• sjuttiofemman

Hatbrotten ökar

Hatbrotten ökar i Sverige och Sd myser ikapp med statistiken.

wp.me/p67xAW-110

Varför vägrar Sd-anhängarna se det sambandet? När ska Sd på riktigt ta avstånd från sitt högerextrema förflutna?

När ska media vakna och på riktigt börja granska Sd?

• Svar på tråden Hatbrotten ökar
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-08-30 17:15:52 följande:

Vad förväntas en sådan granskning att finna?

Läs igenom tråden
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-08-30 17:24:34 följande:

Läs igenom tråden

Trådstartaren har skrivit ett inlägg och i det framkommer inte svaret på frågan. Provat att följa egna råd?
  • Nerfherder
    Snake skrev 2015-08-30 18:03:45 följande:

Nerfherder efterfrågade en källa för att verifiera ditt påstående.... du skickar med en bra och trovärdig länk/källa, vad händer!

Inte ett skit. Nerfherder blir, precis som vanligt, helt svarslös. Hans bästa motargument är att skylla på att alla som inte är av samma åsikt som honom har minst 8 (åtta) olika konton på FL, enbart i syfte att trakassera honom. Har aldrig sett någon hålla på med beskyllningar i den omfattning som Nerfherder håller på med.

Kolla, en helt ny användare som enbart går in för att klaga på mig.
  • familjenstyg
    KillBill skrev 2015-08-29 18:45:22 följande:
    Jag försvarar på intet sätt den autonoma vänsterrörelserna och det är möjligt att denna rörelse har större förmåga när det gäller att använda våld men ser man till statistiken så är det nazistiska rörelser som står för det grövsta politiska våldet.
    Oavsett vilken grupp som vinner SM i extremism så är det rätt intressant att det tycks finnas fler nazistjägare och människor som lever på att hitta nazistkopplingar än det finns nazister.
  • Nerfherder
    familjenstyg skrev 2015-08-30 19:18:03 följande:

Oavsett vilken grupp som vinner SM i extremism så är det rätt intressant att det tycks finnas fler nazistjägare och människor som lever på att hitta nazistkopplingar än det finns nazister.

Det beror på att nazistjägarna jagar folk som deltog i andra världskriget. De blir äldre och dör av efter hand, därav blir det mindre nazister.
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2015-08-26 00:02:51 följande:
    Det är brå som sammanställer hatbrottsstatistiken och ökningen 2008 som du refererar till hänger samman med att brå detta år ändrade metod för hur man samlar in information om anmälda misstänkta hatbrott och på så sett fick med fler fall i statistiken.
    Sabba inte en bra historia!
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-08-31 15:32:12 följande:

Sabba inte en bra historia!

Nä då kan man ju vräka ur sig vilka konstiga saker som helst
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2015-08-28 21:07:04 följande:
    Om vi går igenom listan i Exkrementen:

27 mars 2008: Familjetragedi

17 juni 2007: Fanns tydligen band mellan mannen och den ena pojkens mor. Inget politiskt motiv.

15 januari 2005: Möjligt homofobiskt motiv. Därmed inte nödvändigtvis kopplat till någon politisk ideologi.

28 febrari 2004: Låter som vanligt fyllegruff mellan missbrukare.

2 februari 2004: Jag känner inte till motivbilden, men vad i består den ideologiska kopplingen?

19 maj 2003: En psykiskt sjuk man drabbas av psykos och tror sig vara angripen av troll. Var är den ideologiska kopplingen till vare sig höger eller vänster? Eller är det det gamla "Tolkiens böcker är rasideologiska"-spöket som är i farten?

9 april 2000: Känner inte till motivbilden, men vad i består den ideologisk kopplingen?

1 januari 2000: Fylletjafs mellan skinnskalle och invandrare. Råder delade meningar om hur och varför det uppstod. Men politiskt mord kan man inte kalla det.

12 november 1999: Söderberg sköts inte för att han var syndikalist utan för att han sett till att "Robert" slängts ut från facket och förlorat jobbet. Händelsen är givetvis tragisk men de politiska övertonerna allt för höga.

28 maj 1999: Vi vet idag att den f.d. legoknekten Arklöv avrättade polismännen. Men detta är inte mer politiskt än när Ioan Ursut sköt två poliser i Stockholm 1989.

Var är alla dessa politiska mord som utförs av högerextrema hela dagarna?
    Angående 2 feb 2004:

Åklagarens motivskrivning var att den dödes sambo hade beställt mordet på honom. Hon och den döde knarkade ihop och hon ville lämna honom men kunde inte. Kvinnan frikändes dock från anklagelse om anstiftan till mord.

Finns överhuvudtaget inget politiskt bakom det mordet. Heller.

Men det gör sig bra att kalla det ett "nazist-mord" och sedan tala om den hotande högerextremismen.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/livstids-fangelse-for-mattmord/

.

Mordet i Norrköping 2000 var en fortsättning på ett slagsmål killarna emellan som hade varit helgen innan. Inte mycket politik där inte. 
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-08-31 16:29:59 följande:

Angående 2 feb 2004:

Åklagarens motivskrivning var att den dödes sambo hade beställt mordet på honom. Hon och den döde knarkade ihop och hon ville lämna honom men kunde inte. Kvinnan frikändes dock från anklagelse om anstiftan till mord.

Finns överhuvudtaget inget politiskt bakom det mordet. Heller.

