• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-01 20:34:37 följande:

testa går väl alltid. skadar ju inte att ha koll. eller så skiter man i allt vad tester heter och sen har man sex istället.

Haha, bästa tipset! Det ska jag också prova!

Tänk vad det är nära nu, om några veckor börjar kanske de första plussen att ramla in i tråden. Sååå spännande!! Jag har redan en liten hög med test som ligger här hemma och väntar.

Idag börjar jag på ett nytt jobb, ett nytt på mitt gamla så det är ingen jättegrej men känns ändå kul. Ha en bra dag idag tjejer!
  • FlikkanM
    hurtänktedunu skrev 2016-05-01 22:35:11 följande:

nej jag ser helt ärligt inte poängen med det. äl kommer någonstans mellan sista mens och första mens haha.

Vi körde på varje dag den månaden det tog sig för oss ;) haha.

Funkade toppen.

Hahahha det var en bra förklaring!
  • marengen90
    Tussilago6 skrev 2016-05-02 05:42:38 följande:

Tänk vad det är nära nu, om några veckor börjar kanske de första plussen att ramla in i tråden. Sååå spännande!! Jag har redan en liten hög med test som ligger här hemma och väntar.

Idag börjar jag på ett nytt jobb, ett nytt på mitt gamla så det är ingen jättegrej men känns ändå kul. Ha en bra dag idag tjejer!

Jag ska testa redan nu till helgen. Dagarna går helt plötsligt så långsamt och jag börjar bli nervös nu! Tänk om vi blivit gravid och hela vår värld vänds upp och ner igen på det där konstiga magiska sättet :D Har också en hög med tester som bara väntar på mig haha.

Kul med nya utmaningar i jobbet :)
  • MissJL

Jag har traderat hem lite ältester bara för att få lite koll efter spiralen.. Sen tycker ju jag att dom där testerna är himla spännande! ;) Förra gången låg vi lite titt som tätt o det tog sig på första... Hoppas det går lika snabbt den här gången men jag tror inte det... Jag ska börja spana efter äl runt 7 maj men tror den dyker upp senare...

• FlikkanM

Idag har ÄL värken ökat, började igår och de berömda brosekretet är här. När har jag nu ÄL? Idag? Imorgon? Borde ha det idag enl en app och imorgon enl en annan. ÄL testet imorse var neg, ska prova imorgon med å se. Men nån av dagens borde det vara. Har fått till det varje dag fre-sön så får se om det räcker eller om det blir mer spontan mys ikväll. Vill inte "boka in" sex. Kommer på mig själv att bara tänka på barnverkstan direkt efter myset är klart å det känns inte helt okej.

Men kollar med ÄL tester för skojskull för att se om kroppen är som innan spiralen åkte ut. Kommer nog inte testa fler månader om det inte tar sig denna gång. Var en annan medlem som skrev så bra att "strunta i tester och ha sex istället" och det känns så mycket bättre.

• mrsbygg

Idag åkte spiralen ut, va sjukt nervös men tjoff så va den ute innan ja ens hann blinka ;)

Så nu är det bara att köra på, bm sa att troligen fortsätter min menscykel som vanligt så jag får väl hoppas på det. Har troligen äl runt den 28/5, som tur är är jag ledig den helgen ;) haha...

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • Tussilago6
    marengen90 skrev 2016-05-02 06:20:52 följande:

Jag ska testa redan nu till helgen. Dagarna går helt plötsligt så långsamt och jag börjar bli nervös nu! Tänk om vi blivit gravid och hela vår värld vänds upp och ner igen på det där konstiga magiska sättet :D Har också en hög med tester som bara väntar på mig haha.

Kul med nya utmaningar i jobbet :)

Sååå kul att testningen snart är igång, det är roligt att höra hur det går för andra också! Den där spänningen när man står och stirrar på testet och väntar på ett eventuellt streck... Wow!

Jag har fortfarande mens så det är ett tag tills jag är där, känns långt bort samtidigt som jag vet hur nära det faktiskt är nu! En dryg vecka till äl... Hoppas sambon är på hugget då!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-02 09:29:39 följande:

Jag har traderat hem lite ältester bara för att få lite koll efter spiralen.. Sen tycker ju jag att dom där testerna är himla spännande! ;) Förra gången låg vi lite titt som tätt o det tog sig på första... Hoppas det går lika snabbt den här gången men jag tror inte det... Jag ska börja spana efter äl runt 7 maj men tror den dyker upp senare...

Jag har inte heller använt äl-tester under tillverkningen av dom andra barnen, vanligt sex med jämna mellanrum funkade utmärkt. Det har tagit sig på första försöket varje gång. Nu är jag rädd för att det inte ska gå lika lätt denna gång, är ju lite äldre nu, så jag försöker intala mig att det kommer att ta några månader...
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-02 05:42:38 följande:

Hahaha. ja men eller hur ;)

ja det ska bli roligt att se om det blir några plus nu. Hoppas vi alla lyckas snabbt.
  • hurtänktedunu

Ja här händer det inget fortfarande. Mycket fullspäckad vecka som kommer avslutas med mens men sen så kommer även vi köra igång.
    Men den som väntar på något gott är det väl.

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?