa jul i så fall jag har testdag 22a men hon sa att jag kunde testa redan 20e om jag ville. Gaash hur ska man stå ut!

Iskristall skrev 2015-12-09 16:24:45 följande:

Nä, inget lugnande. Återförandet kändes ingenting. Allt gick jättebra! Det lättaste hittills haha

Har du TD 22/12, 3 dagar före mig, jag fick TD juldagen. Men jag kan säga redan nu att jag kommer testa redan på julaftonsmorgonen om inte mensen kommit. Vill ju veta om jag kan dricka glögg på julafton eller inte

• Nmg

Håller med!

Iskristall skrev 2015-12-09 16:27:11 följande:

Jag tror absolut på att hope88 kommer följa vårt spår och bli ruvare på fredag!

Hope88, tro inte annat! 

• Nmg

Då är det 16 dagar efter ÄP! Hoppas verkligen oxå att mensen inte kommer. Kommer bli så fruktansvärt less då.

Iskristall skrev 2015-12-09 17:13:56 följande:

Hur många dagar efter ÄP blir den 20:e? Ja men då ska väl jag kunna testa den 24:e utan problem...hoppas bara inte mensen hinner före!? 

• Nmg

Tack

hope88 skrev 2015-12-09 17:17:38 följande:

Stort grattis nmg till ruvningen och härligt med 2 blastocyster till frysen! =))

Håller tummarna för er båda! Och även ni andra som snart har TD! Bebisverkstad på riktigt här nu ;)

Tack så mycket tjejer hoppas verkligen att jag får joina ruvarklubben på fredag :) Hi Hi!

Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november