• Kiine

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Selfish Geene skrev 2015-09-13 21:19:52 följande:

Jag är arbetsgivare och skulle inte bevilja sjukskrivning för att en bekant dör.

Däremot skulle jag bevilja semester om en anställd behöver tid att sörja

Och ändå begriper du inte en som jäkla simpel sak som att alla reagerar olika  vid sin väns bortgång?

Du framställer dig själv här i tråden som en väldigt empatilös!!

• Kiine

Det är uppenbart att det finns empatilösa personer här i tråden som inte förstår att alla reagerar olika vid sin väns bortgång!

Ts har all rätt att sjukskriva utan att behöva redovisa anledningen vare sig för sin arbetsgivare eller kollegor!!!

• Kiine
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 21:33:44 följande:
    Det är arbetsgivaren som betalar ut sjuklön de första 14 dagarna, och FK behöver inte godkänna sjukskrivningen. Det är nog svårare att bli sjukskriven av läkare när avlägsna bekanta avlider.
    Du borde för i helvete läsa på bättre om sjukskrivning vid nära väns bortgång!!!
  • Kiine
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 22:24:07 följande:

Det är Kine som kallar mig för idiot och svär i var och vartannat inlägg. Har inte tänk på att någon med liknande namn också skrivit.

Ja,eftersom att jag blir så jäkla förbannad på dig som inte förstår bättre fast att jag gång på gång förklarar för dig!!!
  • Kiine
    Anonym (konstigt) skrev 2015-09-13 22:51:31 följande:
    Du är alltså både Kine, Kiine, håll dig till ett alias så slipper du göra bort dig.
    Vad i helsike pratar du om?!
  • Kiine
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-31 22:53:06 följande:
    Tack.

Jag behöver inte vara sjukskriven länge tror jag, jobbar ändå inte heltid. Ska jag söka VC då för att be om sjukskrivning bara denna vecka ut?

Jag har ju klarat att jobba efter dödsbeskedet, men nu när jag fick reda på hur hen dog så känns det så väldigt mycket mer verkligt och fruktansvärt.

Som sagt det var inte en nära vän men jag är ändå så fruktansvärt berörd av detta. Det överrumplar mig en aning också.
    Men tycker inte precis som jag att det är bättre att sjukskriva sig än att ta ledigt när man känner sig lite nere på grund av att en person man tycker om har gått bort?
  • Kiine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:10:58 följande:
    Att du inte tröttnar.
    Och varför menar du att jag ska göra det?
  • Kiine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:16:30 följande:
    Men du kan inte stava, och det har framgått väldigt tydligt.
    Och vad menar du med att jag inte kan stava?

Du verkar själv inte kunna stava till SJUKSKRIVNING
  • Kiine
    natalia899 skrev 2015-09-13 23:45:24 följande:
    Alltså en mer trångsynt människa får man leta efter. Du kan helt omöjligt acceptera och tänka "okej, du håller inte med mig. Vi tänker inte likadant. Men det är ok." Utan dessa människor pekar du ut som empatilösa?
    Du är verkligen den som är en trångsynt människa som inte fattar att ts måste inte sitta här i tråden och försvara sig mot såna som dig!

• Kiine

Jag är fortfarande i chock sen en jätte nära vän till mig plötsligt gick bort.

Jag minns fortfarande hur jag glömde att hämta min lilla på dagis,jag åkte buss hem trots att jag åkte bil till jobbet.

Att det ska vara så jäkla svårt för somliga här i tråden att chock i samband med dödsfall ser olika ut för alla!!!

• Kiine
    natalia899 skrev 2015-09-14 00:32:16 följande:

Du bör bara vara tyst nu. Du gör bort dig mer och mer och du har redan trasslat in dig alldeles för mycket.

Såna som dig som sitter här i tråden i flera timmar och uttalar sig väldigt kategoriskt mot ts vars vän gick bort nyligen!

Du borde skämmas..
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?