Inlägg från: templar |Visa alla inlägg
  • templar

Hatbrotten ökar

Yellow Cross skrev 2015-08-27 14:50:49 följande:
    De är till svåra att utreda eftersom det påstodda offret till hög grad självt avgör ifall det blivit utsatt för hatbrott.
    Om en rasifierad främling apar sig på bussen om man vänligt men bestämt påminner denne om att han/hon befinner sig i Sverige och inte kannibal-Kongo och bör uppföra sig därefter så är inte det hatbrott,även om den den rasifierade främlingen i fråga kanske känner sig kränkt/utsatt/diskriminerad.

Den tragiska sanningen är att så länge det lönar sig i Sverige att bli kränkt, så kommer "folk" bli kränkta.

Dags att lägga ner hela DO eller i alla fall inkludera svensken i det, snacka om att statistiken skulle gå genom taket.

• templar

När vi ändå är på ämnet, här är en som blev "kränkt" för att han inte fick be på betald arbetstid

www.sydsvenskan.se/lund/muslimsk-man-nekades-jobb/

Företaget sa tack men nej tack när mannens krav framfördes, förstår det kränkande i det hela, 100 000 anledningar till det.

Nu är frågan bara om detta går genom, skulle i och för sig inte förvåna mig efter att ha läst artiklar om hur "kränkande" det är att behöva skaka hand med kvinnor och hur kostsamma såna "kränkningar" är.

• templar
    KillBill skrev 2015-08-28 16:40:46 följande:
    Även om den vänsterautonoma våldet har ökat så har det inte varit lika våldsamt som det högerextrema/nazistiska våldet och jag håller därför inte med dig om att hotet från vänsterautonoma grupper skulle vara värre än hotet från högerextrema/nazistiska grupperingar.

Under 2000-talet har det skett ett tiotal nazistiska mord i Sverige, hur många mord har vänsterautonoma grupper gjort sig skyldig till under samma period?

Du missar den tredje gruppen som inte reggas på den listan hur många mord då?

Några hundra?

Vilka "nazistiska grupperingar" tänker du på och vad har dom gjort för att vara helt exakt?

• templar
    KillBill skrev 2015-08-28 20:29:55 följande:
    Det dödliga våldet våldet har minskat det senaste åren och totalt sett har Sverige mindre än 100 fall per år. i

Mina uppgifter har jag hämtat från rapporten våldsamt politisk extremism som är framtagen av säkerhetspolisen och BRÅ. Av rapporten framgår att under 10 år så skedde 14 mord/dråp i "Vit makt" miljö. I vänsterautonoma grupper skedde under samma period inga mord/dråp.

www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f180002415/1371914720927/2009_15_valdsam_politisk_extremism.pdf

Nja, nej, dödligheten har minskat, tack 2015 teknik med alla våra under, däremot har folk som har _försökt_ ta död på nån totalt gått genom taket.
    Så kom inte nu med gammal skåpmat.

Om du kollar på inlägget ovanför ditt, står motiven med i det där? för ursäkta mig men jag har inte tid eller lust att gå genom en hel rapport just nu.

14 är även fortfarande ett piss i Mississippi när det kommer det som inte reggas.

• templar
    Rataxes skrev 2015-08-28 20:45:42 följande:
    Ett par av morden du hänvisar till begicks av en person som tidigare var medlem i saligen avsomnade Nationaldemokraterna. Denna familjetragedi klassas av tidningen Exkrementen som ett i raden av "Nazistiska Mord". Detta gör att jag tar dna siffror med en stor nypa salt. Kan man klassa detta mord som "Högerextremt" så kan man fanimej klassa Peter Mangs mord som vänsterextremistiska också.

Precis vad jag misstänkte, ännu ett försök av vänstermuppar att skifta fokus från dom verkliga hatbrott mot Sverige/svenskar med hittepå statistik.

Svar på tråden Hatbrotten ökar