• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-02 19:37:22 följande:

Ja här händer det inget fortfarande. Mycket fullspäckad vecka som kommer avslutas med mens men sen så kommer även vi köra igång.

Men den som väntar på något gott är det väl.

Skönt att du har fullt upp iallafall, då går tiden lite fortare!! Det här med att göra barn är ju en evig väntan, vänta på mens, vänta på ägglossning, vänta på bim... Det är kanske en tålamodsträning inför vad som komma skall!
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-03 05:20:09 följande:

Skönt att du har fullt upp iallafall, då går tiden lite fortare!! Det här med att göra barn är ju en evig väntan, vänta på mens, vänta på ägglossning, vänta på bim... Det är kanske en tålamodsträning inför vad som komma skall!

Haha ja det är väl det. Men faktiskt lite skönt att köra över sommaren när det är semester och allt sånt. Då kan man slappna av och bara njuta. Sen går ju tiden helt klart snabbare med en tvååring hemma. Så vi har att göra.
  • MissJL

Jag skulle tycka att det var skönt att bli gravid nu så man kan hålla sig lite hemlig över semestern... Vänta in lite säkrare tider! Just nu är det mycket middagar, vin o myskvällar... O jag som har så svårt att hålla tyst! O ljuga är jag helt värdelös på...

• eldflugan

Hoppar in här med :) länge sen jag va aktiv här, men nu är de dags med "verkstad" igen. Kul att läsa era inlägg! Jag är över 35, så jag är lite orolig för komplikationer om det väl tar sig i ugnen .

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-03 16:49:44 följande:

Jag skulle tycka att det var skönt att bli gravid nu så man kan hålla sig lite hemlig över semestern... Vänta in lite säkrare tider! Just nu är det mycket middagar, vin o myskvällar... O jag som har så svårt att hålla tyst! O ljuga är jag helt värdelös på...

Samma här! Var på möhippa i lördags och drack (förhoppningsvis) min sista alkohol på väldigt länge. Nu har vi bröllop och lite andra evenemang på gång framöver som kväver bra lögner om inte mina kompisar ska fatta, dom väntar sig nog att det ska hända snart så dom kommer säkert hålla span dessutom! Jag får nog fejka en sjukdom som kräver starka mediciner eller nåt... Haha.
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-03 17:39:39 följande:

Samma här! Var på möhippa i lördags och drack (förhoppningsvis) min sista alkohol på väldigt länge. Nu har vi bröllop och lite andra evenemang på gång framöver som kväver bra lögner om inte mina kompisar ska fatta, dom väntar sig nog att det ska hända snart så dom kommer säkert hålla span dessutom! Jag får nog fejka en sjukdom som kräver starka mediciner eller nåt... Haha.

Jag måste sända ut värsta vibbarna just nu för två oberoende kompisar har frågat om jag är gravid.. Och jag tror inte att så många förväntar sig en liten trea hos oss ;) Vi har en fest innan BIM som jag tänker njuta av! Gravad lax o rödvin längtade jag efter under graviditeten så det tänker jag unna mig lite extra... ;)
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-03 18:19:53 följande:

Jag måste sända ut värsta vibbarna just nu för två oberoende kompisar har frågat om jag är gravid.. Och jag tror inte att så många förväntar sig en liten trea hos oss ;) Vi har en fest innan BIM som jag tänker njuta av! Gravad lax o rödvin längtade jag efter under graviditeten så det tänker jag unna mig lite extra... ;)

Ja passa på, härligt! Hur ska man egentligen bete sig mellan ägglossning och bim, när man inte vet om man är gravid eller inte? Jag tänkte ifall det tar några månader att bli gravid så kanske man vill leva som vanligt fram till dess. Hur tänker du? Och ni andra? Det kanske är så tidigt i en eventuell graviditet så det inte spelar nån roll? Ingen moderkaka osv...
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-05-04 05:32:14 följande:

Ja passa på, härligt! Hur ska man egentligen bete sig mellan ägglossning och bim, när man inte vet om man är gravid eller inte? Jag tänkte ifall det tar några månader att bli gravid så kanske man vill leva som vanligt fram till dess. Hur tänker du? Och ni andra? Det kanske är så tidigt i en eventuell graviditet så det inte spelar nån roll? Ingen moderkaka osv...

Har för mig att ägget försörjer sig själv de första veckorna, innan det "kopplas" ihop med mamman på riktigt. Har nått i skalet som omvandlas till näring eller hur man ska säga.

Jag googlade om detta rätt mycket förra graviditeten då det var oplanerat och så men

Lev som vanligt tills du får ett plus på Stickan! ????
  • marengen90

Har en bekant som levde som vanligt vad gäller alkohol och sen fick plus två dagar efter en utekväll. Två veckor senare konstaterades missfall :( Hon kan inte förlåta sig själv för att hon drack när hon visste att de körde utan skydd och försökte skaffa barn. Ingen vet ju såklart varför men att ha det på sitt samvete och tänka "tänk om jag inte druckit" är inte kul... Just alkohol påverkar centrala nervsystemet i tidig graviditet. (Vill inte ge någon dålig samvete bara berätta om en bekants dåliga erfarenheter och hur hon mådde)

Vi håller oss borta från sånt men skulle nog kunna snutta på ett halvt glas en hel kväll men vi dricker inte mycket i vanliga fall så för oss blir det ingen skillnad och inget jag saknar. Förra graviditeten var det en stor personalfest vid bim och jag lyckades undvika alkohol hela kvällen för jag skyllde på att jag körde bil :P
  • MissJL

Jag tänker leva precis som vanligt fram till dagen jag plussar! Äta, dricka o njuta :) Ska man bete sig som gravid redan vid äl så kommer det bli himla långdraget o besvikelsen större om det inte tar sig... Men skulle man få symtom el känningar innan bim så är det annat...
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?