Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Tussilago6 skrev 2016-04-01 06:56:37 följande:

Woop Woop, nu är det april! Nästa månad kör vi!

Jag brukar aldrig köpa några bebisgrejer eller så förrän typ halva graviditeten gått, men igår fick jag ett ryck och stickade mig ett par babysockor! Sen satt jag och fantiserade om att dom faktiskt kan komma att sitta på ett par små fötter om nåt år... Det börjar kännas att det närmar sig!

oh ja det börjar verkligen närma sig. Helt galet. tiden går sjukt snabbt nu känner jag.
    Jag är mitt uppe i att sälja vår barnvagn jag så att jag har en ursäkt att köpa ny när nästa kommer ;) haha.
    Men vad det gäller att köpa små kläder vet jag inte varför jag inte snöat in än. men jag känner inte det behovet än av någon anledning. Med första handlade jag saker innan jag ens var gravid ;)
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-04-01 07:53:02 följande:

Här har jag övertygats om att inte chansa på april utan börja i maj, så 3 maj blir första försöket. Det känns helt olidligt att behöva skjuta på det en hel månad nu när jag tänkt att vi skulle börja till veckan. Alla vi peppade här i tråden kommer vi bli tokigt om det tar lång tid för oss att bli preggo.

förstår det. men det kommer gå jätte snabbt.
  • hurtänktedunu
    karolinak skrev 2016-04-01 18:17:26 följande:

hej alla! Vitänkte försöka ordentligt nu denna månaden men har bim sent i april så hoppas det går bra att jag hänger på här med! Åt inga preventivmedel förra månaden heller men hade inte heller koll på äl då.. Jag är jättenervös för att det inte ska gå lätt att skaffa syskon!! Fler so är nojiga?

välkommen. Ja det är nog några fler i tråden som tjuvstartar så häng på du. Lite orolig är man väl men det var nog värre med första tror jag faktiskt

• hurtänktedunu

Okej stryk det där sista. Nu hittade jag en så söt filt och en mössa som jag bara var tvungen att köpa. Så ja nu har jag också köpt något till kommande bebis. då hoppas vi verkligen att det blir en bebis snabbt.

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-02 18:54:25 följande:

Åh vad roligt med lite shopping!! Jag är inne på matchande vantar nu också. Känns lite som att man tar ut nåt i förskott och gör nåt förbjudet, men förhoppningsvis kommer det ju en bebis n å n gång även om det inte blir på första försöket! Och nåt måste man ju få roa sig med medan man väntar...

Helt klart. Innan dottern så handlade jag typ 2 år innan vi ens började försöka. Haha ????
  • hurtänktedunu

Åh gud. Min längtan har verkligen slagit till med full kraft nu. Gick från noll till hundra och det är typ det enda jag kan tänka på nu.

Hur blev det så här? Jag som hade fått lite kalla fötter och nu detta.

Pratade med min man och frågade om han ville nu för att jag hade tjatat. Var lite orolig för det för det kändes för bra för att vara sant att han skulle vara redo och vilja ha en till nu. Men nej han ville verkligen ha en till nu så det känns jätte skönt.

Hur är era män inför detta nu?

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-04 15:05:21 följande:

Jag ville sätta igång för länge sedan, tjatade och höll på så att sambon höll på att bli tokig. Men jag kunde lixom inte hjälpa det, jag tyckte att ALLA andra fick barn och jag kunde inte sluta tänka på eller prata om det. Det hela resulterade i ett stort bråk och allt las på is, innan hade vi pratat om det flyktigt och jag hade tolkat våra samtal som att han ville. Men han ville "sen nån gång". Det var typ ett år sedan. Sedan vågade jag mig försiktigt på frågan igen för nåt halvår sen och då gick det lite bättre och jag sa att han fick välja när om han ens ville, och då ville han i maj av olika anledningar. Så därför är vi här nu, och det kommer att bli jättebra! Jag är mycket mer impulsiv och han vill planera, och ibland är det bra att saker är riktigt genomtänkta har jag märkt!

