• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Minlillaplutt
    stellanocte skrev 2016-05-09 19:28:33 följande:

Någon som har beräkad ÄL runt skiftet maj/juni? Min ÄL bör vara runt den 31:a maj (gissar jag, jag har aldrig gjort några tester). 

Jag bör ha ÄL ca 1-2 juni, OM jag nu får mensen den här veckan ;) det återstår att se...
    hurtänktedunu skrev 2016-05-09 21:11:19 följande:

Får jag bara fråga en sak. Bara nyfiken så vill inte verka otrevlig. Men varför är ni så många som tar äl-tester? Och ligger ni bara runt äl då?

Är det inte bara lättare att försöka ha sex regelbundet isället för då missar man det ju inte.

Eller hur tänker ni? Som sagt inget illa menat är bara nyfiken.

Känns ju lite som man gör det till ett helt projekt.

Jag köpte storpack av billiga äl-tester för en tid sedan, bara för skojs skull (och lite som preventivmetod efter att jag tagit ut spiralen). De har bäst före datum i höst så jag använder dem mest som bekräftelse på att ÄL är igång, vilket jag ofta känner i kroppen.

Vi har nog sex relativt regelbundet :)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-05-09 21:11:19 följande:

Får jag bara fråga en sak. Bara nyfiken så vill inte verka otrevlig. Men varför är ni så många som tar äl-tester? Och ligger ni bara runt äl då?

Är det inte bara lättare att försöka ha sex regelbundet isället för då missar man det ju inte.

Eller hur tänker ni? Som sagt inget illa menat är bara nyfiken.

Känns ju lite som man gör det till ett helt projekt.

Det är absolut ingen fara! Det här kommer nog med största sanorlikhet bli vårat sista barn så jag vill liksom ha hela projektet! Jag har aldrig "klockat" min kropp förut så jag gör det av ren nyfikenhet ;) Kommer inte testa varje månad utan nöja mig när testerna jag har är slut :)
  • mrsbygg
    MissJL skrev 2016-05-09 14:24:15 följande:
    Visst är det kul?! Jag borde ha äl runt 11-14 så jag har börjat testa nu :D Starkare streck idag än igår så det går åt rätt håll iallafall ;)
    Ja det är sjukt kul, haha!

hurtänkerdunu,
    Jag bör ha ÄL runt den 20:e, jag brukar känna av ganska bra, men har testerna som en bekräftelse på att ÄL kommit igång ordentligt efter spiralen :)
    annars så har vi bara tagit det som det kommit tidigare försök, och det har ju funkat! ;)
  • hurtänktedunu
    Eloons skrev 2016-05-09 21:17:55 följande:

Jag har nästan precis slutat med minipiller och vill veta när jag har ägglossning för att vi vill gärna ha barn, helst igår... Och det är ju klart vi har sex iallafall, men då vet man ju vilka dagar man är mest fertil och även större chans till att bli gravid. Min sambo är med på det och det är inget som stör honom, han är lika bebissugen som jag :)

Okej. Då förstår jag.
  • Tussilago6

Här händer det grejer i tråden, kul! Jag provar äl-test för första gången för kul skull, har haft jättelätt för att bli gravid förut så jag känner inte att jag egentligen har nåt behov. Men nu börjar jag nästan att ångra mig. Jag har provtestat förut och alltid fått ett svagt utslag. Nu har jag 3-4 dagar kvar tills jag borde ha ägglossning enligt kalendern men nu blir testet helt blankt, känns konstigt. Min ägglossning kan vara förskjuten för min mens var långdragen och konstig efter uttag av hormonspiral men känns märkligt ändå. Onödig oro, hade jag aldrig börjat testa hade jag ju sluppit det, men nu måste jag ju fortsätta...

• Minlillaplutt

Jag kände mig supergravid imorse och kunde inte hålla mig, så tog ett grav.test... Bim-2 eller -3. Negativt.

Plötsligt känner jag mig inte alls gravid längre... :P konstigt....

• FlikkanM
    Minlillaplutt skrev 2016-05-10 22:28:19 följande:

Jag kände mig supergravid imorse och kunde inte hålla mig, så tog ett grav.test... Bim-2 eller -3. Negativt.

Plötsligt känner jag mig inte alls gravid längre... :P konstigt....

Åh tror säkert det visar positivt imorgon eller några dagar framåt ????
  • Tvilling73

Jag kunde inte heller hålla mig så jag tog test i går BIM -6 (är det så man skriver om det är före mens??

Det va negativt. Så jag har beställt hem 2 nya tester så jag kan ändå prova på fredag.

Men som sagt, är gammal så jag tror inte på ett +

Jag brukar kalla mig pessimist, realistisk pessimist!!! Skrattande

• MissJL

Enligt app skulle jag ha äl idag men svaga streck o bara en cirkel på ältest... Bara o vänta o se... Tror jag ska bjuda mig själv på sushi som tröst ;)

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?