• sjuttiofemman

Hatbrotten ökar

Hatbrotten ökar i Sverige och Sd myser ikapp med statistiken.

wp.me/p67xAW-110

Varför vägrar Sd-anhängarna se det sambandet? När ska Sd på riktigt ta avstånd från sitt högerextrema förflutna?

När ska media vakna och på riktigt börja granska Sd?

• Svar på tråden Hatbrotten ökar
  • Gert
    Jojile skrev 2015-08-25 18:38:32 följande:
    Så han valde att mörda mamman och sonen eftersom de var svenska? Vet du detta? Att han valde ut dem pga deras ursprung?
    Det tror jag. Några timmar tidigare hade han fått avslag på sin asylsökning för andra gången och då begav han sig till det mest svenska som finns; IKEA och valde där ut två svenska offer för att ta ut sin hämnd på.
    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-08-25 18:49:36 följande:
    Det tror jag. Några timmar tidigare hade han fått avslag på sin asylsökning för andra gången och då begav han sig till det mest svenska som finns; IKEA och valde där ut två svenska offer för att ta ut sin hämnd på.
    Kan vi inte invänta vad tingsrätten kommer fram till istället för att sitta och gissa i grupp?
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-08-25 18:53:56 följande:
    Kan vi inte invänta vad tingsrätten kommer fram till istället för att sitta och gissa i grupp?
    Jag ger inte mycket för det svenska rättssystemet. 
    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-08-25 18:57:09 följande:
    Nu råkar det vara det enda vi har. Rättssystemet är någorlunda, det är bristen på tjänstemannaansvar som är problemet.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-08-25 18:57:09 följande:
    Tillägg -

Alternativet är SD's pöbelvälde. Jag vet vad jag väljer.
  • K Markatta
    sjuttiofemman skrev 2015-08-25 13:06:13 följande:
    Men statistiken talar sitt tydliga språk, efter 2008 strax innan Sd kom in i riksdagen så sköt anmälningarna om hatbrott i höjden:

www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/ha.../
    Det är brå som sammanställer hatbrottsstatistiken och ökningen 2008 som du refererar till hänger samman med att brå detta år ändrade metod för hur man samlar in information om anmälda misstänkta hatbrott och på så sett fick med fler fall i statistiken.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2015-08-26 00:02:51 följande:
    Det är brå som sammanställer hatbrottsstatistiken och ökningen 2008 som du refererar till hänger samman med att brå detta år ändrade metod för hur man samlar in information om anmälda misstänkta hatbrott och på så sett fick med fler fall i statistiken.
    Varför förhålla sig till gamla siffror när det finns nya?

Så här skriver BRÅ idag:

"År 2014 identifierades uppskattningsvis knappt 6 270 hatbrottsanmälningar, vilket är den högst noterade nivån hittills och 14 procent fler än 2013. I Brås årliga hatbrottsstatistik är hatbrott med främlingsfientliga/rasistiska motiv det i särklass vanligaste motivet följt av hatbrott på grund av sexuell läggning"

www.bra.se/bra/brott-och-statistik/hatbrott.html
  • KillBill

Jag har inte ifrågasatt att även invandrare kan vara gärningsmän när det gäller hatbrott du å andra sidan verkar vilja mörka de främlingsfientliga hatbrotten eller varför utrycker du dig annars så otrevligt mot mig bara för att jag återger brottsstatistiken på området?

• KillBill
    brute elemental skrev 2015-08-26 07:42:06 följande:

Jag gör en distinkt skillnad mellan en som i all förståelig frustration skriker blatte åk hem på gatan och att kriminella invandrade gäng kastar granater mot polisbilar eller "bara" trakasserar journalister med POLISeskort som var inte förmögen att erbjuda skydd i ett område som inte ens kan betraktas som svensk längre.

Du kanske borde få lite kontrast på vad sverige var innan massinvandring och hur det ser ut idag.

I motsatsen till propagandan du postade så är detta en tragisk verklighet för oss alla.

Att du kallar statistik från en statlig myndighet för propaganda visar bara hur indoktrinerad du blivit av främlingsfientliga krafter.

När du ber mig att "stoppa upp min statistik någonstans" så visar du bara att du inte är ett dugg bättre än invandrare i förorten som skriker glåpord. Det är samma typ av intolerans.

I övrigt så undanber jag mig främlingsfientliga youtubevideos
Svar på tråden Hatbrotten ökar