• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Rosenblad
    stellanocte skrev 2016-05-31 17:08:25 följande:

Ska verkligen hålla tummarna för dig, och er andra.

Själv är jag inne på sista fertila dagen, enligt "menskoll-appen" som jag använder. Nästa fredag, på BIM-5, ska jag göra första testet. Tiden har aldrig någonsin gått så här långsamt. Nästa vecka känns ett år bort. 

Tack, håller mina tummar för dig med :) Ja tiden känns som ens största fiende, Men Juni är vår månad eller hur ;)
  • Rosenblad
    lillagumman85 skrev 2016-05-31 18:34:57 följande:

Håller mina tummar speciellt för dig! Det är frustrerande när det tar tid. Med min dotter tog det tid.. och jag blev näst intill deprimerad på slutet.

Vi är ju bara inne på försök 1 här och det gör inget om det tar två försök till liksom..

Har med bim imorgon men tänkte testa igen till helgen.

Tusen tack för hållna tummar :) Håller mina tummar för dig med! Ja vist är de...jag har gett upp lite faktiskt, känns som om något är fel och att jag aldrig kommer bli gravid. Men vill endå inte ge upp helt, denna månad känns annorlunda faktiskt!
  • Lilla.p

Ååå hoppar in här om det går bra. Grattis till alla som redan plussat. Och vi andra får göka på :)

Har tänkt att börja försöka tillverka nummer tre nu fr.om. Maj och framåt. Hade äl 29 maj och jag o sambon gökade på som vanligt, känner inget ännu men lite välans tidigt. Lyckas vi inte nu får vi väl ha det som tidsfördriv på semestern o i sommar (givetvis hoppas vi på nu, nu, nu)

• MissJL

Jag är verkligen inne i en dipp just nu... Inget känns roligt.. Går bara o väntar på den där äl som enligt att ska komma i helgen. Tog ett cb dubbel idag o den visade bara en rund ring.. Testar igen på fredag tänkte jag. Bebis känns så långt borta just nu...

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-31 20:25:57 följande:

Jag är verkligen inne i en dipp just nu... Inget känns roligt.. Går bara o väntar på den där äl som enligt att ska komma i helgen. Tog ett cb dubbel idag o den visade bara en rund ring.. Testar igen på fredag tänkte jag. Bebis känns så långt borta just nu...

Vet hur det känns, samma här! Jag har typ 10 dagar till ÄL och det känns som en evighet och sen mer väntan innan BIM. Och sen får man säkert börja om. Jag funderar på om jag ens hade någon ägglossning sist... Fick aldrig något positivt utslag på ägglossningstesterna, bara en jättesvag stegring som sen försvann. Jag hade däremot en ovanligt skarp ägglossningssmärta, men märkte inte av några ägglossningsflytningar och sen när jag fick mens så var den väldigt sparsam och varade i ca 2 dagar. Kanske kroppen kommit i obalans efter spiralen, hoppas isf att den funkar nu! Men jag ska försöka att ta det lite chill, tänka på annat, men det är inte så lätt!

Hoppas att det snart ljusnar för dig! Tänk, till helgen kanske ni tillverkar bäbis, det är inte så långt borta iaf! Kram
  • Lina E

Tyckte jag kunde ana ett streck nu på morgonen :)

Vågar inte hoppas på för mycket, avvaktar ett par dagar ni och hoppas sen på ett starkt plus :)

• lillagumman85
    Lilla.p skrev 2016-05-31 19:20:26 följande:

Ååå hoppar in här om det går bra. Grattis till alla som redan plussat. Och vi andra får göka på :)

Har tänkt att börja försöka tillverka nummer tre nu fr.om. Maj och framåt. Hade äl 29 maj och jag o sambon gökade på som vanligt, känner inget ännu men lite välans tidigt. Lyckas vi inte nu får vi väl ha det som tidsfördriv på semestern o i sommar (givetvis hoppas vi på nu, nu, nu)

Välkommen in i tråden!
  • lillagumman85
    Lina E skrev 2016-06-01 06:58:03 följande:

Tyckte jag kunde ana ett streck nu på morgonen :)

Vågar inte hoppas på för mycket, avvaktar ett par dagar ni och hoppas sen på ett starkt plus :)

Åå.. fler plus i tråden! Det gillar vi!

Hoppas att det blir starkare snart så du kan lita på det.
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-06-01 05:46:28 följande:

Vet hur det känns, samma här! Jag har typ 10 dagar till ÄL och det känns som en evighet och sen mer väntan innan BIM. Och sen får man säkert börja om. Jag funderar på om jag ens hade någon ägglossning sist... Fick aldrig något positivt utslag på ägglossningstesterna, bara en jättesvag stegring som sen försvann. Jag hade däremot en ovanligt skarp ägglossningssmärta, men märkte inte av några ägglossningsflytningar och sen när jag fick mens så var den väldigt sparsam och varade i ca 2 dagar. Kanske kroppen kommit i obalans efter spiralen, hoppas isf att den funkar nu! Men jag ska försöka att ta det lite chill, tänka på annat, men det är inte så lätt!

Hoppas att det snart ljusnar för dig! Tänk, till helgen kanske ni tillverkar bäbis, det är inte så långt borta iaf! Kram

Jag vet inte heller om jag hade nån äl sist... Inga flytningar, 9 dagar med hög fertilitet men aldrig max, men det var ju första försöker så man får ju försöka ha lite tålamod! ;) Går dåligt... Haha! Men det känns bättre idag! Tror jag hade en allmänt dålig dag... Stort tack för peppen!! <3
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-01 08:00:13 följande:

Jag vet inte heller om jag hade nån äl sist... Inga flytningar, 9 dagar med hög fertilitet men aldrig max, men det var ju första försöker så man får ju försöka ha lite tålamod! ;) Går dåligt... Haha! Men det känns bättre idag! Tror jag hade en allmänt dålig dag... Stort tack för peppen!! <3

Vi kanske ägglossar som bara den denna månad och gör oss varsitt tvillingpar till!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?