• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • FlikkanM

Haft som motvärk från i söndags och de har blivit mer och mer. Har märkt att när jag är upptagen på jobbet eller träningen känns de knappt men så fort jag sätter mig och tar det lugnt kommer de. Och idag kändes det som bara attans fast jag höll mig aktiv. Bara vänta på å se om brösten börjar ömma snart. Är det och yrsel jag tagit mina tidigare graviditeter på.

Misstänker att jag hade ÄL i söndags (starkt ÄL test fredags men ej helt hundra positivt) så här i efterhand då testerna blev svagare och flytningarna har gått till med hudkrämsaktiga. Så har jag tur är min motvärk tecken på att ägget vandrar. Brukar inte ha sån här värk så länge men å andra sidan är jag utan preventivmedel nu så kroppen kan ju reagera mer annorlunda. Hoppas på att jag är på ÄL +4.

• FlikkanM

Nu har jag fått massiva ÄL sekret så tror nog jag har ÄL nu eller snart! Det blir mysa ikväll å hel helgen! Kanske är det så att jag har en ordentlig ÄL IOM alla kramper från i söndags! Blir knäpp på hur kroppen funkar men fasiken vad skönt att se att det är nog nu jag har ÄL :) nått klockrent tecken hahaha

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-05 11:14:42 följande:

Enligt uträkning borde jag ha äl runt 11 maj då mensen kom 27 april... Men idag har det kommit riktigt slemmig flytning.. Typ äggvita! Flera gånger i dag när jag gått på toa idag har pappret bara glidit när jag torkat mig?! Kan det vara äl redan? Måste hem o testa! :D

Gjorde du nåt äl-test?
    hurtänktedunu skrev 2016-05-06 18:26:11 följande:

Nu är min mensvärk på gång. Antagligen och enligt planen ska mensen komma i morgon. Sååååå spännande

Härligt, nu börjar det hända saker!!

Här håller kroppen fortfarande på att strula. Jag blöder fortfarande, är på dag nio nu i den här evighetsmensen. Hoppas att det ger sig snart. Jag undrar vad som händer med resten av cykeln när mensen håller på så här? Antagligen är inte kroppen helt i balans efter hormonspiralen.
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-05-06 18:19:45 följande:

Nu har jag fått massiva ÄL sekret så tror nog jag har ÄL nu eller snart! Det blir mysa ikväll å hel helgen! Kanske är det så att jag har en ordentlig ÄL IOM alla kramper från i söndags! Blir knäpp på hur kroppen funkar men fasiken vad skönt att se att det är nog nu jag har ÄL :) nått klockrent tecken hahaha

Har du gjort nåt mer äl-test? Bra att ligga lite extra ifall att!
  • stellanocte

Så roligt att följa er alla. Om två veckor inväntar jag mensen och sen kör vi också i gång. 

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-07 07:41:00 följande:

Gjorde du nåt äl-test? Härligt, nu börjar det hända saker!!

Här håller kroppen fortfarande på att strula. Jag blöder fortfarande, är på dag nio nu i den här evighetsmensen. Hoppas att det ger sig snart. Jag undrar vad som händer med resten av cykeln när mensen håller på så här? Antagligen är inte kroppen helt i balans efter hormonspiralen.

Jag tog ett som visade supersvagt streck! Så jag tror det blir runt 11 ändå :)
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-05-07 07:45:12 följande:

Har du gjort nåt mer äl-test? Bra att ligga lite extra ifall att!

Ne gjorde slut på dom jag hade, var mest stressande hahah så nu hade jag myspys istället så hoppas vi på att alla mysstunder ger resultat!
  • Minlillaplutt

Hej allihopa!

Får jag vara med här? Börjar oxå försöka få plus nu :) hade ÄL 29.4 och man kan säga att vi "tjuvstartar" lite, eftersom vi tänkt börja försöka först i maj... :D

Men nu har jag BIM om en vecka, trol. 12-13.5... Och jag försööööker att inte gå o tänka på det hela tiden, haha :P Har haft konstiga känningar i tjejmagen och hade molvärk långt efter Äl, men man vet ju aldrig ..

Vi använder äl-test för att vara säker men jag brukar alltid känna av min ÄL själv.

• marengen90
    Minlillaplutt skrev 2016-05-07 09:41:24 följande:

Hej allihopa!

Får jag vara med här? Börjar oxå försöka få plus nu :) hade ÄL 29.4 och man kan säga att vi "tjuvstartar" lite, eftersom vi tänkt börja försöka först i maj... :D

Men nu har jag BIM om en vecka, trol. 12-13.5... Och jag försööööker att inte gå o tänka på det hela tiden, haha :P Har haft konstiga känningar i tjejmagen och hade molvärk långt efter Äl, men man vet ju aldrig ..

Vi använder äl-test för att vara säker men jag brukar alltid känna av min ÄL själv.

Hej!

Vi tjuvstarta också och har bim 12e :) Har mycket molvärk och en känsla av att det tog sig. Kunde inte hålla mig så tog ett test igår men det var neg. Ska ta ett till imorgon annars vänta till efter bim och ta ett till om mensen inte dyker upp. Vill så gärna! :)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?