• sjuttiofemman

Hatbrotten ökar

Hatbrotten ökar i Sverige och Sd myser ikapp med statistiken.

wp.me/p67xAW-110

Varför vägrar Sd-anhängarna se det sambandet? När ska Sd på riktigt ta avstånd från sitt högerextrema förflutna?

När ska media vakna och på riktigt börja granska Sd?

• Svar på tråden Hatbrotten ökar
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-08-28 20:45:42 följande:
    Ett par av morden du hänvisar till begicks av en person som tidigare var medlem i saligen avsomnade Nationaldemokraterna. Denna familjetragedi klassas av tidningen Exkrementen som ett i raden av "Nazistiska Mord". Detta gör att jag tar dna siffror med en stor nypa salt. Kan man klassa detta mord som "Högerextremt" så kan man fanimej klassa Peter Mangs mord som vänsterextremistiska också.
    Om rapporteringen av politiskt våld är helt opålitlig så gäller detta även politiskt våld som utförts av vänsterautonoma grupperingar.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Ett par av morden du hänvisar till begicks av en person som tidigare var medlem i saligen avsomnade Nationaldemokraterna. Denna familjetragedi klassas av tidningen Exkrementen som ett i raden av "Nazistiska Mord". Detta gör att jag tar dna siffror med en stor nypa salt. Kan man klassa detta mord som "Högerextremt" så kan man fanimej klassa Peter Mangs mord som vänsterextremistiska också.
    Jag känner inte till händelsen med den tidigare Nationaldemokraten. Kan du ge information så att man kan läsa på lite?
  • KillBill
    Eftersom Peter Mangs i princip bara attackerade invandrare så borde vi kunna bli överens att  Mangs mord och mordförsök var främlingsfientliga.
  • felix le chat
    KillBill skrev 2015-08-28 20:41:14 följande:

Enligt vad jag har läst så röstade Mangs på SD.
    Vad finns det för substans i det antagandet  ?
    FUP'en på Herr Mangs är så full av bisarra detaljer att man omöjligt ka avgöra
    vad som är sant eller falskt.
    Framförallt avsnittet med hans tankar på att skjuta Zlatan.

• Rataxes
    KillBill skrev 2015-08-28 20:48:59 följande:
    Har du anledning att misstänka att Säkerhetspolisen, som är medförfattare till rapporten har råkat blanda ihop politisk-, drogrelaterad- eller helt vanlig brottslighet?
    Om vi går igenom listan i Exkrementen:

27 mars 2008: Familjetragedi

17 juni 2007: Fanns tydligen band mellan mannen och den ena pojkens mor. Inget politiskt motiv.

15 januari 2005: Möjligt homofobiskt motiv. Därmed inte nödvändigtvis kopplat till någon politisk ideologi.

28 febrari 2004: Låter som vanligt fyllegruff mellan missbrukare.

2 februari 2004: Jag känner inte till motivbilden, men vad i består den ideologiska kopplingen?

19 maj 2003: En psykiskt sjuk man drabbas av psykos och tror sig vara angripen av troll. Var är den ideologiska kopplingen till vare sig höger eller vänster? Eller är det det gamla "Tolkiens böcker är rasideologiska"-spöket som är i farten?

9 april 2000: Känner inte till motivbilden, men vad i består den ideologisk kopplingen?

1 januari 2000: Fylletjafs mellan skinnskalle och invandrare. Råder delade meningar om hur och varför det uppstod. Men politiskt mord kan man inte kalla det.

12 november 1999: Söderberg sköts inte för att han var syndikalist utan för att han sett till att "Robert" slängts ut från facket och förlorat jobbet. Händelsen är givetvis tragisk men de politiska övertonerna allt för höga.

28 maj 1999: Vi vet idag att den f.d. legoknekten Arklöv avrättade polismännen. Men detta är inte mer politiskt än när Ioan Ursut sköt två poliser i Stockholm 1989.

Var är alla dessa politiska mord som utförs av högerextrema hela dagarna?
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • KillBill
    familjenstyg skrev 2015-08-28 20:51:20 följande:
    Du räknar väl inte anmälda brott? Vi har ju i en annan tråd fått lära oss att brotten har minskat och att anmälda brott inte är en bra indikation på hur brottsligheten har utvecklat sig.
    Det är sant att den BRÅ rapport som sammanställningen bygger på baseras på anmälda hatbrott.och man ska vara försiktig att uttala sig enbart baserat på anmälningsstatistik.

Om man tittar i BRÅs NTU rappport (Nationella trygghetsundersökningen) där man intervjuat tusentals människor så pekar även den rapporten på att hatbrotten ökar: 
    www.bra.se/download/18.3f29640714dde2233b1bd975/1438687979405/2015_13_Hatbrott_2014.pdf

BRÅ bedömer att det är <30% av alla hatbrott som anmäls.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-08-28 21:09:12 följande:
    Unvisit fungerade tyvärr inte så jag blir tvungen att länka direkt till exkrementen.

http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-nazisterna-som-begatt-mord/
    Jag får det till ett 20-tal som dödats av gärningsmän med nazistiskt förflutet. Även om en del av morden på listan borde ha en annan rubricering så verkar en hel del av brotten ha orsakats av främlingsfientlighet och homofobi.

Jag ser också att John Ausonius (Lasermannen i Stockholm) liksom Peter Mangs Lasermannen i Malmö saknas i listan så visst fan har det skett en massa främlingsfientliga mord i Sverige.
  • templar

Precis vad jag misstänkte, ännu ett försök av vänstermuppar att skifta fokus från dom verkliga hatbrott mot Sverige/svenskar med hittepå statistik.

• Nerfherder
    templar skrev 2015-08-29 10:07:04 följande:

Precis vad jag misstänkte, ännu ett försök av vänstermuppar att skifta fokus från dom verkliga hatbrott mot Sverige/svenskar med hittepå statistik.

Högervurmare brukar glömma bort Hjon Hron. Mördades på ett väldigt fegt sätt...
Svar på tråden Hatbrotten ökar