• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Ja det ör ju så drygt att vänta.... Jag funderar på att testa onsdag eller torsdag nästa vecka, ska gå att testa tidigare nör det är blasto men vi får väl se hur man känner då. Jag tar hellre ett negativt test och kan förvänta mig mensen än att mensen bara dyker upp för då blir hag mer besviken.

Lotten skrev 2015-12-11 18:23:20 följande:

Vi har fått resdag 24e så vi kommer nog att vänta till dagen efter. Vill inte vara deppig om det är negativt. Men kommer säkert gå och tänka massa på det.

• Nmg

Ja precis så tänker jag oxå hur mår ni alla ruvare?känner ni något? Idag har jag haft stickningar på höger sida och Vönster sida nu på kvällen. Inäggstocksområdet. Ingen aning om vad det betyder men som vanligt ska man analysera allt

Iskristall skrev 2015-12-11 19:08:04 följande:

Jag känner att jag vill veta haha alla är vi olika. Om det är negativt vill jag veta det och sörja och dricka glögg på julafton och kanske nån julöl. Men är det positivt vill jag njuta av julen som nygravid, även om jag vet att det är tidigt och mycket kan gå fel.

• Nmg

Känner som du, brukar oxå ha ont av vanliga undersökningar så jag va rädd inför plocket men det gick jättebra! Fick lugnande och morfin kände nästan inget, kände ett lättare stick när hab skulle bedöva men det gjorde inte ont. Däremot var min urinblåsa in vägen nör de skulle suga ut äggen på ena sidan, de gjorde lite ont men det gick så fort så det var ok. Han sa att om inte urinblåsan varit i vägen hade jag inte inte känt nåt. Kommer gå bra för dig oxå! Snart är det över

Tjorven1980 skrev 2015-12-11 23:14:49 följande:

Pratade med kliniken under eftermiddagen och fick resultat av dagens blodprov och ultraljud. Många ägg och hormonnivåerna har ökat lite. Ska öka dosen Gonal-F idag och imorgon och sedan nytt ultraljud och blodprov på söndag. Känns väldigt skönt med så täta kontroller, har läst lite om överstimulering och det låter ju inte så trevligt.

Ska bli spännande å se hur många ägg dom får ut och hur många som blir befruktade och delar sig som dom ska. Har idag börjat tänka ganska mycket på äggplocket vilket jag inte gjort tidigare då det har känts så avlägset. Börjar bli riktigt nervös. Har ni haft er man/sambo med er under äggplocket? Hur ont gör det? Jag blir superspänd bara jag ligger i en gynstol så jag tycker att cellprover gör ont. Ultraljudet idag tyckte jag oxå kändes en del. Usch, får ta en massa lugnande så går det nog bra....

• Nmg

Usch det lät inte kul

Iskristall skrev 2015-12-12 12:55:59 följande:

Å jag vet känner samma! Läste på nätet att en vanlig sak till att kvinnor tydligen inte blir gravida kan vara att ägget inte kan fästa i livmodern. Om det är felet, då hjälper det ju inte att de för in ett embryo bara...nu är jag helt övertygad om att vi (alltså jag o min sambo) kommer misslyckas.

Usch förlåt för min nuvarande negativitet! Det blir bättre!

• Nmg

jaha då Är man inne på RD4 med blasto. Gud vad sakta det går.

• Nmg

Haha jag känner mig oxå glömsk! Visst är det jobbigt! Känner ingenting speciellt förutom lite mensvärk och ömma bröst men det brukar hag ha innan mens så det är inget nytt

Iskristall skrev 2015-12-13 10:04:46 följande:

Hehe jag glömmer bort att din lilla blastocyst är äldre än mitt lilla embryo som borde ha blivit en blastocyst om den *peppar, peppar* lever vidare, trots att vi är på samma RD

Hur känner du dig? Jag känner mig lite bläää, hittar inte nåt bra ord, lite illamående och lite snurrig, antar biverkningar av vaggisarna då det är tidigt! I går gick jag på toa för att ta lutinus, gick in och kissade, gick ut och helt glömde bort vad jag egentligen var där för att göra. Ca 20 min senare kom jag på vad jag glömt haha

• Nmg

Va kul! Det borde ju va lite positivt?

Iskristall skrev 2015-12-13 11:29:02 följande:

Lite ömma bröstvårtor har jag och i går kväll utan anledning märkte jag att mina bröstvårtor vart hårda utan anledning. Det kändes märkligt. Men har ingen typ mol/mensvärk.

• Nmg

Haha visst är det jobbigt när man inte vet. Jobbigt med förstoppning Själv är jag grymt sugen på att testa snart!

Iskristall skrev 2015-12-13 11:59:54 följande:

Hehe man kan ju tycka så. Men egentligen är jag skeptisk till att känna nåt verkligt redan. Skyller allt på biverkningar av lutinus. Är även förstoppad kom jag på, där kom svaret på det lilla illamåendet alltså biverkan haha

• Nmg

Ja haha det där med lätt irriterad känner jag igen. Värre än PMS.. Hihi. Jag tänker nog testa på tisdag på rd6. Är det negativt då kan jag nästan ställa in mig på

Mens. Bättre det än att mensen överraskar mig.

Iskristall skrev 2015-12-13 12:24:01 följande:

Så du har också märkt av fenomenet med bröstvårtorna! Spännande! Ömma bröstvårtor har jag egentligen alltid mer eller mindre efter äl, så det tror jag beror på progesteronet på mig, men detta med hårda bröstvårtor har jag aldrig märkt som en eftet äl grej Ja det förstår jag! Du ligger ju som sagt några dagar före och kan testa tidigare. Hur var din plan?

• Nmg

Då var det dags att analysera lite igen, idag har det huggit och dragit i äggstocksområdet undra vad det kan vara. Om det hände nåt med det återförda ägget så skulle det väl kännas mer från livmodertrakten istället?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november