• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • MissJL

Nu har jag laddat ner en app få se om jag får lite bättre koll då kroppen inte alls beter sig som den har gjort... Enligt appen blir nästa äl 4/6. Men jag har ju bara två menser att utgå ifrån så vi får se... Känns skönt att det är tidigt i juni så jag slipper deppa över den här mensen så länge ;)

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-25 09:18:50 följande:

Hoppas det kommer ett plus snart. Än är inte hoppet ute

Hojjan skrev 2016-05-25 10:33:19 följande:

Prova med ett "tidigt test", de bör ge utslag

Tack för pepp! Nä det är ju absolut inte kört än och egentligen vet jag inte riktigt varför jag håller på att nojja så mycket över detta, jag har ju ingen brådska alls egentligen och jag har varit gravid flera gånger förut så jag borde inte ha några problem nu. Men man vill ju så mycket! Nu är det iaf bara ett par dagar till bim, så snart vet man hur det ligger till!
    Hojjan skrev 2016-05-25 10:49:24 följande:

Suck, buggade sig innan den lagt till bild!

Supergrattis!! Åhh vad roligt!!
  • mrsbygg

så nervös?! har en vecka ca kvar till BIM, men jag känner mig så jäkla nervös..fattar inte varför haha...ömma tuttar har jag också..
    kommer testa nästa helg om inte mensen dykt upp..har ju bim mellan 2-4/6..
    så kommer troligen testa den 4:e!

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-25 16:18:56 följande:

så nervös?! har en vecka ca kvar till BIM, men jag känner mig så jäkla nervös..fattar inte varför haha...ömma tuttar har jag också..

Jag är inte nervös och jag vill ju bli gravid samtidigt som inte liksom. Men jag har nästan börjat känna mig gravid. Vet inte varför men det är liksom en känsla. Har bim samtidigt som dig så vi får se vad som händer helt enkelt.

Spännande ska det bli i alla fall
  • Tussilago6
    mrsbygg skrev 2016-05-25 16:18:56 följande:

hurtänktedunu skrev 2016-05-25 18:23:40 följande:

Jag är inte nervös och jag vill ju bli gravid samtidigt som inte liksom. Men jag har nästan börjat känna mig gravid. Vet inte varför men det är liksom en känsla. Har bim samtidigt som dig så vi får se vad som händer helt enkelt.

Spännande!! Det är både roligt och frustrerande att gå och känna efter tecken. Mina bröst har också börjat ömma lite, plus illamående då. Vi får se om man känner rätt eller om kroppen lurar en... Lycka till tjejer!
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-05-25 19:32:50 följande:

Spännande!! Det är både roligt och frustrerande att gå och känna efter tecken. Mina bröst har också börjat ömma lite, plus illamående då. Vi får se om man känner rätt eller om kroppen lurar en... Lycka till tjejer!

Går också och känner efter fast jag inte vill..

Öm i nedre delen av magen, svullen.. idag har jag haft både halsbränna och lite illamående.. och hungrig heeela dagen.. hmm..

Lycka till alla!
  • mrsbygg

så kul med samma bim! hoppas vi plussar!

eller ja, jag hoppas alla plussar såklart hehe :)
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-25 19:32:50 följande:

haha ja men det roliga är att jag kollar inte efter tecken. Jag vet att det borde vara för tidigt och sen blir jag ju inte jätte ledsen om det inte går denna månad. Men fan jag har nog ändå tecken. ont över livmodern vilket jag aldrig har innan mens så något konstigt är det, spände till i brösten tidigare idag vilket det aldrig gör annars. släppte men det var som sagt konstigt. och sen är magen konstig. det var ett tidigt tecken vid förra graviditeten. Så ja jag vet inte. men efter helgen får vi väl se vad jag åstadkommer. Väntar nog till nästa lördag innan jag testar. får se vad som händer.
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-25 19:51:02 följande:
    så kul med samma bim! hoppas vi plussar!

eller ja, jag hoppas alla plussar såklart hehe :)
    Ja jätte roligt. Jag har verkligen en känsla av att det är något. Men ja vi får se. som sagt det är ju bara första försöket så jag har inga jätte stora förhoppningar. dottern tog 3 försök. Så ja vi får ju se.
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-25 12:52:20 följande:

Nu har jag laddat ner en app få se om jag får lite bättre koll då kroppen inte alls beter sig som den har gjort... Enligt appen blir nästa äl 4/6. Men jag har ju bara två menser att utgå ifrån så vi får se... Känns skönt att det är tidigt i juni så jag slipper deppa över den här mensen så länge ;)

Ja det är tur att man ganska snart är inne i en ny cykel igen! Hoppas på plus i juni då!
    hurtänktedunu skrev 2016-05-25 21:49:24 följande:

haha ja men det roliga är att jag kollar inte efter tecken. Jag vet att det borde vara för tidigt och sen blir jag ju inte jätte ledsen om det inte går denna månad. Men fan jag har nog ändå tecken. ont över livmodern vilket jag aldrig har innan mens så något konstigt är det, spände till i brösten tidigare idag vilket det aldrig gör annars. släppte men det var som sagt konstigt. och sen är magen konstig. det var ett tidigt tecken vid förra graviditeten. Så ja jag vet inte. men efter helgen får vi väl se vad jag åstadkommer. Väntar nog till nästa lördag innan jag testar. får se vad som händer.

Vad skönt att du ändå kan ta det så chill. Jag trodde att jag skulle kunna vara lugn och samlad, men nu är jag helt knasig! Nu tänker jag inte på NÅGOT annat.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?