Inlägg från: columbus |Visa alla inlägg
  • columbus

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag hänger på den här tråden. Har personligen velat ha barn länge nu men med fästman som velat vänta. Senaste beskedet var dock att "vi kan väl köra utan skydd i alla fall", men inget konkret "okej, nu försöker vi verkligen". Vet med andra inte ord vad jag ska hoppas på men självklart tackar jag inte nej till att köra på utan skydd, och självklart hoppas jag att det blir barnbakeri så snart som möjligt :)

Har mens just nu (började igår) och har haft regelbunden sådan sen jag tog ut min p-ring för tre månader sen, så förhoppningsvis har jag bra koll på min ÄL. 

Hur går det för alla andra här? Vilka sätter på allvar igång verkstaden nu i dagarna? :)

• columbus
    MissJL skrev 2016-05-08 20:08:54 följande:
    Jag inväntar äl i veckan, senast till helgen! Ska kolla med stickor för att få koll då jag inte haft mens el koll på min äl de senaste fyra åren :) Ska bli så spännande men ändå lite läskigt! Har tvillingflickor innan o nu vill vi ha en trea <3
    Åh spännande! Vad kör du med för stickor?

Jag beställde precis hem Clearblue Digitala ägglossningstest. Kanske är att jinxa, haha :( Har som sagt inte fått något definitivt besked från fästmannen men lät ändå som att vi ska köra på (och då vill jag såklart ha koll på ÄL) :)
  • columbus
    hurtänktedunu skrev 2016-05-09 10:05:16 följande:
    Vi sätter igång så fort min mens är slut. den började i lördags. Så nu bara väntar jag ut dagarna och sen ska vi ha roligt utan alla dessa kondomer.  bim runt 1/6
    Vad spännande! Jag ligger nästan precis lika i tid. Mensen började i lördags här med, jag har dock 30 dagars menscykel som det ser ut, men tanken är att vi kör igång runt den 20:e näs ägglossningen är beräknad.

Håller tummarna för oss båda! :)
  • columbus
    MissJL skrev 2016-05-12 08:32:59 följande:
    Idag har jag en blinkande gubbe på CB!! Alltså borde själva ägglossningen vara på söndag? Om jag förstått det rätt? Är så barnsligt glad, vill bara ringa hem karln från jobbet ;) Tyvärr jobbar jag ikväll så vi får se om det går att väcka honom för ett litet nyp ;)
    Åh vad kul! Vilken dag i cykeln är du? Håller tummarna för att det går hela vägen för dig! :)
  • columbus
    MissJL skrev 2016-05-12 20:54:56 följande:
    Tack snälla! Jag har längtat så länge men sambon har tvekat men nu äntligen är det babymaking day :D

Dag 16 om jag har räknat rätt :) Tror att min cykel brukar hamna runt 30 dagar..
    Vet precis hur du känner. Exakt samma situation här! Har knappt fattat att sambon har sagt OK på att börja försöka, känns overkligt!

Jag har också 30 dagars cykel verkar det som, är dock bara på cykeldag 6 nu. Känns som dagarna går sååååå långsamt till ÄL, haha. Har förberett med test i alla fall för att inte missa! :)
  • columbus
    hurtänktedunu skrev 2016-05-16 09:17:17 följande:
    Åh jag är också jätte nervös. Dels för att jag vill att det tar sig snabbt samtidigt som jag inte vill. Dottern tog 3 försök och de 2 första misstänker jag att vi missade äl då vi började ha sex precis innan den skulle komma enligt appen men jag tror den kom tidigare. Så sista månaden hade vi sex från första mens fria dag och ända fram till bim. Då tog det sig.

Nu har vi sex en gång om dagen. Lika bra så kan inte missar något. Haha.

Men ja tänk om det inte tar sig alls? Också rädd för det
    Jag är också jätterädd att det inte ska ta sig. Det är dock första gången vi ens försöker nu så jag borde verkligen inte förvänta mig något alls, men samtidigt skulle jag bli SÅ glad om det tog sig på första försöket.

Dagarna går verkligen i snigeltakt... :)
  • columbus
    Tussilago6 skrev 2016-05-21 12:06:59 följande:
    Wiiihoooo, trådens första plus alltså!! Grattis!! Ni är inte galna, det kommer att gå jättebra!!

Jag ska testa mig för första gången imorgonbitti bim -5, äl +8-9, tidigt men roligt. Jag har många billiga stickor hemma så det är bara att testa på. Jag har har plussat på bim -4 vid tidigare graviditeter så.
    Stort grattis till Hojjan och lika stort lycka till för dig Tussilago6! Håller tummarna! Själv går jag och väntar på ÄL, hoppas den kommer snart!
  • columbus
    Lilla.p skrev 2016-06-02 10:20:23 följande:

Spännande o höra fortsättningen på alla. Är de någon som känner något veckan efter ÄL. Några symptom?

Jag går runt i väntar på att känna något, men icke. Hoppas bara det är lite för tidigt.... Tänker att när man redan fött två barn så borde man vara världsvan och känna på direkten....:)

Jag är på ÄL +8 idag, känner absolut ingenting :)
  • columbus
    hurtänktedunu skrev 2016-06-03 10:13:19 följande:

Hur går det för alla andra här nu. Vilka väntar på äl och bim?

Jag väntar på BIM på söndag (ÄL +11). Tror inte det har tagit sig men känner mig numera ganska chill med det faktiskt, vilket är skönt. Är trots allt bara första försöket plus att det dykt upp saker på jobbet som skulle göra det mer passande att vänta lite :) men visst är man nyfiken på att se hur det gick!
  • columbus
    Svelin skrev 2016-06-04 11:02:04 följande:

Jag väntar på BIM den 9/6. Jag har kort lutealfas tror jag (9 dagar om det stämmer) så jag kommer inte kunna testa på bim om inte mensen dykt upp. Jag hoppas verkligen inte att den kommer för barnens skolavslutning är då och jag blöder så mycket de första 2-3 dagarna. Inte kul att sitta där och känna att det kanske läcker. :( Vi prickade äl bra så jag håller tummarna att det går vägen denna gång. Försök två är detta.

Vilken ÄL-dag tänkte du testa på? Jag har också relativt kort lutealfas, 11 dagar. Gjorde test igår på ÄL +10 men inte helt oväntat negativt. Får se om mensen dyker upp imorgon eller på måndag (brukar kunna diffa en dag).
  • columbus
    Svelin skrev 2016-06-04 16:08:33 följande:

Vi också!Jag tänkte testa lördag eller söndag. Det blir äl +11 eller 12. OM inte mensen har kommit vill säga.

Jag håller tummarna för att mensen håller sig borta. Vilket försök är ni på?

Håller tummarna! Det här är vårt första försök på första barnet så borde såklart inte förvänta mig något alls. Dessutom känns det nu under eftermiddagen som att mensen är på G men upp till bevis imorgon eller måndag som sagt :) vilket försök är ni själva på?
  • columbus
    columbus skrev 2016-06-04 16:21:48 följande:

Håller tummarna! Det här är vårt första försök på första barnet så borde såklart inte förvänta mig något alls. Dessutom känns det nu under eftermiddagen som att mensen är på G men upp till bevis imorgon eller måndag som sagt :) vilket försök är ni själva på?

Skrev förresten fel förut. ÄL+10 är idag och inte igår :)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?