Nu verkar han heltaggad, mycket roligare!

Vad roligt att din man också är med på banan!

Ja då kan det ju liksom bli lite fel. Men skönt att ni är på samma spår nu i alla fall. Jag vet väl att jag egentligen inte har tjatat. Bara pratat mycket om det väääääldigt mycket. Haha.

Men jag har egentligen inte vart redo än. Det är först nu det verkligen känns som att det är rätt. Förut har det mest vart praktisk planering för när det skulle passa bäst. Jag är nog som din sambo då. Måste ha allt planerat. En plan liksom. Och min man är sån att han kan planera typ 1 vecka framåt haha. Han är inte impulsiv men lever väldigt mycket i nuet.

Men nu längtar vi båda verkligen. Så mysigt att längta tillsammans. Var samma sak med dottern. Och roligt att längta med er också. Någon att prata med så inte maken blir trött på en. Haha
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-04 15:05:21 följande:

Jag ville sätta igång för länge sedan, tjatade och höll på så att sambon höll på att bli tokig. Men jag kunde lixom inte hjälpa det, jag tyckte att ALLA andra fick barn och jag kunde inte sluta tänka på eller prata om det. Det hela resulterade i ett stort bråk och allt las på is, innan hade vi pratat om det flyktigt och jag hade tolkat våra samtal som att han ville. Men han ville "sen nån gång". Det var typ ett år sedan. Sedan vågade jag mig försiktigt på frågan igen för nåt halvår sen och då gick det lite bättre och jag sa att han fick välja när om han ens ville, och då ville han i maj av olika anledningar. Så därför är vi här nu, och det kommer att bli jättebra! Jag är mycket mer impulsiv och han vill planera, och ibland är det bra att saker är riktigt genomtänkta har jag märkt!

Vad roligt att din man också är med på banan!

Ja då kan det ju liksom bli lite fel. Men skönt att ni är på samma spår nu i alla fall. Jag vet väl att jag egentligen inte har tjatat. Bara pratat mycket om det väääääldigt mycket. Haha. P

Men jag har egentligen inte vart redo än. Det är först nu det verkligen känns som att det är rätt. Förut har det mest vart praktisk planering för när det skulle passa bäst. Jag är nog som din sambo då. Måste ha allt planerat. En plan liksom. Och min man är sån att han kan planera typ 1 vecka framåt haha. Han är inte impulsiv men lever väldigt mycket i nuet.

Men nu längtar vi båda verkligen. Så mysigt att längta tillsammans. Var samma sak med dottern. Och roligt att längta med er också. Någon att prata med så inte maken blir trött på en. Haha
  • hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-04-04 18:17:54 följande:

Min sambo som längtar nästan mest. Förra gången höll han sten koll (i smyg) på min ägglossning och mens haha.. Dock har han svårt att ta föräldraledighet i sitt jobb, i dessa diskussioner brukar jag föreslå att vi väntar med syskon och då blir han riktigt upprörd... Han vill ha tre barn, minst.

vad roligt (lite creepy) att ha en sambo som är så involverad. min är inte riktigt så insatt. Som när jag plussade med första. hans reaktion "jaha" haha. Min man märker man inte så speciellt mycket när han blir glad. ha är inte en sådan som hoppar och skriker. haha.
    han är helt cool i alla lägen. haha.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-05 08:54:19 följande:

Vad roligt att din man också är med på banan!Ja tack och lov för fl, här kan man ju frossa i bebissnack! Jag tyckte inte heller att jag tjatade, men sambon tyckte jag körde marknadsföring 24/7 haha. Nåja, huvudsaken att han verkligen vill nu, annars skulle jag hellre låta bli!

Men så skönt att ni kommit dit nu. Och fl är verkligen guld. Åh vad jag vill bara gravid nu. Helst igår. Men man får hoppas det går snabbt.

Har sett så mycket fint jag vill köpa
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?