• sjuttiofemman

Hatbrotten ökar

Hatbrotten ökar i Sverige och Sd myser ikapp med statistiken.

wp.me/p67xAW-110

Varför vägrar Sd-anhängarna se det sambandet? När ska Sd på riktigt ta avstånd från sitt högerextrema förflutna?

När ska media vakna och på riktigt börja granska Sd?

• Svar på tråden Hatbrotten ökar
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 13:06:39 följande:

Du menar att du inte försökte insinuera att Hron-incidenten var ett högerextremistiskt motiverat mord?

Om inte,varför skrev du då "Högervurmare brukar glömma bort Hjon Hron."?

I vilket fall som helst så kan vi konstatera att brottet inte var politiskt eller rasistiskt motiverat.

Med tanke på att du kallar folk som röstar på vänstern för "vänstermuppar" då kanske mitt ordval klarnar.

Dessutom så skrev jag inget om rasister eller motiv i mitt ursprungsinlägg.

Kan du förklara varför du lägger ut fejkade länkar till expressen?
  • Yellow Cross
    Nerfherder skrev 2015-08-29 13:13:23 följande:
    Med tanke på att du kallar folk som röstar på vänstern för "vänstermuppar" då kanske mitt ordval klarnar.

Dessutom så skrev jag inget om rasister eller motiv i mitt ursprungsinlägg.

Kan du förklara varför du lägger ut fejkade länkar till expressen?
    Fast genom att använda termen "Högervurmare" i detta sammanhang så insinuerar du ju att brottet var politiskt relaterat eller motiverat,fastän det bevisligen inte var det.
    Du får gärrna kritisera nyliberaler,kosmopoliter och andra högerorienterade individer men gör det i rätt sammanhang,annars kan få intrycket av att brottet i fråga var poltisikt motiverad.

Unvisit länken är inte "fejkad",utan ett sätt att länka till Expressen utan att ge dem sidvisningar och annonsintäkter.
    Om du dock insisterar på att stödja Mattssons tabloidblaska så är det bara och radera unvisit.it/  innan Expressen-länken, i.e :

unvis.it/www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/
    blir
    www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/

• Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 13:51:29 följande:

Fast genom att använda termen "Högervurmare" i detta sammanhang så insinuerar du ju att brottet var politiskt relaterat eller motiverat,fastän det bevisligen inte var det.

Du får gärrna kritisera nyliberaler,kosmopoliter och andra högerorienterade individer men gör det i rätt sammanhang,annars kan få intrycket av att brottet i fråga var poltisikt motiverad.

Unvisit länken är inte "fejkad",utan ett sätt att länka till Expressen utan att ge dem sidvisningar och annonsintäkter.

Om du dock insisterar på att stödja Mattssons tabloidblaska så är det bara och radera unvisit.it/  innan Expressen-länken, i.e :

unvis.it/www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/

blir

www.expressen.se/gt/john-hron-torterades-till-dods-av-nynazister/

Det faktum att de som mördade Hjon Hron var klädda i bomberjackor, samt var skinheads och att Hjon Hron var en känd antinazist spelar ingen roll i det här sammanhanget alltså.
  • Yellow Cross
    Nerfherder skrev 2015-08-29 14:12:34 följande:
    Det faktum att de som mördade Hjon Hron var klädda i bomberjackor, samt var skinheads och att Hjon Hron var en känd antinazist spelar ingen roll i det här sammanhanget alltså.
    Läs mitt ursprungliga inlägg angående incidenten,framför allt det sista stycket som jag citerade ur Expressen där åklagaren i domstol försökte bevisa en tes som liknade din men misslyckades.
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 14:25:49 följande:

Läs mitt ursprungliga inlägg angående incidenten,framför allt det sista stycket som jag citerade ur Expressen där åklagaren i domstol försökte bevisa en tes som liknade din men misslyckades.

Copypastea gärna.
  • grind

Hatbrotten ökar ju för att vi har grupper som har en annan syn på homosexuella.

• Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-08-29 14:31:45 följande:
    Inlägg nr. 78 i denna tråd:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75677448-hatbrotten-okar/8
    EN polis tycker detta. Visserligen en som utredde fallet, men det spelar ingen roll i sammanhanget. Varför? Jag tog upp det som en vinkling om att högerfolk gärna glömmer bort detta mord. Sen är det ännu värre att ta upp det som den polisen "tycker" för att få det att verka som om det INTE var politiskt motiverat.

"Däremot skrev hovrätten att attackerna mot John var "utstuderat grymma och förnedrande" och att 18-åringen visat "sådan hänsynslöshet att brottsligheten måste ha ett utomordentligt högt straffvärde"."

Sen försöker du få det till att de var invandrare som mördade John, du är duktig du.
  • grind
    Nerfherder skrev 2015-08-29 14:42:36 följande:

EN polis tycker detta. Visserligen en som utredde fallet, men det spelar ingen roll i sammanhanget. Varför? Jag tog upp det som en vinkling om att högerfolk gärna glömmer bort detta mord. Sen är det ännu värre att ta upp det som den polisen "tycker" för att få det att verka som om det INTE var politiskt motiverat.

"Däremot skrev hovrätten att attackerna mot John var "utstuderat grymma och förnedrande" och att 18-åringen visat "sådan hänsynslöshet att brottsligheten måste ha ett utomordentligt högt straffvärde"."

Sen försöker du få det till att de var invandrare som mördade John, du är duktig du.

Att man drar upp ett fall somr 20 år gammalt för att varna för högerspöket visar just att det är ett spöke. Sker mord s gott som dagligen i Sverige numera.
  • Nerfherder
    grind skrev 2015-08-29 14:46:34 följande:
    Att man drar upp ett fall somr 20 år gammalt för att varna för högerspöket visar just att det är ett spöke. Sker mord s gott som dagligen i Sverige numera.
    Tjenare Grind, det var längesen jag såg din användare här.
Svar på tråden Hatbrotten ökar