• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-05-27 20:08:37 följande:

Jag är med i januaritråden, bf 31/1. Dock ingen rolig tråd, dessutom lär det ju bli en februaribebis ändå

Får väl gå med där också!

Blev igångsatt i 40+2 förra gången och hon föddes i 40+3

Vi har lyckats på första försöket båda gångerna. Det trodde jag aldrig, det var därför det var bråttom att sätta igång

Jag startade precis upp en februari tråd då jag inte hittade någon så du är välkommen att joina oss ist.. :).. själv är jag beräknad till 6 februari.. sattes igång 42+2 med första och han kom med akut kjejsarsnitt.. var lite orolig över att bli gravid direkt efter ett snitt, men min bm har gett mig klartecken.. :)..
  • Hojjan
    Monsan skrev 2016-05-27 20:52:33 följande:

Jag startade precis upp en februari tråd då jag inte hittade någon så du är välkommen att joina oss ist.. :).. själv är jag beräknad till 6 februari.. sattes igång 42+2 med första och han kom med akut kjejsarsnitt.. var lite orolig över att bli gravid direkt efter ett snitt, men min bm har gett mig klartecken.. :)..

Hmm, det där är intressant! En i tråden för mitt första barn födde med KS och fick veta att hon skulle vänta ett år innan nästa barn. Det bör ju finnas nationella rekommendationer kan jag tycka...

Det är inte så konstigt att tråden inte fanns, vi har ju knappt hunnit plussa

Jag fyller i början av februari så det vore kul om lillskiten kom på min födelsedag! Min bror är dessutom född på vår pappas födelsedag.
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-27 16:12:31 följande:

Jag sitter o väntar på att mensen ska ebba ut... Mensdag 5. Enligt appen blir nästa äl den 4/6 o BIM 18/6. Men min mens har alltid kommit i slutet av månaden typ 25-27. Så jag kör med äl-tester den här månaden igen för att känna mig lite mer säker....

Ja här lär det ju bli mens också, men bara den kommer och försvinner igen så känns det ju som att man är på ny kula liksom. Är väl helt ok och väntat att det inte tog sig på första försöket egentligen men man blir ju besviken ändå. Särskilt när kroppen luras och man verkligen trott att man varit gravid.

Jag fick hem stickor från testlagret på posten idag och kunde inte hålla mig så jag gjorde ett kvällstest också, men ingenting... Av testerna att döma så är det nog kört denna månad. Dock kvarstår ganska starka graviditetssymtom.
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-05-27 23:33:32 följande:

Hmm, det där är intressant! En i tråden för mitt första barn födde med KS och fick veta att hon skulle vänta ett år innan nästa barn. Det bör ju finnas nationella rekommendationer kan jag tycka...

Det är inte så konstigt att tråden inte fanns, vi har ju knappt hunnit plussa

Jag fyller i början av februari så det vore kul om lillskiten kom på min födelsedag! Min bror är dessutom född på vår pappas födelsedag.

I know, så fatta min förvåning när hon inte ens rynkade på när jag sa att vi ville köra igång på en gång.. Ja, känns det rätt för er så är det vara att köra..

Jag förstår det det.. vilken present det skulle bli.. :).. Jag fyller år i slutet av februari och Vincent är född i början och nu kommer det en till liten skrutt i februari.. :)..
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-28 06:15:30 följande:

Mens

Var tråkigt. Men då blir det nya tag snart igen. Kommer säkert bli så för mig med. Så då får vi peppa varandra. ????
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-28 09:10:31 följande:

Var tråkigt. Men då blir det nya tag snart igen. Kommer säkert bli så för mig med. Så då får vi peppa varandra. ????

Hoppas att det går bättre för dig, när har du bim?
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-28 09:41:31 följande:

Hoppas att det går bättre för dig, när har du bim?

Jag har bim den tredje juni. Så på fredag. Men jag tror fortfarande på ett maj barn så blir inte speciellt förvånad om mensen kommer faktiskt.

Blir nog mer förvånad om den inte kommer.
  • stellanocte

Grattis till alla er som har plussat

Jag har så dubbla känslor kring detta så jag vet knappt in eller ut. Jag är jätteorolig att det ska ta lång tid för oss att bli gravida samtidigt som jag hoppas att det ska dröja någon månad innan det tar sig. Vi får se helt enkelt. Nu gör vi det vi kan göra för att påverka och resten är inte upp till oss. På sätt och vis känns det skönt.

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?