Inlägg från: natalia899 |Visa alla inlägg
  • natalia899

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Att du fortfarande är här inne och tjafsar Kiine. Du gör dig osams med varandra en för du kan helt klart inte acceptera folk som inte tycker likadant som du gör. Minns du att du sa till mig väldigt tidigt i tråden att du faktiskt har andra, bättre saker att bry dig om än denna tråden? Det är över en vecka sen, om inte närmare två veckor sen. Och du sitter fortfarande här och provoceras något helt sjukt enormt av allting som alla skriver. Du behöver verkligen hjälp, jag tycker väldigt synd om dig.

• natalia899
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 22:46:42 följande:

Natalia89:

Kul att du är tillbaka i tråden!

• natalia899
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 22:47:34 följande:

Gång på gång? Du blandar nog ihop mig med någon annan, dessutom kan du ju räkna till 10 och läsa igenom ditt svar innan du skickar iväg det. Du verkar lite labil.

• natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:08:56 följande:

Har redan den kunskap som behövs.

Att du inte tröttnar.
  • natalia899
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 23:10:52 följande:

Det har inte märkts so far!

• natalia899
    Kiine skrev 2015-09-13 23:13:29 följande:

Och varför menar du att jag ska göra det?

Jag känner bara själv att det måste vara väldigt krävande att behöva skapa 3 personligheter, sen sitta och argumentera lika aggressivt mot samma personer. Speciellt eftersom du påtalat väldigt tydligt att du har andra, bättre saker att bry dig om.
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:15:03 följande:

Det är tacka lov inte mitt problem att du ante kan läsa.

Men du kan inte stava, och det har framgått väldigt tydligt.
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:18:35 följande:

Det är tacka lov inte mitt problem att du ante kan läsa.Dyslexi. Men min stavning är inte något problem. Vederbörande kan inte läsa oavsett.

Och du ser inte heller skillnad på Kine, TS och Kiine. Tre olika personer.

Nej, jag ser ingen skillnad eftersom ni skriver och argumenterar precis likadant.
  • natalia899
    Kiine skrev 2015-09-13 23:24:17 följande:

Och vad menar du med att jag inte kan stava?

Du verkar själv inte kunna stava till SJUKSKRIVNING

Alltså... Skulle det vara någon slags förolämpning? Du verkar helt klart ha någon emotionell störning. Tygla dig.
  • natalia899
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 23:29:05 följande:

Kine alias Kiine borde mycket riktigt tygla sig!

Jösses alltså.

Heeeeelt galen :p
  • natalia899
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-13 23:36:56 följande:

Oj oj så ni håller på. Jag är då bara jag och ingen annan.

Men om en person mår så pass dåligt att den inte kan sköta jobbet så har man rätt till att sjukanmäla sig. Oavsett om det gäller förkylning, depression, Psykisk ohälsa helt enkelt eller har brutit benet. Ni som inte tycker det bör ta en funderare kring hur ni har det med empati och omtanke för andra människor.

Alltså en mer trångsynt människa får man leta efter. Du kan helt omöjligt acceptera och tänka "okej, du håller inte med mig. Vi tänker inte likadant. Men det är ok." Utan dessa människor pekar du ut som empatilösa?
  • natalia899
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 23:52:28 följande:

Att skaffa två stycken användare på FL och ändå vara samma person bakom båda dessa tycker jag ändå hör till en klass för sig.

Det känns nästan som nånting man bör kunna sjukskriva sig för...
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:54:24 följande:

Om det är personer man känner, står en nära eller har en relation med och deras bortgång påverkar ens arbetsförmåga så aja då kan man bli sjukskriven under lång tid.

Det känns lite som att du börjar tappa glöden i det du argumenterar för. Men du måste fortsätta. Du kan inte sluta.

Vad saknar du här i livet?
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:59:22 följande:

Har du nedsatt arbetsförmåga av att två med lika alias finns på fl?

Då har du rätt stora problem att ta itu med. En psykolog kan nog hjälpa dig med det.

Wow. Dyslexi it is. Du missar helt poängen i 99% av det man skriver.
  • natalia899
    Kiine skrev 2015-09-14 00:00:41 följande:

Du är verkligen den som är en trångsynt människa som inte fattar att ts måste inte sitta här i tråden och försvara sig mot såna som dig!

Gääsp
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-14 00:02:29 följande:

Nej, det gör jag inte. Jag väljer bara att svara på det som är relevant med tråden och ignorera resten.

Du kanske inte förstod det? Tråkigt men som sagt, det finns psykologer som kan hjälpa dig med ditt problem.

Fast du bör ju ändå kunna förstå poängen i det någon skriver innan du ens funderar på att ge respons. Det var en ironiskt inlägg, och det var inte ens till dig. Du har helt klart en mildare typ av handikapp, det märks väldigt tydligt ska du veta.

Ja, efter en diskussion med dig så behöver nog dem flesta här psykolog. Nivån på din "dumhet" är sannerligen väldigt sällsynt och det är mycket troligt att någon form att terapi krävs efter en samtal med dig.
  • natalia899
    Kiine skrev 2015-09-14 00:09:52 följande:

Jag är fortfarande i chock sen en jätte nära vän till mig plötsligt gick bort.

Jag minns fortfarande hur jag glömde att hämta min lilla på dagis,jag åkte buss hem trots att jag åkte bil till jobbet.

Att det ska vara så jäkla svårt för somliga här i tråden att chock i samband med dödsfall ser olika ut för alla!!!

Alltså det är ingen som har talat emot det... Var f*n kom detta ifrån?
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-14 00:18:34 följande:

Att det var ironiskt var inte så svårt att förstå. Du verkar ju dock ha missat poängen med mitt svar...

Nej, har inget handicap. Dyslexi är dock en form av funktionsnedsättning vilket inte är det sammæ som handicap. Nu är dock mon dyslexi såpass liten att den inte räknas som funktionsnedsättning.

Du är då verkligen inte så smart och någon typ av handicap eller funktionsnedsättning har du. Det märks tydligt i dina inlägg.

Handikapp*
  • natalia899

Du bör bara vara tyst nu. Du gör bort dig mer och mer och du har redan trasslat in dig alldeles för mycket.

• natalia899
    Kine skrev 2015-09-14 00:31:26 följande:

Och nu blandar du ihop mig med någon annan. Att du är emotionellt labil får stå för dig. Andra behöver inte vara det bara för att du är det. Du vet alla är vi OLIKA.

Bara schhhhh... Du kommer inte längre nu.
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?