• sjuttiofemman

Hatbrotten ökar

Hatbrotten ökar i Sverige och Sd myser ikapp med statistiken.

wp.me/p67xAW-110

Varför vägrar Sd-anhängarna se det sambandet? När ska Sd på riktigt ta avstånd från sitt högerextrema förflutna?

När ska media vakna och på riktigt börja granska Sd?

• Svar på tråden Hatbrotten ökar
  • KillBill
    grind skrev 2015-08-29 14:34:45 följande:

Hatbrotten ökar ju för att vi har grupper som har en annan syn på homosexuella.

Du har fel. Titta på inlägg 31 så ser du hur hatbrotten fördelar sig och vilka som ökar.
  • KillBill
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 13:06:39 följande:

Du menar att du inte försökte insinuera att Hron-incidenten var ett högerextremistiskt motiverat mord?
    Om inte,varför skrev du då "Högervurmare brukar glömma bort Hjon Hron."?

I vilket fall som helst så kan vi konstatera att brottet inte var politiskt eller rasistiskt motiverat.

De som mördade John Hron var nazister och under misshandeln av John så försökte dom tvinga honom att säga att han älskade nazister. När han vägrade så sparkade de ihjäl honom. Jag ser detta som ett nazistiskt dåd mot en oliktänkande.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Yellow Cross
    KillBill skrev 2015-08-29 15:21:46 följande:

De som mördade John Hron var nazister och under misshandeln av John så försökte dom tvinga honom att säga att han älskade nazister. När han vägrade så sparkade de ihjäl honom. Jag ser detta som ett nazistiskt dåd mot en oliktänkande.

Fast vad du personligen ser det som är väl ganska irrelevant när det i domstol bevisats att Hron-incidenten inte var politisk motiverad eller ett hatbrott.
  • KillBill
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 15:34:29 följande:
    Fast vad du personligen ser det som är väl ganska irrelevant när det i domstol bevisats att Hron-incidenten inte var politisk motiverad eller ett hatbrott.
    Jag tror att många håller med mig om att det är ett politiskt våldsdåd när nazister sparkar ihjäl någon som har vägrat att uttrycka sin kärlek för nazism. 
  • KillBill
    Domstolen har inte bevisat något. Att domstolen inte funnit belägg för politiska motiv är inget bevis utan är ett uttryck för att Åklagarens anklagelse om politiska motiv inte har kunnat bevisas. 
  • Nerfherder
    Med ditt sätt att se på saken finns det ju heller inga vänstermotiverade dåd, eller hur?
  • grind
    KillBill skrev 2015-08-29 15:17:03 följande:

Du har fel. Titta på inlägg 31 så ser du hur hatbrotten fördelar sig och vilka som ökar.

Inlägg 31 visar just på det jag talar om.
  • grind
    KillBill skrev 2015-08-29 15:55:36 följande:

Domstolen har inte bevisat något. Att domstolen inte funnit belägg för politiska motiv är inget bevis utan är ett uttryck för att Åklagarens anklagelse om politiska motiv inte har kunnat bevisas. 

Som tidigare sagts. Att ett 20 år gammalt fall används som exempel på högervåld visar att det knappast är det våldet vi ska oroa oss för. Så sent som för någon vecka sedan blev två svenskar knivmördade av en flykting under en shoppingrunda på Ikea.
  • Nerfherder
    grind skrev 2015-08-29 17:40:39 följande:

Som tidigare sagts. Att ett 20 år gammalt fall används som exempel på högervåld visar att det knappast är det våldet vi ska oroa oss för. Så sent som för någon vecka sedan blev två svenskar knivmördade av en flykting under en shoppingrunda på Ikea.

Finns nyare exempel, men jag antar att du inte läste mitt inlägg.
  • grind
    Nerfherder skrev 2015-08-29 17:42:49 följande:

Finns nyare exempel, men jag antar att du inte läste mitt inlägg.

Jo, jag läste inlägg 31 och den visar just på problematiken med ett mångkulturellt samhälle.

Beträffande höger- och vänstervåld så har detvisat sig att vänstern står för betydligt fler våldsaktioner än högern.
Svar på tråden Hatbrotten ökar