• sjuttiofemman

Hatbrotten ökar

Hatbrotten ökar i Sverige och Sd myser ikapp med statistiken.

wp.me/p67xAW-110

Varför vägrar Sd-anhängarna se det sambandet? När ska Sd på riktigt ta avstånd från sitt högerextrema förflutna?

När ska media vakna och på riktigt börja granska Sd?

• Svar på tråden Hatbrotten ökar
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-08-29 10:22:12 följande:
    Högervurmare brukar glömma bort Hjon Hron. Mördades på ett väldigt fegt sätt...
    Visst var det vidrigt. Liksom mordet på Daniel Wretström som mördades för att han såg ut som ett skinhead. Det glöms bort lite grann, trots att det också borde räknas som ett politiskt mord. Tyvärr har nazisterna kapat den händelsen och gjort Salem till något slags vallfärdsort för mentala kalhyggen. Det är nog anledningen till att det inte nämns så ofta.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • KillBill
    templar skrev 2015-08-29 10:07:04 följande:

Precis vad jag misstänkte, ännu ett försök av vänstermuppar att skifta fokus från dom verkliga hatbrott mot Sverige/svenskar med hittepå statistik.

Nu är det så att jag hänvisar till data i en rapport framtagen av Säkerhetspolisen och BRÅ. Är det vad du kallar vänstermuppar?

Jag tror inte att man kan vara säker på att listan från SÄPO och BRÅ innehåller samma brott som finns listade i Expressen.

Länk till rapporten finns längre upp i tråden.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-08-29 10:49:46 följande:
    Visst var det vidrigt. Liksom mordet på Daniel Wretström som mördades för att han såg ut som ett skinhead. Det glöms bort lite grann, trots att det också borde räknas som ett politiskt mord. Tyvärr har nazisterna kapat den händelsen och gjort Salem till något slags vallfärdsort för mentala kalhyggen. Det är nog anledningen till att det inte nämns så ofta.
    Tidigare i tråden propagerar du för att en hel del av de mord som utförts av nazister inte ska räknas som politiska mord eftersom gärningsmannen varit berusad, psykiskt sjuk, det har handlat om familjetragedier osv.

Därför undrar jag vad dina argumenten är för att mordet på Daniel Wretström skulle vara politiskt då den som dömdes för mordet på Wretström bedömdes ha en allvarlig psykisk störning? 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-08-29 11:36:17 följande:
    Tidigare i tråden propagerar du för att en hel del av de mord som utförts av nazister inte ska räknas som politiska mord eftersom gärningsmannen varit berusad, psykiskt sjuk, det har handlat om familjetragedier osv.

Därför undrar jag vad dina argumenten är för att mordet på Daniel Wretström skulle vara politiskt då den som dömdes för mordet på Wretström bedömdes ha en allvarlig psykisk störning? 

Samma regler borde gälla för bedömningen av alla dessa mord, eller hur? Eller är det bara det som med god vilja kan hänföras till högerextrema mord som skall kallas politiska mord? Rensar man bort psyksjuka och drogrelaterade i din önskelista återstår inte mycket högerextremt. Men allt tycks vara tillåtet när det gäller att skönmåla extremvänstern.
  • Yellow Cross
    Nerfherder skrev 2015-08-29 10:22:12 följande:
    Högervurmare brukar glömma bort Hjon Hron. Mördades på ett väldigt fegt sätt...
    unvis.it/www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/

"Walter Holm tycker inte att John Hron-mordet skiljer sig så mycket från andra grova våldsbrott med unga inblandade. Men fallet hade en del ingredienser som gjorde det mycket omskrivet, särskilt rörde det kopplingarna som de inblandade hade till nazismen och rasismen.

