• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Vad tråkigt Kan man inte blöda av lutinus?

Lotten skrev 2015-12-17 08:27:08 följande:

Så fruktansvärt ledsen. Vill inte gå utanför hemmet idag. Vaknade vid 5 inatt och såg en ljusrosa blödning. Väldigt vattnig. Nu ännu mera! Blod tas ju väldigt negativt, fast det står i papprerna att man kan blöda trots graviditet. Är på RD 10 idag.

Håller tummarna för oss allihop! Och stort grattis till er som plussat! :)

• Nmg

Vad härligt! Spännande!

FörstaIVF skrev 2015-12-17 10:04:16 följande:

Hej!

har bläddrat och bläddrat men hittar inte vår lista?! Någon som råkar ha den nära tillhands?? :)

Kom ju till slut iväg på ett äggplock i tisdags och dom fick ut 8 ägg på tolv blåsor och 7 av dom blev befruktade. Så himla skönt att ha kommit ytterligare ett steg på vägen :) Återföring på söndag med blastocyst, och bim på nyårsafton!

Är det någon som vet om det är ok att använda tampong när man håller på med lutinus???

• Nmg

Tack så mycket! Känns overkligt än efter 2-års försök...

Lotten skrev 2015-12-17 08:24:05 följande:

Grattis! :)

• Nmg

Tack! Håller med , enligt instruktionen så är det plus fast det är svagt. Så jag utgår lite från det. Helt sjukt, man gar gått oroat sig för mens hela tiden ich bu börjar man oroa sig för missfall. Alltid nåt!

hope88 skrev 2015-12-17 10:49:36 följande:

Åhh nmg vad jag håller tummarna för ytterligare plus på söndag! Men ett plus är ju ett plus säger de så jag vågar mig på ett stort grattis och är glad åt dig =) Vad härligt!!

Kram

• Nmg

Tack! Känns helt galet. Ska ta ett digitalt test i helgen. Borde man ringa kliniken om resultatet fast man testat innan eller ska man ändå vänta till testdagen? Jag vet inte vad jag ska göra nu. Ska man ringa nån? Bm?

stajlish skrev 2015-12-17 16:58:21 följande:

STORT GRATTIS! :)

• Nmg

Hmm man kan få det av crinone men vet inte om man kan få det av lutinus? Fråga kliniken , kanske de vet om det är en biverkning av lutinus kan ju vara skönt att veta

Iskristall skrev 2015-12-17 13:15:06 följande:

Idag fann jag i troskyddet som en liten geleklump, väldigt liten, konsistens av äggviteflytning man får innan äl. Gick att strecka ut och den var lite brunfärgad på ena halvan av vad jag kunde se. Nån av er andra som känner igen nåt liknande under ruvandet?

Hade jag varit gravid i väntan på förlossning hade jag trott det kanske var lite av slemproppen som släppt haha

• Nmg

Idag var plusset starkare så nu tror jag på detta! men gu va svälld jag är jag ser ut att vara jättegravid, måste nog köpa lösa tröjor för att inte ska massa funderingar hos de på jobbet. Det är fortfarande väldigt tidigt så mycket kan hända... Läst att tarmarna blir lite svällda av allt men förhoppningsvis lägger det sig om ett tag. Håller tummarna för er allihopa! Det är Så spännande att följa och jag tror att det kommer går bra för alla här, förr eller senare!

• Nmg

Va skönt att det inte blev mer klumpar. Håller med... Man gör det mesta för att slippa sprutorna

Iskristall skrev 2015-12-17 21:49:55 följande:

Ja vad gör man inte!? Jag tar hellre lutinus än sprutorna iallafall jag Mycket ska man stå ut med! Då var det säkert inget konstigt med geleklumpen, inte sett nåt mer sånt.

• Nmg

Krya på dig! Jg är rädd att bli förkyld ich sjuk nu, alla på jobbet är snuviga och hostar. Suck... Skulle verkligen vara skönt att få må bra oh vila under julledigheten ich ite vara sjuk med tanke på allt vi gått igenom här senaste tiden. Hoppas fina symptom visar ett plus! När ska du testa?

hope88 skrev 2015-12-18 08:52:11 följande:

Exakt! Jo det är ju så men jag hoppas så att vi alla blir gravida så allt detta varit värt det!

Nä tror det är normalt =) trodde också jag hade ägglossning här om dagen haha..

Just nu är jag förkyld. Vaknade upp med snuva och ont i halsen, hoppas inte det är negativt =(

Hur mår du känner du något?

Vet inte om jag inbillar mig men sedan igår mår jag illa och är hungrigar mellan måltiderna än annars men jag tror det är för tidigt att känna av eventuella gravsymtom :p

Kram

• Nmg

Åh då är det inte långt kvar tills du får testa! Hmm nu förstår jag inte riktigt vad du menade var det bra eller inte bra att ha sänkt immunförsvar ?

hope88 skrev 2015-12-18 09:55:06 följande:

Tack =) Ja det är ju verkligen såna tider nu. Men eller hur inte ska vi bli sjuka också. Hoppas jag får en lätt förkylning.

Läste någonstans att om man är förkyld och immunförsvaret är nere lite så jobbar inte kroppen mot att stöta bort embryot men har inga som helst vetenskapliga uppgifter på det :p

Hoppas jag också. Tidigast på onsdag 23e tänkte jag på RD12. Riktiga TD är 27e.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november