• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    mrsbygg skrev 2016-05-18 18:28:11 följande:

Åh, får hoppas på det...

jag tog ett till precis nu för jag har sån tydlig äl smärta och äl-flytningar så var tvungen å se om det blev nå skillnad, men nepp, nada :(

Jag får hoppas känningarna är på riktigt och att det tar sig ändå!

Precis samma för mig, det vart ingen skillnad på eftermiddagen. Jag hade svag stegring på torsdag och lite mer på fredagen, på eftermiddagen började jag få känningar i äggstockarna och testade igen men resultatet var likvärdigt med morgonens. På kvällen fick jag riktigt ont och morgonen efter gav testet inget utslag alls. Så jag hoppas att ägglossningen ägde rum där på fredagkväll. Jag vet inte hur tillförlitliga testen är...
  • MissJL

Jag borde ha haft äl i helgen enligt uträkning men jag vet inte...

Jag är inne på sjunde dagen med hög fertilitet med CB ägglossningstest... Bara svaga streck på stickorna o inga äl flytningar, knappt några flytningar alls förresten! Jag har aldrig känt av min äl så det blir spännande o se hur det här går! Vi har då legat på bra iallafall, typ varannan dag senaste 10 dagarna ;)

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-18 19:28:23 följande:

Jag borde ha haft äl i helgen enligt uträkning men jag vet inte...

Jag är inne på sjunde dagen med hög fertilitet med CB ägglossningstest... Bara svaga streck på stickorna o inga äl flytningar, knappt några flytningar alls förresten! Jag har aldrig känt av min äl så det blir spännande o se hur det här går! Vi har då legat på bra iallafall, typ varannan dag senaste 10 dagarna ;)

Vi skulle nog ha skippat äl-testerna helt enkelt, men bra att du har säkrat upp, själva ligget är ju egentligen det enda viktiga!
  • hurtänktedunu

Här kör vi inte på några äl-tester alls men ligger dagligen för att inte missa. Typ dagligen. Idag kom äl-flytningarna så ikväll kör vi igen. I morgon däremot är mannen borta så vi får hoppas att det duger med idag och på fredag när han kommer hem.
    Spännande det här.

• MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-05-18 19:55:42 följande:

Här kör vi inte på några äl-tester alls men ligger dagligen för att inte missa. Typ dagligen. Idag kom äl-flytningarna så ikväll kör vi igen. I morgon däremot är mannen borta så vi får hoppas att det duger med idag och på fredag när han kommer hem.

Spännande det här.

Dagligen? Jösses.. Jag får nästan skavsår av varannan dag :P

Nästa månad skippar jag testen.. Ville bara "checka av" kroppen efter spiralen men jag blev då inge klokare av det.. Haha!
  • mrsbygg
    MissJL skrev 2016-05-18 20:26:18 följande:

Nästa månad skippar jag testen.. Ville bara "checka av" kroppen efter spiralen men jag blev då inge klokare av det.. Haha!
    jag ville också se så kroppen funka som den ska efter spiralen..
    Tror den gör det men ÄL testerna vill inte funka!
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-05-18 20:26:18 följande:

Haha ja jag och min man är kanske lite konstiga men det funkar bra.

Det är ju Win win liksom. Skönt och chans för bebis.

Sen är det ju inte säkert att det går ändå. Det får man ju se.
  • Hojjan
    lillagumman85 skrev 2016-05-18 13:24:15 följande:

Det var snabba puckar! hihi Jag har fyra år mellan mina barn och denna gången (med en ny man) blir det minst 5½ typ

Håller tummarna för er! Och lova att uppdatera när du testat.

Själv testar jag inte än på ett tag.. testar nog runt den 2 juni om inte mensen dykt upp. Vet ju inte ens om jag haft min äl. än.. Vet inte om min cykel är regelbunden heller.

Men tänkte beställa hem lite gravtester från nätet. Aldrig gjort det innan, har alltid köpt på apoteket.. Men det måste ju vara billigare att beställa. Lika bra att ha lite hemma!

Jag kunde inte hålla mig! Testade idag men blev varken förvånad eller besviken när det visade negativt. Inte direkt så att jag förväntade mig ett plus 8 dagar efter misstänkt ÄL, vad man ska vara otålig då :-P

Nu väntar vi ett par dagar innan nästa test
  • hurtänktedunu

Har sådan konstig känsla i magen. Känns som en mildare variant av mensvärk. Lite i ryggen och lite i magen. Kom äl flytning igår men har ändå känt det någon dag nu redan.

Brukar inte kännas så vid ägglossning. Tror jag i alla fall. Kanske analyserar mer nu. Jag vet inte haha.

Någon som känt något liknande?

• ika_109

Hej,

Ser att jag är i samma situation som många andra här i tråden :)

Hade ÄL 9/5 och BIM 22/5 (fast det är osäkert så min menscykel har varierat mellan 24-32 dgr efter första barnet, galet oregelbunden)
    Otålig som jag är så kunde jag inte låta bli att testa mig, antagligen alldeles för tidigt, testade negativt BIM-5 och -4, ska nu försöka hålla mig undan alla tester och hoppas på att mensen inte dyker upp... Gaaaaaah vad jobbig denna väntan är när man längtar så fantastiskt mycket!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?