Emsoff skrev 2015-09-26 16:00:25 följande:
Men usch vilken historia. Mina har skett tidigt ändå. Första MA upptäcktes i v9. Hade då dött i v6. MF kom av sig själv i v5. Nu fick jag tidigt VUL i v7 6+2 men det var en tom hinnsäck som också var lite liten för tiden. Ska tillbaka om 10 dagar, men känner verkligen att det är kört. Har ingen molvärk längre. Men har andra symptom dom dålig hy, ömma bröst, trött och lite illamående... Men har hört att symptomen kan vara kvar länge. Orkar inte en gång till. Så sjukt jobbigt, och utsatt att ha MA.
Förstår din sorg. Den kommer nog att finnas där tills du blir gravid igen. Samtalshjälp får du. Tycker att du ska ringa. Annars kanske du kan få via jobbet?
Jag har en dotter som snart är tre. Hon bönar och ber om en lillebror och det gör sjukt ont i mig att jag inte lyckas ge henne ett syskon.
Håller verkligen tummarna för att det ser bra ut på nästa UL! <3 Vilket datum ska du dit?
Förstår att du inte orkar...MF och MA tär på en. Mina symptom försvann faktiskt helt innan MA upptäcktes, det var därför jag misstänkte att det inte levde. Plus att jag inte hörde några hjärtljud längre, hade lyssnat en gång i veckan efter vecka 7 och hört tydligt direkt varje gång. Var på VUL i v 10+5 för att kolla om det var tvillingar och då slog hjärtat och fostret sparkade. Efter det VUL hörde jag aldrig några hjärtljud igen och ytterligare 2,5 vecka senare försvann symptomen helt över en helg.
Vet inte ens om vi ska bli gravida igen, detta var inte planerat. Dock ville vi ju behålla. Jag vill ha en till och suget blev inte mindre nu. Kommer nog vara fullkomligt livrädd nästa graviditet, trodde vi hade klarat oss förbi de första tolv veckorna. Jag hade ett MF innan första barnet, en vecka efter att vi plussade. Det tog inte lika hårt, vi hade nyss träffats och visste inte vad vi skulle göra.
Skulle jag få tidigt MF efter detta eller MA skulle det krossa mig tror jag...
Ska ringa till gyn på måndag, räcker säkert med ett besök hos kurator bara för att sortera upp mina känslor.
Jag känner att det nog var bra att genomgå en medicinsk abort, jag fick en upplevelse och jag fick se och bekräfta fostret och efteråt kom sorgen ordentligt. Det var visserligen jobbigt eftersom det är en så intim och privat situation som en ska dela med en okänd människa. Kanske hade jag mått bättre efteråt om jag blivit nedsövd och omhändertagen? Jag vet inte
Fick du några komplikationer efter ditt MA?
Jag är säker på att det blir ett lillasyskon! <3 Förstår din smärta.