• Anonym (Tjejen)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

En vän till mig dog för ca 2 veckor sedan. Det hela var väldigt plötsligt.

Det var inte en nära vän till mig men jag känner mig ändå så "påverkad" av detta.

Min chef vet om det, då jag ville byta ett arbetspass.

Jag har ju jobbat sedan händelsen.

Idag fick jag veta hur hen dog och det hela känns nu ännu värre. Jag känner mig alldeles splittrad och sorgsen. Jag kämpar för att hålla ihop för att kunna klara jobba nu i några dagar, men vet inte om jag klarar det. Har svårt att fokusera för tankar på detta hemska susar genom huvudet hela tiden.

Kanske måste jag tillåta mig själv att bryta ihop och sen börja bygga upp mig igen?

Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär...

Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven bara denna vecka? Bara i några dagar? Hur går jag tillväga i sådana fall?

Hoppas någon kan svara!!

• Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?
  • natalia899

Att du fortfarande är här inne och tjafsar Kiine. Du gör dig osams med varandra en för du kan helt klart inte acceptera folk som inte tycker likadant som du gör. Minns du att du sa till mig väldigt tidigt i tråden att du faktiskt har andra, bättre saker att bry dig om än denna tråden? Det är över en vecka sen, om inte närmare två veckor sen. Och du sitter fortfarande här och provoceras något helt sjukt enormt av allting som alla skriver. Du behöver verkligen hjälp, jag tycker väldigt synd om dig.

• Anonym (M)
    Anonym (MO) skrev 2015-09-13 22:06:46 följande:

Nej iom att hon aldrig var sjuk.

Precis!

Hon har däremot känt sig nere i och med sin väns bortgång.
  • Anonym (M)

Natalia89:

Kul att du är tillbaka i tråden!

• natalia899
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 22:46:42 följande:

Natalia89:

Kul att du är tillbaka i tråden!

• Anonym (konstigt)
    Kiine skrev 2015-09-13 22:30:34 följande:

Ja,eftersom att jag blir så jäkla förbannad på dig som inte förstår bättre fast att jag gång på gång förklarar för dig!!!

Gång på gång? Du blandar nog ihop mig med någon annan, dessutom kan du ju räkna till 10 och läsa igenom ditt svar innan du skickar iväg det. Du verkar lite labil.
  • natalia899
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 22:47:34 följande:

Gång på gång? Du blandar nog ihop mig med någon annan, dessutom kan du ju räkna till 10 och läsa igenom ditt svar innan du skickar iväg det. Du verkar lite labil.

• Anonym (konstigt)
    Kiine skrev 2015-09-13 22:30:34 följande:

Ja,eftersom att jag blir så jäkla förbannad på dig som inte förstår bättre fast att jag gång på gång förklarar för dig!!!

Du är alltså både Kine, Kiine, håll dig till ett alias så slipper du göra bort dig.
  • Kiine
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 22:51:31 följande:
    Du är alltså både Kine, Kiine, håll dig till ett alias så slipper du göra bort dig.
    Vad i helsike pratar du om?!
  • Kiine
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-31 22:53:06 följande:
    Tack.

Jag behöver inte vara sjukskriven länge tror jag, jobbar ändå inte heltid. Ska jag söka VC då för att be om sjukskrivning bara denna vecka ut?

Jag har ju klarat att jobba efter dödsbeskedet, men nu när jag fick reda på hur hen dog så känns det så väldigt mycket mer verkligt och fruktansvärt.

Som sagt det var inte en nära vän men jag är ändå så fruktansvärt berörd av detta. Det överrumplar mig en aning också.
    Men tycker inte precis som jag att det är bättre att sjukskriva sig än att ta ledigt när man känner sig lite nere på grund av att en person man tycker om har gått bort?
  • Kine
    Anonym (MO) skrev 2015-09-13 22:06:46 följande:

Nej iom att hon aldrig var sjuk.

Jo det vareeksport vad hon var
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?