• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-17 00:31:49 följande:

Haha ja det kan vara så. Och så inbillar man sig saker. Jag känner att min ägglossning är på gång om några dagar. Så spännande. Men snart kan vi alla testa. Längtar till juni.

Ja, och nu har ju faktiskt halva maj gått så vi borde ju kunna beta av andra halvan i rask takt också... Men man har visst tålamod som en treåring!
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-17 05:30:48 följande:

Ja, och nu har ju faktiskt halva maj gått så vi borde ju kunna beta av andra halvan i rask takt också... Men man har visst tålamod som en treåring!

Haha ja men eller hur. Jag tycker att det nyss blev maj. Men jag har så sjukt mycket plugg nu i maj och sen jobb på det osv så tror ändå det kommer gå snabbt. Börjar min hemtenta nu den 20 maj och har den fram till 29 maj. Så det kommer nog gå jätte snabbt och sen äntligen är det sommarlov. Haha.

Men nu vill jag först bli klar med denna vecka så äl är över. Då har man ju kommit en bit i alla fall. Funderar på om man ska jobba i helgen. Då går det snabbt.
  • lillagumman85

Nu ar det länge sedan jag skrev i denna tråd. Har försökt att inte tänka så mycket på bebisverkstaden utan bara köra på.

Men kunde jag inte låta bli i alla fall.

Slutade med mina p-piller i april och fick första mensen efter 17 dagar (2 maj)
    Fick sedan en pytteliten blödning som varade knappt en dag den 11 maj.. (kanske kroppen verken vet ut eller in när man slutar med sina piller tänkte jag)

Men så kollade jag för skojs skull graviditetsuträknaren, skrev in sista mensens första dag och trolig lutelfas och cykel och fick det till att jag kan ha blivit gravid just den 11 maj.
    Så nu kom hoppet om att det var en nidblödning jag hade.. Fast känns ändå lite tidigt.. Men men.. vi "sexar" på och hoppas att det tar sig.

Känns så spännande detta!!

• Hojjan

Hej, roligt med en sådan här tråd. Är det någon som har plussat än?!

Vi fick en liten liten tjej i slutet av februari i år och satte igång med tillverkningen av nästa bebis nu i maj, håller tummarna för en lillebror!

Var 15/4 på uppföljning av ett myom som upptäcktes under graviditeten och läkaren såg en äggblåsa som blivit till en cysta, men sa att mensen snart skulle komma. Det blev dagen efter som första mensen efter förlossningen dök upp! Ägglossning 8/5 enligt min app, men jag tror mer på 10/5 pga flytningar. Förra gången visade appen Äl en vecka före flytningarna och flera dateringar med UL fick det till samma dag som jag är bombsäker på att det var. Förra gången tog det sig på första försöket och hoppas på samma igen, BF skulle isåfall bli 31/1

Ett par dagar efter Äl började jag få lite molvärk i "tjejmagen" (hatar det uttrycket, men då fattar alla vad jag menar) och läste att man kan känna av livmodern tidigt om man har barn sedan tidigare. Förra gången kände jag en massa saker men trodde att jag inbillade mig för inte kan det ju ta sig på första försöket någonsin, sådant händer ju bara andra

Upptäckte nyligen att det finns tidiga graviditetstester (8 dagar efter befruktning!!!), så nu är det beställt från Apotea, plus lite vanliga stickor och clearblue digital. Planerar att testa på torsdag morgon med ett av de tidiga testen, blir det negativt så väntar vi 2 dagar till och testar igen. Håller tummarna för alla!

• lillagumman85
    Hojjan skrev 2016-05-17 14:23:20 följande:

Hej, roligt med en sådan här tråd. Är det någon som har plussat än?!

Vi fick en liten liten tjej i slutet av februari i år och satte igång med tillverkningen av nästa bebis nu i maj, håller tummarna för en lillebror!

