• Anonym (Tjejen)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

En vän till mig dog för ca 2 veckor sedan. Det hela var väldigt plötsligt.

Det var inte en nära vän till mig men jag känner mig ändå så "påverkad" av detta.

Min chef vet om det, då jag ville byta ett arbetspass.

Jag har ju jobbat sedan händelsen.

Idag fick jag veta hur hen dog och det hela känns nu ännu värre. Jag känner mig alldeles splittrad och sorgsen. Jag kämpar för att hålla ihop för att kunna klara jobba nu i några dagar, men vet inte om jag klarar det. Har svårt att fokusera för tankar på detta hemska susar genom huvudet hela tiden.

Kanske måste jag tillåta mig själv att bryta ihop och sen börja bygga upp mig igen?

Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär...

Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven bara denna vecka? Bara i några dagar? Hur går jag tillväga i sådana fall?

Hoppas någon kan svara!!

• Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?
  • natalia899
    Kiine skrev 2015-09-13 23:13:29 följande:

Och varför menar du att jag ska göra det?

Jag känner bara själv att det måste vara väldigt krävande att behöva skapa 3 personligheter, sen sitta och argumentera lika aggressivt mot samma personer. Speciellt eftersom du påtalat väldigt tydligt att du har andra, bättre saker att bry dig om.
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:15:03 följande:

Det är tacka lov inte mitt problem att du ante kan läsa.

Men du kan inte stava, och det har framgått väldigt tydligt.
  • Anonym (fcts)
    Kine skrev 2015-09-13 23:11:44 följande:
    Och du förstår inte att sjukdomen påverkar arbetsförmågan?!
    Det kan den göra, men hur mycket och på vilket sätt är olika dels beroende på individuella skillnader och dels beroende på arbetsuppgifterna. Fortfarande: Ingen sjukdom är i sig sjukpenningsberättigande. Där tänker många fel. "Klart h*n kan få sjukpenning, h*n har ju *insert valfri sjukdom*". Däremot kan som sagt sjukdom, sjukdomstillstånd eller skada leda till minskad eller utebliven arbetsförmåga varvid man är berättigad till sjukpenning.
  • Kine
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 23:10:52 följande:

Det har inte märkts so far!

natalia899 skrev 2015-09-13 23:16:30 följande:

Dyslexi. Men min stavning är inte något problem. Vederbörande kan inte läsa oavsett.

Och du ser inte heller skillnad på Kine, TS och Kiine. Tre olika personer.
  • Anonym (M)
    Kine skrev 2015-09-13 23:15:03 följande:

Snarare med hänsyn för din egen del är detta en publikt forum där det just är tillåtet att inte besitta verkliga kunskaper för att få diskutera.
  • natalia899
    Kine skrev 2015-09-13 23:18:35 följande:

Det är tacka lov inte mitt problem att du ante kan läsa.Dyslexi. Men min stavning är inte något problem. Vederbörande kan inte läsa oavsett.

Och du ser inte heller skillnad på Kine, TS och Kiine. Tre olika personer.

Nej, jag ser ingen skillnad eftersom ni skriver och argumenterar precis likadant.
  • Kine
    Anonym (M) skrev 2015-09-13 23:19:51 följande:

Snarare med hänsyn för din egen del är detta en publikt forum där det just är tillåtet att inte besitta verkliga kunskaper för att få diskutera.

Ja, det förklarar ju varför där här....
  • Kine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:20:58 följande:

Nej, jag ser ingen skillnad eftersom ni skriver och argumenterar precis likadant.

Du har du uppenbarligen lite läst....
  • Kiine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:16:30 följande:
    Och vad menar du med att jag inte kan stava?

Du verkar själv inte kunna stava till SJUKSKRIVNING
  • natalia899
    Kiine skrev 2015-09-13 23:24:17 följande:

Och vad menar du med att jag inte kan stava?

Du verkar själv inte kunna stava till SJUKSKRIVNING

Alltså... Skulle det vara någon slags förolämpning? Du verkar helt klart ha någon emotionell störning. Tygla dig.
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?