• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Åh tråkigt att höra men bra att du i så fall ställer in dig på en andra. Hoppas du får en annan "kur" då i så fall!

Iskristall skrev 2015-12-20 10:53:40 följande:

Tydligen så kan det göra det och har så gjort för mig. En annan tjej i en tråd sa att samma sak kan hända om man öppnar ett negativt cb gravtest som ska visa plus om man är gravid. Då kan färgen "smitta" vidare till strecket som gör att det ser ut som plus.

Jag tror verkligen inte att jag är gravid, inte på långa vägar faktisk och har börjat acceptera nästa omgång.

• Nmg

Va kul! Fick du oxå bf 25/8?

Lotten skrev 2015-12-20 13:51:06 följande:

Är också på 4+2 om jag räknat rätt :)

• Nmg

Vad jag har läst så ger ju olika sprutor (kan ge) olika mycket ägg. Om du skulle behöva börja om så borde du få nån annan spruta eller annan dos..

Iskristall skrev 2015-12-20 16:30:24 följande:

Ja, vi lär ju använda oss av våra 3 landstingsbetalda försök innan vi ger upp. Tänker lite redan på hur mycket man är villig att lägga ut för privata ivf om det skulle behövas.

Jag undrar också om eller vad för förändring i kuren de kan tänkas göra nästa gång?

• Nmg

Ja de räknar ju Efter ÄP så därför har vi nog lika. Jag hade ÄP 4/12 och ET (5-dagars) 9/12. Hmmm men jag tror att du ska räkna 4e som ägglossning?

Lotten skrev 2015-12-20 16:30:45 följande:

Haha ja! :)

Fast jag vet inte om jag räknat rätt. Jag satte in ett tredagars den 7/12, äggplock 4/12. Så jag har ju räknat 7e som ägglossning.

• Nmg

Haha håller med! Jag hade oxå så, ena var det typ 7 på och den andra 3-4...

Iskristall skrev 2015-12-20 17:09:15 följande:

Ja, jag får höra med dem när/om det blir dags igen. Jag tycker det bara verkar svårt då ena äggstocken svarade bra och fort men inte den andra. Det känns som den som svarade fort låg på bra/för hög dos medans andra äggstocken med sina små äggblåsor skulle behöva högre dos/längre tid med stimulering. Synd att man inte kan stimulera äggstockarna var för sig

• Nmg

Ja verkligen!

Lotten skrev 2015-12-20 16:52:08 följande:

Ja förlåt, jag skrev fel. Lite trött. Jag har räknat 4e som äl :)

Vi kommer göra ett nytt test på julafton. Vi vågar inte riktigt tro på dagens test. Haha!

Kul o följa varandra :)

• Nmg

Ja sen brukar väl

Äggstockarna producera olika mycket ägg varannan månad? Har För mig att om det är högra ena månaden så är det nog vänstra andra gången . Förstår att du vill ha några i frysen, det är ju mycket lättare än att börja om

Iskristall skrev 2015-12-20 18:16:27 följande:

Hehe! Ja du ser hade ju hellre sett att äggstocken med flest äggblåsor hade varit den som fått de mogna äggen istället för den med de 4 vi fick ut. Men det kanske är naturligt att det blir så?! Den äggstocken som är mest aktiv har färre ägganlag kvar att ge mogna ägg ur, det är väl den äggstocken som har jobbat mest under tiden fram till nu?

Jag skulle sååå vilja få nåt ägg till frysen så att man får lite fler "återföringsförsök" på sig!

• Nmg

Vad har du för symptom? Mitt har varit väldigt lugnt idag så nu oroar man sig att det ska ha hänt nåt därinne

Lotten skrev 2015-12-20 16:52:08 följande:

Ja förlåt, jag skrev fel. Lite trött. Jag har räknat 4e som äl :)

Vi kommer göra ett nytt test på julafton. Vi vågar inte riktigt tro på dagens test. Haha!

Kul o följa varandra :)

• Nmg

Så var det för mig oxå helt plötsligt känner man alla dofter. Hah. För några dagar sen blev jag oxå

Mätt fort, blev nästan andfådd när jag åt. Nu är jag mest hungrig hela tiden. Igår blev jag super sugen på kokt ägg på en macka, brukar inte äta det p ofta annars, sen ville jag ha en till. Haha. Och allt smakar så fantastiskt gott med salt på. Åt en grekisk sallad i helgen, var nog det godaste jag ätit ja just det hade glömt bort att hormonerna håller på att gå ut ur kroppen, hoppas att det är därför brösten inte är lika spända som för nån dag sen. Tränar du nånting? Om ja, vad? Jag ör bara ute och o går vågar inte göra nåt annat.

Lotten skrev 2015-12-21 06:05:38 följande:

Vet inte om det är symptom men såhär upplever jag det just nu.

Lite tröttare än vanligt. Inte så stor matlust. Känns som jag är mätt redan. Lite öm i brösten. Upplever mkt dofter. Vi var tex och tränade igår. Det luktade fruktansvärt. Massa gummi från golvet/ de tjocka mattorna som finns inne på gymmet.

Sen att människor i affären luktar typ rök eller att de dränkt sig själva i parfym.

Jag tror inte det är någon fara. Mina bröst gjorde jättefint för några dagar sedan, eller typ en vecka sedan. Tror det handlar om att ovitrelle går ur kroppen.

• Nmg

Hur mår du? Har du fått nåt mer positivt tecken?

Iskristall skrev 2015-12-20 22:43:05 följande:

Så kan det nog vara. Men när jag tänker efter har alltid den dominerande äggblåsan varit på höger sida, liksom nu när jag varit och gjort vul. När jag utreddes för min pcos, under utredning, vid äl-spolning...jag tror min högra äggstock är utarbetad haha Detta var spännande, nu blir jag nyfiken hur det kommer se ut vid nästa stimulering!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november