Var 15/4 på uppföljning av ett myom som upptäcktes under graviditeten och läkaren såg en äggblåsa som blivit till en cysta, men sa att mensen snart skulle komma. Det blev dagen efter som första mensen efter förlossningen dök upp! Ägglossning 8/5 enligt min app, men jag tror mer på 10/5 pga flytningar. Förra gången visade appen Äl en vecka före flytningarna och flera dateringar med UL fick det till samma dag som jag är bombsäker på att det var. Förra gången tog det sig på första försöket och hoppas på samma igen, BF skulle isåfall bli 31/1

Ett par dagar efter Äl började jag få lite molvärk i "tjejmagen" (hatar det uttrycket, men då fattar alla vad jag menar) och läste att man kan känna av livmodern tidigt om man har barn sedan tidigare. Förra gången kände jag en massa saker men trodde att jag inbillade mig för inte kan det ju ta sig på första försöket någonsin, sådant händer ju bara andra

Upptäckte nyligen att det finns tidiga graviditetstester (8 dagar efter befruktning!!!), så nu är det beställt från Apotea, plus lite vanliga stickor och clearblue digital. Planerar att testa på torsdag morgon med ett av de tidiga testen, blir det negativt så väntar vi 2 dagar till och testar igen. Håller tummarna för alla!

Det var snabba puckar! hihi Jag har fyra år mellan mina barn och denna gången (med en ny man) blir det minst 5½ typ

Håller tummarna för er! Och lova att uppdatera när du testat.

Själv testar jag inte än på ett tag.. testar nog runt den 2 juni om inte mensen dykt upp. Vet ju inte ens om jag haft min äl. än.. Vet inte om min cykel är regelbunden heller.

Men tänkte beställa hem lite gravtester från nätet. Aldrig gjort det innan, har alltid köpt på apoteket.. Men det måste ju vara billigare att beställa. Lika bra att ha lite hemma!

• Tussilago6

Nån som har passerat äl som börjar få några symtom? Jag är lite risig i magen och förkyld så det är väldigt svårt att känna nåt som inte skulle kunna vara relaterat till att jag är lite sjuk. Trist när det enda man har att ägna sig åt just nu är att känna efter...

• Eloons

Jag hade äl i söndags, jag spydde lite huxflux bara sådär i tisdags morgon, idag har jag haft molvärk i "tjejmagen" nästan hela dagen! Håller verkligen tummarna!

• mrsbygg
    här går jag och väntar på ägglossning! mina tester ger inga utslag, men jag har ont i magen som jag brukar vid äl, och äl flytningar, så vi kör på!

läste dock nyss att man inte ska göra äl tester på morgonurin?! utan lite senare på dagen, kan det vara därför det inte gett nå utslag? Jag har bara testat på morgonen..:/
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • Tussilago6
    mrsbygg skrev 2016-05-18 18:07:24 följande:

här går jag och väntar på ägglossning! mina tester ger inga utslag, men jag har ont i magen som jag brukar vid äl, och äl flytningar, så vi kör på!läste dock nyss att man inte ska göra äl tester på morgonurin?! utan lite senare på dagen, kan det vara därför det inte gett nå utslag? Jag har bara testat på morgonen..:/

Jag fick inget vidare utslag på äl-test heller, kunde ana en svag stegring under två dagar, det var allt. Men hade tydliga äl-smärtor så jag tror jag hade ägglossning iaf. Hoppas.
  • mrsbygg
    Tussilago6 skrev 2016-05-18 18:15:05 följande:
    Jag fick inget vidare utslag på äl-test heller, kunde ana en svag stegring under två dagar, det var allt. Men hade tydliga äl-smärtor så jag tror jag hade ägglossning iaf. Hoppas.
    Åh, får hoppas på det...
    jag tog ett till precis nu för jag har sån tydlig äl smärta och äl-flytningar så var tvungen å se om det blev nå skillnad, men nepp, nada :(

Jag får hoppas känningarna är på riktigt och att det tar sig ändå!
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?