• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6

Fick ett negativt test imorse igen men efter ca 30-60min så kom där ett ultrasvagt litet streck. Det är långt efter kontrolltiden och kräver lampa så jag tar inte ut nåt i förskott men lite hoppfullt känns det allt! Och jag har aldrig fått så tidigare på dom här stickorna, har analyserat dom noga varje dag...

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-26 05:36:45 följande:

Ja det är tur att man ganska snart är inne i en ny cykel igen! Hoppas på plus i juni då! Vad skönt att du ändå kan ta det så chill. Jag trodde att jag skulle kunna vara lugn och samlad, men nu är jag helt knasig! Nu tänker jag inte på NÅGOT annat.

Ja faktiskt. Konstigt nog. Men det är kanske för att jag är så inställd på en bebis i maj. Känns liksom konstigt om jag skulle bli gravid nu. Helt välkommet så klart men konstigt.

Men vi får se. Tänkte testa på fredag eller lördag om det inte händer något innan. Med dottern kände jag ju två dagar innan bim att jag var gravid. Och rätt hade jag. Får väl se hur det blir denna gång. Har ju någon konstig känsla men kan inte placera det riktigt.
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-05-26 06:56:32 följande:

Fick ett negativt test imorse igen men efter ca 30-60min så kom där ett ultrasvagt litet streck. Det är långt efter kontrolltiden och kräver lampa så jag tar inte ut nåt i förskott men lite hoppfullt känns det allt! Och jag har aldrig fått så tidigare på dom här stickorna, har analyserat dom noga varje dag...

Håller mina tummar för dig!

Jag har heller aldrig fått något streck efter kontrolltiden heller .. trots att jag aldrig kan sluta springa å kolla på testet även att jag vet att man inte ska läsa av det efteråt..

Jag känner mig otroligt ogravid idag.. ingen molvärk och inga andra tecken heller. Så det känns kört faktiskt..
  • Hojjan
    Tussilago6 skrev 2016-05-26 06:56:32 följande:

Testen brukar bli tydligare när de torkar, men man ska ju inte läsa av det som positivt. Jag har haft ganska många positiva test och de blir ALLTID tydligare när de har torkat. Om du klarar av att hålla dig länge i vaket tillstånd så skulle jag låta bli att kissa på 5-6 timmar (eller mer) och ta ett nytt test ikväll!
  • Tussilago6
    Hojjan skrev 2016-05-26 11:48:08 följande:

Testen brukar bli tydligare när de torkar, men man ska ju inte läsa av det som positivt. Jag har haft ganska många positiva test och de blir ALLTID tydligare när de har torkat. Om du klarar av att hålla dig länge i vaket tillstånd så skulle jag låta bli att kissa på 5-6 timmar (eller mer) och ta ett nytt test ikväll!

Nu har jag bara ett CB digital kvar som jag tänkte ta imorgon på bim, men har beställt ett gäng med stickor till just in case... Idag har jag lite mensvärk, vet inte om det är bra eller dåligt. Kan ju betyda både det ena och det andra liksom...
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-05-26 10:20:46 följande:

Håller mina tummar för dig!

Jag har heller aldrig fått något streck efter kontrolltiden heller .. trots att jag aldrig kan sluta springa å kolla på testet även att jag vet att man inte ska läsa av det efteråt..

Jag känner mig otroligt ogravid idag.. ingen molvärk och inga andra tecken heller. Så det känns kört faktiskt..

Precis så håller jag också på, springer och kollar och stirrar mig galen! Mina symtom kommer och går, en del dagar har jag också känt mig helt ogravid. Imorse kände jag mig jättegravid för att jag mådde så illa. Nu har jag mensvärk och det känns som att mensen skulle kunna vara på g. Hoppas INTE!
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-05-26 12:47:14 följande:

Precis så håller jag också på, springer och kollar och stirrar mig galen! Mina symtom kommer och går, en del dagar har jag också känt mig helt ogravid. Imorse kände jag mig jättegravid för att jag mådde så illa. Nu har jag mensvärk och det känns som att mensen skulle kunna vara på g. Hoppas INTE!

Jag har en bra magkänsla när det gäller dig!

Jag har försökt kolla mina anteckningar och räknat lite och bör kanske vara på äl +10 på söndag. Har bim typ den 1-2 juni. Tror att det kommer vara för tidigt att testa på söndag... men jag skulle såå gärna ha plusset på min födelsedag och morsdag. Så blir nog test ändå!
  • Tussilago6

Hur går det för alla i tråden? Här är det bim idag, tog ett CB digital imorse som visade inte gravid känner mig dock fortfarande gravid och har ganska kraftigt illamående på mornarna så jag tror och hoppas än. Det som gör mig skeptisk är att jag har plussat på bim -3-4 vid alla mina tidigare graviditeter. Tycker att jag borde ha fått ett plus vid det här laget...

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-27 08:49:20 följande:

Hur går det för alla i tråden? Här är det bim idag, tog ett CB digital imorse som visade inte gravid känner mig dock fortfarande gravid och har ganska kraftigt illamående på mornarna så jag tror och hoppas än. Det som gör mig skeptisk är att jag har plussat på bim -3-4 vid alla mina tidigare graviditeter. Tycker att jag borde ha fått ett plus vid det här laget...

Ja har du regelbunden mens så tycker man ju att du borde fått ett plus. Men man vet ju aldrig. Du kanske har haft senare ägglossning. Får vänta och se om mensen kommer under helgen helt enkelt.
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-27 09:22:58 följande:

Ja har du regelbunden mens så tycker man ju att du borde fått ett plus. Men man vet ju aldrig. Du kanske har haft senare ägglossning. Får vänta och se om mensen kommer under helgen helt enkelt.

Jag tror jag vet när jag hade ägglossning så det är nog tyvärr inget att hoppas på. Sen implantation kanske... Men känslan är ändå att jag är gravid, fast testen orsakar tvivel...
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?