• Anonym (Tjejen)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

En vän till mig dog för ca 2 veckor sedan. Det hela var väldigt plötsligt.

Det var inte en nära vän till mig men jag känner mig ändå så "påverkad" av detta.

Min chef vet om det, då jag ville byta ett arbetspass.

Jag har ju jobbat sedan händelsen.

Idag fick jag veta hur hen dog och det hela känns nu ännu värre. Jag känner mig alldeles splittrad och sorgsen. Jag kämpar för att hålla ihop för att kunna klara jobba nu i några dagar, men vet inte om jag klarar det. Har svårt att fokusera för tankar på detta hemska susar genom huvudet hela tiden.

Kanske måste jag tillåta mig själv att bryta ihop och sen börja bygga upp mig igen?

Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär...

Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven bara denna vecka? Bara i några dagar? Hur går jag tillväga i sådana fall?

Hoppas någon kan svara!!

• Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?
  • natalia899
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 23:52:28 följande:

Att skaffa två stycken användare på FL och ändå vara samma person bakom båda dessa tycker jag ändå hör till en klass för sig.

Det känns nästan som nånting man bör kunna sjukskriva sig för...
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:54:24 följande:

Om det är personer man känner, står en nära eller har en relation med och deras bortgång påverkar ens arbetsförmåga så aja då kan man bli sjukskriven under lång tid.

Det känns lite som att du börjar tappa glöden i det du argumenterar för. Men du måste fortsätta. Du kan inte sluta.

Vad saknar du här i livet?
  • Kine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:57:02 följande:

Det känns nästan som nånting man bör kunna sjukskriva sig för...

Har du nedsatt arbetsförmåga av att två med lika alias finns på fl?

Då har du rätt stora problem att ta itu med. En psykolog kan nog hjälpa dig med det.
  • Kine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:59:00 följande:

Det känns lite som att du börjar tappa glöden i det du argumenterar för. Men du måste fortsätta. Du kan inte sluta.

Vad saknar du här i livet?

Jag saknar ingenting. Men oavsett så är det OT
  • Kiine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:45:24 följande:
    Alltså en mer trångsynt människa får man leta efter. Du kan helt omöjligt acceptera och tänka "okej, du håller inte med mig. Vi tänker inte likadant. Men det är ok." Utan dessa människor pekar du ut som empatilösa?
    Du är verkligen den som är en trångsynt människa som inte fattar att ts måste inte sitta här i tråden och försvara sig mot såna som dig!

• natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:59:22 följande:

Har du nedsatt arbetsförmåga av att två med lika alias finns på fl?

Då har du rätt stora problem att ta itu med. En psykolog kan nog hjälpa dig med det.

Wow. Dyslexi it is. Du missar helt poängen i 99% av det man skriver.
  • natalia899
    Kiine skrev 2015-09-14 00:00:41 följande:

Du är verkligen den som är en trångsynt människa som inte fattar att ts måste inte sitta här i tråden och försvara sig mot såna som dig!

Gääsp
  • Kine
    natalia899 skrev 2015-09-14 00:00:46 följande:

Wow. Dyslexi it is. Du missar helt poängen i 99% av det man skriver.

Nej, det gör jag inte. Jag väljer bara att svara på det som är relevant med tråden och ignorera resten.

Du kanske inte förstod det? Tråkigt men som sagt, det finns psykologer som kan hjälpa dig med ditt problem.
  • Anonym (fcts)

Är det ö h t någon som vill tillföra ämnet något i stället för att bara tävla i förolämpningar?

• natalia899
    Kine skrev 2015-09-14 00:02:29 följande:

Nej, det gör jag inte. Jag väljer bara att svara på det som är relevant med tråden och ignorera resten.

Du kanske inte förstod det? Tråkigt men som sagt, det finns psykologer som kan hjälpa dig med ditt problem.

Fast du bör ju ändå kunna förstå poängen i det någon skriver innan du ens funderar på att ge respons. Det var en ironiskt inlägg, och det var inte ens till dig. Du har helt klart en mildare typ av handikapp, det märks väldigt tydligt ska du veta.

Ja, efter en diskussion med dig så behöver nog dem flesta här psykolog. Nivån på din "dumhet" är sannerligen väldigt sällsynt och det är mycket troligt att någon form att terapi krävs efter en samtal med dig.
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?