• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Va roligt! När har du test datum? Fick du något till frysen oxå? Håller tummar och tår

Emrony skrev 2015-12-06 16:18:13 följande:

Vi har precis kommit hem från återföring av en blastocyst och det blev en till frysen också. :) nu är det bara att hålla tummarna att det vill va kvar.

Ska fortsätta med fragmin och pravidel fram tills provdagen. Blir aldrig av med sprutorna heller haha. Men det är för att försöka undvika överstimulering så det är ju för en bra sak.

• Nmg

Jasså blir man trött av den?. Jag ska ta min första ikväll.

Lotten skrev 2015-12-06 17:24:17 följande:

Insättning imorgon om de inte ringer och säger att alla tre inte blev något.

Gud så trött jag är efter Lutinus. Förstår inte hur jag ska kunna jobba imorgon.

• Nmg

Ikväll blir det första lutinus, ska ta i 2 veckor. Känner mig nästan lila nervös som med sprutorna. Ska prova 1-2 dagar och se hur det går annars byter jag till gel. Såg den där plsthylsan man ska föra In tabletten med den såg väldigt kantig ut... :-/

• Nmg

Ja precis jag provade med hylsan gick väl OK. Ska ge det en chans imorgon oxå få se. Tyckte det va väldigt svårt att veta hur långt inna man kan sätta den. Om man råkar sätta den lite längre in än den ska så borde väl de oxå funka? Den utsöndras ju? När fick du biverkningar av den?Efter första? Jag är så "tacksam" att jag bara ska ta de i två veckor istället för tre som vissa verkar ha.

irrbloss_83 skrev 2015-12-06 18:52:12 följande:

Plasthylsan är besvärligare än att bara göra det med fingrarna, du kan ju testa båda men hylsan är inte nödvändig, och jag tycker de är lättare att placera bra utan den... :)

Hoppas det går bra för dig! 

• Nmg

Villa tider tar ni lutinus? Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra.jag tänkte ta ca kl 7 på morgonen och sen kl 14 och sen kl 21. Är det ok? Sköterskan på kliniken sa att det inte är så exakt med tiderna men att man ska ha ungefär lika många timmar emellan. Hur gör ni på helgerna? Då brukar jag sova till 8:30, kan man ta första då och med 7 Tim

Mellanrum ta resterande under dagen eller ska man behöva gå upp samma tid då oxå?

• Nmg

Okey, jag som inte använder tampong hihi så det va lite nervöst men den gick in.

stajlish skrev 2015-12-06 19:38:53 följande:

Jag har inte använt den hylsan, går lika bra utan, tyckte den såg så kantig ut som du säger. Man gör bara som med en tampong, enkelt! Jag har inte haft några symptom av trötthet av Lutinusen! =) Hoppas du slipper med!

• Nmg

Ok va bra att man slipper kliva upp tidigare då

stajlish skrev 2015-12-06 22:13:29 följande:

Precis, som tur är, är de inte lika noga som med sprutor och spray osv.. men jag brukar ta när jag vaknar, sen ca 7-8 timmar efter det o sen samma igen.. på helgerna blir första senare, jag ställer inte klockan tidigare för o ta den :D

• Nmg

Är det vanligt att må illa redan efter 2 tabletter av lutinus? Igår kväll nör jag tog första fick jag jätte ont i magen efter några timmar. Imorse tog jag en tablett och så började jag må superilla och lite yr nästan så jag kände att jag skulle vara hemma idag. Då har jag varit hemma 1 sjuktillfälle på på 4 år så det

Måste va illa om jag är hemma. Funderar på att ringa idag och begära ut gel istället, vet inte om det är samma biverkningar men jag slipper hålla på 3 ggr om dagen i alla fall

• Nmg

Ja och p piller oxå spyr av det oavsett sort.

Lycka till nu det kommer gå bra!!!

Iskristall skrev 2015-12-07 07:41:36 följande:

Men vad jobbigt Nmg! Brukar du ha lätt att må illa av mediciner?

• Nmg

Spännande! Lycka till!

hope88 skrev 2015-12-07 13:33:59 följande:

Hoppas att det gått bra idag Iskristall och att ni fick ut fina ägg :)

Kram

Nu är jag på väg för andra vul, får se vad som bestäms idag :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november