? Det var inget rasistdåd. Det var ett våldsdåd gjort av rasister, ja visst. Men det var inget rasistdåd. Det är ganska typiskt för arga unga våldsbenägna män som inte tänkt igenom följderna för sitt handlande, säger han och tycker att han efter den händelsen kunnat se motsvarande drag hos personer som i dag söker sig till andra våldsbejakande sammanslutningar. Fotbollshuliganer, islamister i IS eller olika kriminella gäng."

-------------------------------------------

"Åklagaren ville se skärpta straff med motiveringen att det fanns rasistiska eller liknande hatmotiv. Men domstolen fann inga belägg för sådana motiv"

Förövarna var med stor sannolikhet inte onda utan endast socioekonomiskt utsatta individer,troligen inte helt olika de socioeknomiskt utsatta individer som numera berikar Sverige med bilbränder,förortsupplopp,gruppvåldtäkter och granatanfall.

• Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 12:22:04 följande:
    unvis.it/www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/

"Walter Holm tycker inte att John Hron-mordet skiljer sig så mycket från andra grova våldsbrott med unga inblandade. Men fallet hade en del ingredienser som gjorde det mycket omskrivet, särskilt rörde det kopplingarna som de inblandade hade till nazismen och rasismen.

? Det var inget rasistdåd. Det var ett våldsdåd gjort av rasister, ja visst. Men det var inget rasistdåd. Det är ganska typiskt för arga unga våldsbenägna män som inte tänkt igenom följderna för sitt handlande, säger han och tycker att han efter den händelsen kunnat se motsvarande drag hos personer som i dag söker sig till andra våldsbejakande sammanslutningar. Fotbollshuliganer, islamister i IS eller olika kriminella gäng."

-------------------------------------------

"Åklagaren ville se skärpta straff med motiveringen att det fanns rasistiska eller liknande hatmotiv. Men domstolen fann inga belägg för sådana motiv"

Förövarna var med stor sannolikhet inte onda utan endast socioekonomiskt utsatta individer,troligen inte helt olika de socioeknomiskt utsatta individer som numera berikar Sverige med bilbränder,förortsupplopp,gruppvåldtäkter och granatanfall.

Intressant vinkling, och uselt försvar av fega rasister... unvis.se vad är det för sida? Försöker du lura mig att det är en länk till expressen?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-08-29 11:43:48 följande:
    Samma regler borde gälla för bedömningen av alla dessa mord, eller hur? Eller är det bara det som med god vilja kan hänföras till högerextrema mord som skall kallas politiska mord? Rensar man bort psyksjuka och drogrelaterade i din önskelista återstår inte mycket högerextremt. Men allt tycks vara tillåtet när det gäller att skönmåla extremvänstern.
    Självklar ska samma bedömning gälla för alla mord. Det verkar dock som att du tror att jag baserar mina kommentarer på Expressens lista. Det gör jag inte. Jag har hämtat mina siffror från Säkerhetspolisens och BRÅs rapport och jag tror/hoppas att deras lista är mer korrekt än Expressens. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-08-29 12:43:39 följande:
    Intressant vinkling, och uselt försvar av fega rasister... unvis.se vad är det för sida? Försöker du lura mig att det är en länk till expressen?
    Unvisit visar sidan utan att generera klickpengar till Exkrementen eller vad man nu använder unvis.it framför.

• Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-08-29 12:46:49 följande:

Unvisit visar sidan utan att generera klickpengar till Exkrementen eller vad man nu använder unvis.it framför.

Lite grand det jag försökte säga. Dessutom så sa jag nada om rasister i mitt inlägg.
  • Yellow Cross
    Nerfherder skrev 2015-08-29 12:50:36 följande:
    Lite grand det jag försökte säga. Dessutom så sa jag nada om rasister i mitt inlägg.

Du menar att du inte försökte insinuera att Hron-incidenten var ett högerextremistiskt motiverat mord?
    Om inte,varför skrev du då "Högervurmare brukar glömma bort Hjon Hron."?

I vilket fall som helst så kan vi konstatera att brottet inte var politiskt eller rasistiskt motiverat.

Svar på tråden Hatbrotten ökar