• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu

Ja denna eviga väntan ja. Känns inte som man gör annat faktiskt.

Jag har inte bim förrän 3 juni. Så det känns långt kvar

• lillagumman85
    hurtänktedunu skrev 2016-05-18 22:27:27 följande:
    Haha ja jag och min man är kanske lite konstiga men det funkar bra.

Det är ju Win win liksom. Skönt och chans för bebis.

Sen är det ju inte säkert att det går ändå. Det får man ju se.

Hihi.. Här är det typ samma.. Vi är nog lite knasiga ibland känns det som.
    Vi bestämde att vi skulle köra typ varannan dag. Men vi kan typ inte hålla på det utan det har i princip blivit varje dag i alla fall. hahaha (sedan 6 maj)

Vi har sjukt bra sex jag och min sambo och vi skojar hela tiden om att det absolut inte gör något om vi får "öva på att göra barn" lääänge!

Bästa chans är ju varannan till var tredje dag, så man kanske borde hålla igen lite ändå.

• stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-05-19 08:54:09 följande:

Har sådan konstig känsla i magen. Känns som en mildare variant av mensvärk. Lite i ryggen och lite i magen. Kom äl flytning igår men har ändå känt det någon dag nu redan.

Brukar inte kännas så vid ägglossning. Tror jag i alla fall. Kanske analyserar mer nu. Jag vet inte haha.

Någon som känt något liknande?

Jag brukar ibland få magont vid ägglossning. Samma typ av värk som vid mensen men hundra gånger lättare. 

I går kom min mens förresten så om fem-sex dagar kör vi i gång på riktigt.  
  • hurtänktedunu
    lillagumman85 skrev 2016-05-20 14:19:19 följande:

Hihi.. Här är det typ samma.. Vi är nog lite knasiga ibland känns det som.
    Vi bestämde att vi skulle köra typ varannan dag. Men vi kan typ inte hålla på det utan det har i princip blivit varje dag i alla fall. hahaha (sedan 6 maj)

Vi har sjukt bra sex jag och min sambo och vi skojar hela tiden om att det absolut inte gör något om vi får "öva på att göra barn" lääänge!

Bästa chans är ju varannan till var tredje dag, så man kanske borde hålla igen lite ändå.

haha äsch. vill man så vill man och ja vi har också grymt sex så jag menar varför låta bli. Och vad det gäller att köra varannan tror jag inte ett skit på det. När vi skulle få till dottern körde vi varannan dom två första månaderna och inget hände. tredje månaden körde vi varje dag och voila det blev en bebis ;)

Så ja nu kör vi på och ser vad som händer. Men jag har inte heller något emot att öva ett tag ;)
  • hurtänktedunu

Japp. Ägglossningen kom som ett brev på posten. Smärta from hell. Kan säga att det var skönt samtidigt som absolut inte skönt att ha sex då. Men nu hoppas vi på att vi gjort något rätt.

Spännande att se om mensen kommer.

• Hojjan

Testat först i onsdags (äl+8) negativt, sedan igår och idag (äl+10 och +11) och visst fan såg man ett streck! (Ni fattar, räknar inte kontrollstrecket.) Definitivt lättare att se idag dessutom!

Vore helt otroligt om vi lyckats på första försöket igen. Om det stämmer blir det mindre än ett år mellan barnen (1år minus 17 dagar), och nu har poletten trillat ner att vi är helt jävla galna!

Nu väntar vi till BIM innan vi gör ett Clearblue digitalt. Någon som har koll på ett vettigt ställe i södra Sverige där man kan göra tidiga Ul? Vårt ställe har lagt ner (Crocus)

• Tussilago6
    Hojjan skrev 2016-05-21 11:06:03 följande:

Testat först i onsdags (äl+8) negativt, sedan igår och idag (äl+10 och +11) och visst fan såg man ett streck! (Ni fattar, räknar inte kontrollstrecket.) Definitivt lättare att se idag dessutom!

Vore helt otroligt om vi lyckats på första försöket igen. Om det stämmer blir det mindre än ett år mellan barnen (1år minus 17 dagar), och nu har poletten trillat ner att vi är helt jävla galna!

Nu väntar vi till BIM innan vi gör ett Clearblue digitalt. Någon som har koll på ett vettigt ställe i södra Sverige där man kan göra tidiga Ul? Vårt ställe har lagt ner (Crocus)

Wiiihoooo, trådens första plus alltså!! Grattis!! Ni är inte galna, det kommer att gå jättebra!!

Jag ska testa mig för första gången imorgonbitti bim -5, äl +8-9, tidigt men roligt. Jag har många billiga stickor hemma så det är bara att testa på. Jag har har plussat på bim -4 vid tidigare graviditeter så.
  • columbus
    Tussilago6 skrev 2016-05-21 12:06:59 följande:
    Wiiihoooo, trådens första plus alltså!! Grattis!! Ni är inte galna, det kommer att gå jättebra!!

Jag ska testa mig för första gången imorgonbitti bim -5, äl +8-9, tidigt men roligt. Jag har många billiga stickor hemma så det är bara att testa på. Jag har har plussat på bim -4 vid tidigare graviditeter så.
    Stort grattis till Hojjan och lika stort lycka till för dig Tussilago6! Håller tummarna! Själv går jag och väntar på ÄL, hoppas den kommer snart!
  • hurtänktedunu

Åh gud jag förstår inte att ni orkar. Jag var inte ens i närheten av sugen innan dottern var typ efter 1. Hade bara allt fokus på henne och ville att hon skulle bli större.haha
  • lillagumman85

Wow!! Grattis!!

Och att ni valt att skaffa så tätt är upp till er och bara ett beslut. När folk tycker och tänker är det bara att lägga dövörat till. Förstår lyckan och förvirringen och tusen andra känslor som går genom huvudet när man precis har plussat.

Själv tror jag att jag hade äl igår som senast och hoppas att vi träffat rätt. Nu ligger mannen i sängen och känner sig sjuk... bara att vänta å se. Tålamod!

Har bim som senast den 2 juni. Men det kan lika gärna vara tidigare. Vet inte riktigt hur kroppen funkar nu efter p-piller.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?