• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • columbus

Jag hänger på den här tråden. Har personligen velat ha barn länge nu men med fästman som velat vänta. Senaste beskedet var dock att "vi kan väl köra utan skydd i alla fall", men inget konkret "okej, nu försöker vi verkligen". Vet med andra inte ord vad jag ska hoppas på men självklart tackar jag inte nej till att köra på utan skydd, och självklart hoppas jag att det blir barnbakeri så snart som möjligt :)

Har mens just nu (började igår) och har haft regelbunden sådan sen jag tog ut min p-ring för tre månader sen, så förhoppningsvis har jag bra koll på min ÄL. 

Hur går det för alla andra här? Vilka sätter på allvar igång verkstaden nu i dagarna? :)

• MissJL
    columbus skrev 2016-05-08 19:20:49 följande:

Jag hänger på den här tråden. Har personligen velat ha barn länge nu men med fästman som velat vänta. Senaste beskedet var dock att "vi kan väl köra utan skydd i alla fall", men inget konkret "okej, nu försöker vi verkligen". Vet med andra inte ord vad jag ska hoppas på men självklart tackar jag inte nej till att köra på utan skydd, och självklart hoppas jag att det blir barnbakeri så snart som möjligt :)

Har mens just nu (började igår) och har haft regelbunden sådan sen jag tog ut min p-ring för tre månader sen, så förhoppningsvis har jag bra koll på min ÄL. 

Hur går det för alla andra här? Vilka sätter på allvar igång verkstaden nu i dagarna? :)

Jag inväntar äl i veckan, senast till helgen! Ska kolla med stickor för att få koll då jag inte haft mens el koll på min äl de senaste fyra åren :) Ska bli så spännande men ändå lite läskigt! Har tvillingflickor innan o nu vill vi ha en trea <3
  • columbus
    MissJL skrev 2016-05-08 20:08:54 följande:
    Jag inväntar äl i veckan, senast till helgen! Ska kolla med stickor för att få koll då jag inte haft mens el koll på min äl de senaste fyra åren :) Ska bli så spännande men ändå lite läskigt! Har tvillingflickor innan o nu vill vi ha en trea <3
    Åh spännande! Vad kör du med för stickor?

Jag beställde precis hem Clearblue Digitala ägglossningstest. Kanske är att jinxa, haha :( Har som sagt inte fått något definitivt besked från fästmannen men lät ändå som att vi ska köra på (och då vill jag såklart ha koll på ÄL) :)
  • Beebii

Här är en till som borde börja försöka nu då vi inte fått till det på första försöket innan! Med två barn och två tidiga missfall borde vi köra nu men mannen (som inte är helt för idén med en trea) har känt sig lite hängig så nu under äl som jag har/haft senaste dagarna har vi bara fått till det en gång... men jag som gärna vill ha vår- sommarbarn väntar gärna ett par månader till... kanske!

• MissJL
    columbus skrev 2016-05-08 20:12:11 följande:

Åh spännande! Vad kör du med för stickor?

Jag beställde precis hem Clearblue Digitala ägglossningstest. Kanske är att jinxa, haha :( Har som sagt inte fått något definitivt besked från fästmannen men lät ändå som att vi ska köra på (och då vill jag såklart ha koll på ÄL) :)

Jag köpte billiga stickor på Tradera, vet inte vad som heter... Men jag har också köpt CB ältest :) fick stegring på Stickan men bara en cirkel på CB.. Men äl borde inte vara allt för långt borta!
  • hurtänktedunu
    Susi85 skrev 2016-05-08 15:08:03 följande:

Jag och maken startar denna månad med att försöka få vårt 3 e barn :) vi har två pojkar som fyller 6 och 4 år i sommar . Bim runt 9/6 tror jag att det kommer bli,

så roligt med en liten trea :D
  • hurtänktedunu
    columbus skrev 2016-05-08 19:20:49 följande:

Vi sätter igång så fort min mens är slut. den började i lördags. Så nu bara väntar jag ut dagarna och sen ska vi ha roligt utan alla dessa kondomer.  bim runt 1/6
  • hurtänktedunu
    Beebii skrev 2016-05-08 22:30:07 följande:

Här är en till som borde börja försöka nu då vi inte fått till det på första försöket innan! Med två barn och två tidiga missfall borde vi köra nu men mannen (som inte är helt för idén med en trea) har känt sig lite hängig så nu under äl som jag har/haft senaste dagarna har vi bara fått till det en gång... men jag som gärna vill ha vår- sommarbarn väntar gärna ett par månader till... kanske!

haha jag känner lite samma. vi har inte heller fått till det på första men ändå rätt snabbt. gick på tredje försöket första gången. så jag hoppas faktiskt på samma denna gången. Vill också gärna ha vår/sommar. har en i juni nu. det är verkligen perfekt. så hoppas på en maj nästa gång. Önska går ju i alla fall.
  • Minlillaplutt

Just nu känner jag mig inte alls tålmodig!!! Hade bestämt att jag inväntar mens (nu tors - fredag )och OM ingen mens dyker upp så testar jag typ på söndag.... Men idag känner jag mig bara SÅÅ gravid!!! Suck!!! Har bara två stycken grav.test hemma och hade inte tänkt behöva köpa fler alls... Så jag försöker vääänta......

Sorry, måste bara skriva av mig :)

• mrsbygg

Nu har min första mens kommit efter jag tagit ut spiralen! 5 dagar tidigare än beräknat från min normala cykel! Aldrig tyckt att få mens vart så spännande som nu haha ;)
    Så om 5 dagar ska jag börja med ÄL tester!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?