Men det gör sig bra att kalla det ett "nazist-mord" och sedan tala om den hotande högerextremismen.

www.sydsvenskan.se/sverige/livstids-fangelse-for-mattmord/

.

Mordet i Norrköping 2000 var en fortsättning på ett slagsmål killarna emellan som hade varit helgen innan. Inte mycket politik där inte. 

Bra att ni lär er!
  • Yellow Cross
    Nerfherder skrev 2015-08-29 14:42:36 följande:
    EN polis tycker detta. Visserligen en som utredde fallet, men det spelar ingen roll i sammanhanget. Varför? Jag tog upp det som en vinkling om att högerfolk gärna glömmer bort detta mord. Sen är det ännu värre att ta upp det som den polisen "tycker" för att få det att verka som om det INTE var politiskt motiverat.

"Däremot skrev hovrätten att attackerna mot John var "utstuderat grymma och förnedrande" och att 18-åringen visat "sådan hänsynslöshet att brottsligheten måste ha ett utomordentligt högt straffvärde"."

Sen försöker du få det till att de var invandrare som mördade John, du är duktig du.
    1.Vad en enskild polis tycker är egentligen irrelevant,då domstolen kom fram till att mordet inte var ett hatbrott eller politiskt motiverat.

2. Det är märkligt att du försöker få det att framstå som om just högerorienterade individer skulle vilja soppa incidenten under mattan,då mordet som tidigare konstaterat inte var politiskt motiverat.

3.Hurvida mordet var brutalt eller inte är irellevant då tråden handlar om hatbrott och inte synnerligen brutala brott.

4. Jag försökte inte alls få det att se ut som om invandrare mördade honom (jag använde mig överhuvudtaget inte av termen "invandrare" eller dylikt),utan konstaterade enbart att förövarna med stor sannolikhet var socioekonomsikt utsatta individer,likt de socioeknomiskt utsatta individer som numera gör Sverige till ett mer spännande land genom att t.ex utföra granatanfall på allmänna utrymmen eller begå gruppvåldtäkter.
    Att du kopplar ihopp nämnda fenomen med invandrare trots att jag överhuvudtaget inte nämnt eller insinuerat att invandrare utfört dem tyder väl på att du undermedvetet är främlingsfientlig (skäms på dig!).
    KillBill skrev 2015-08-29 15:49:08 följande:
    Jag tror att många håller med mig om att det är ett politiskt våldsdåd när nazister sparkar ihjäl någon som har vägrat att uttrycka sin kärlek för nazism. 
    Argumentum ad populum;Om något bevisats vara sant så är det sant oavsett vad majroiteten tycker.
    KillBill skrev 2015-08-29 15:55:36 följande:
    Domstolen har inte bevisat något. Att domstolen inte funnit belägg för politiska motiv är inget bevis utan är ett uttryck för att Åklagarens anklagelse om politiska motiv inte har kunnat bevisas. 
    I rättsstaten så är det "oskyldig till motsatsen bevisats" som gäller.
    Nerfherder skrev 2015-08-29 16:16:58 följande:
    Med ditt sätt att se på saken finns det ju heller inga vänstermotiverade dåd, eller hur?
    Visst finns dem,skillnaden är att man i de fallen bevisat och fått dem fällda för det,medan man in detta fall försökte fälla dem för det men misslyckas pga av bristande bevis.

• Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-09-01 20:25:00 följande:

1.Vad en enskild polis tycker är egentligen irrelevant,då domstolen kom fram till att mordet inte var ett hatbrott eller politiskt motiverat.

2. Det är märkligt att du försöker få det att framstå som om just högerorienterade individer skulle vilja soppa incidenten under mattan,då mordet som tidigare konstaterat inte var politiskt motiverat.

3.Hurvida mordet var brutalt eller inte är irellevant då tråden handlar om hatbrott och inte synnerligen brutala brott.

4. Jag försökte inte alls få det att se ut som om invandrare mördade honom (jag använde mig överhuvudtaget inte av termen "invandrare" eller dylikt),utan konstaterade enbart att förövarna med stor sannolikhet var socioekonomsikt utsatta individer,likt de socioeknomiskt utsatta individer som numera gör Sverige till ett mer spännande land genom att t.ex utföra granatanfall på allmänna utrymmen eller begå gruppvåldtäkter.

Att du kopplar ihopp nämnda fenomen med invandrare trots att jag överhuvudtaget inte nämnt eller insinuerat att invandrare utfört dem tyder väl på att du undermedvetet är främlingsfientlig (skäms på dig!).Argumentum ad populum;Om något bevisats vara sant så är det sant oavsett vad majroiteten tycker.I rättsstaten så är det "oskyldig till motsatsen bevisats" som gäller.Visst finns dem,skillnaden är att man i de fallen bevisat och fått dem fällda för det,medan man in detta fall försökte fälla dem för det men misslyckas pga av bristande bevis.

Det såklart.

Var det en skön avstängning?
  • Yellow Cross
    Nerfherder skrev 2015-09-01 20:27:35 följande:
    Det såklart.

Var det en skön avstängning?
    Det är enklare att inte låtsas om inlägget än att komma med diverse meningslösa icke-svar,annars blir det på tok för uppenbart att argumenten tryter.
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-09-01 21:14:50 följande:

Det är enklare att inte låtsas om inlägget än att komma med diverse meningslösa icke-svar,annars blir det på tok för uppenbart att argumenten tryter.

Bra!
Svar på tråden Hatbrotten ökar