Inlägg från: Anonym (konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (konstigt)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Nuförtiden slänger man sig med uttryck som att man är deprimerad bara för att man inte är glad eller man har tråkigt några dagar. Då vet man inte vad en depression är, då orkar man inget och i synnerhet inte tillbringa dagarna på FL.

• Anonym (konstigt)

Man är inte deprimerad för man känner sig nedstämd någon dag, det ordet missbrukas ofta.

• Anonym (konstigt)

Allmänt så slänger man sig med det begreppet.

• Anonym (konstigt)

Kine, du skrev att man kan få en krisreaktion och depression om någon i ens närhet dött

Kine skrev 2015-09-13 18:18:13 följande:

Och du förstår inte skillnaden på att få symtomen tillsammans pga av depression eller akut krisreaktion son kommer av ex dödsfall av någon nära eller någon bekant/vän?

Är du dum på riktigt?

Du skriver här att man kan få en depression om man får en krisreaktion, en depression är inget som kommer i några dagar när man får en krisreaktion.
  • Anonym (konstigt)

Fast TS pratar ju om några dagars sjukskrivning pga krisreaktion, och du svamlar om att man kan behöva vara hemma pga en depression. Jag har läst hela tråden.

• Anonym (konstigt)
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 20:56:52 följande:

Det låter som att Kine inte riktigt förstår skillnaderna mellan nedstämdhet,depression och krisreaktion.

Precis!
  • Anonym (konstigt)
    Kine skrev 2015-09-13 21:02:40 följande:

Det gör jag och dessutom bättre än många andra i tråden.

Blygsamhet ligger inte för dig, inte ens när du är överbevisad.
  • Anonym (konstigt)
    Kine skrev 2015-09-13 21:23:35 följande:

Vilken tur att man inte behöver tala om varför man är sjuk. Och att man kan få sjukskrivning av läkaren från första dagen för att man har haft dödsfall nära eller av en bekant/vän.

Det är arbetsgivaren som betalar ut sjuklön de första 14 dagarna, och FK behöver inte godkänna sjukskrivningen. Det är nog svårare att bli sjukskriven av läkare när avlägsna bekanta avlider.
  • Anonym (konstigt)
    Kiine skrev 2015-09-13 21:35:14 följande:

Du är en idiot!

Tack för den, du vet inte mycket du.

En läkare bestämmer inte längre om en person får vara sjukskriven de talar om vad åkomman är, det är FK som bedömer arbetsförmågan.

Det har inte fallit dig in att vi som skriver här kan jobba både som läkare, arbetsgivare och försäkringskassepersonal?
  • Anonym (konstigt)
    Kiine skrev 2015-09-13 21:39:58 följande:

Du borde för i helvete läsa på bättre om sjukskrivning vid nära väns bortgång!!!

Det var ju ingen nära vän, och sluta att svära och kalla mig för idiot. Det tyder på dålig social kompetens.
  • Anonym (konstigt)
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 21:53:55 följande:

Kanske i och för sig är lite långsökt då hon till skillnad från ts inte bor i Sverige plus har ingen koll på hur det fungerar med sjukskrivning.

Hon har nog missat att vi fått nya regler i sjukförsäkringen.
  • Anonym (konstigt)

Kine och TS skriver mer och mer likadant, tom. stavning och meningsuppbyggnad är likadana.

• Anonym (konstigt)

Det är Kine som kallar mig för idiot och svär i var och vartannat inlägg. Har inte tänk på att någon med liknande namn också skrivit.

• Anonym (konstigt)
    Kiine skrev 2015-09-13 22:30:34 följande:

Ja,eftersom att jag blir så jäkla förbannad på dig som inte förstår bättre fast att jag gång på gång förklarar för dig!!!

Gång på gång? Du blandar nog ihop mig med någon annan, dessutom kan du ju räkna till 10 och läsa igenom ditt svar innan du skickar iväg det. Du verkar lite labil.
  • Anonym (konstigt)
    Kiine skrev 2015-09-13 22:30:34 följande:

Ja,eftersom att jag blir så jäkla förbannad på dig som inte förstår bättre fast att jag gång på gång förklarar för dig!!!

Du är alltså både Kine, Kiine, håll dig till ett alias så slipper du göra bort dig.
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?